- Δημοσιεύσεις: 3001
- Ληφθείσες Ευχαριστίες 95
Ayrton Senna da Silva In Memoriam
- Niccolò Machiavelli
- Συντάκτης θέματος
- Αποσυνδεμένος
- Administrator
Less
Περισσότερα
13 Χρόνια 7 Μήνες πριν - 2 Χρόνια 9 Μήνες πριν #970
από Niccolò Machiavelli
Ayrton Senna da Silva In Memoriam δημιουργήθηκε από Niccolò Machiavelli
Όσα χρόνια και να περάσουν όποιος ασχολείται με το μηχανοκίνητο αθλητισμό, δεν πρόκειται να ξεχάσει τον Άιρτον Σένα και εκείνη την μαύρη Πρωτομαγιά. Το ατύχημα του Βραζιλιάνου πιλότου στη στροφή Ταμπουρέλο της Ίμολα σημάδεψε μια ολόκληρη ιστορία. Τίποτα δεν ήταν ίδιο από εκείνη τη χρονιά και για πάντα ύστερα από εκείνη τη στιγμή…
Το 1984 ο Σένα ξεκινούσε την καριέρα του στη Formula 1 με την άσημη Toleman, στη συνέχεια μετακόμισε στη Lotus, βγαίνοντας τέταρτος στο πρωτάθλημα για δύο συναπτά έτη, ενώ το 1987 πήρε την τρίτη θέση, ώσπου να πάει στη McLaren και να "απογειώσει" το όνομα και τη φήμη του.
Μόλις στην πρώτη του χρονιά με τη νέα του ομάδα κατακτά τον παγκόσμιο τίτλο, το 1989 βγαίνει δεύτερος, μέχρι να επιστρέψει το 1990 και το 1991 στην κορυφή.
Το 1994 μετακόμισε στην ομάδα που έμελλε να αποτελέσει την τελευταία στην καριέρα και τη… ζωή του, τη Williams.
Κανένας δεν πίστεψε πως ο θάνατος του κορυφαίου πιλότου ήρθε από δικό του λάθος σε μία στροφή σαν την Ταμπουρέλο.
Ας δούμε όμως τα στοιχεία που έχουν συγκεντρωθεί όλα αυτά τα χρόνια και τα συμπεράσματα δικά σας...
Μετά από δέκα χρόνια στην ενεργό δράση με απίστευτους αγώνες, τρομερά προσπεράσματα και τρία παγκόσμια πρωταθλήματα ο Βραζιλιάνος πιλότος βρίσκεται στην Ίμολα για τον τρίτο αγώνα της χρονιάς.
Το GP ξεκίνησε με ατύχημα αλλά τίποτα δεν μπορούσε να συγκριθεί με τα όσα θα ακολουθούσαν, στην πιο μαύρη σελίδα της Formula 1.
Τα κόκκινα φώτα έσβησαν αλλά ο αγώνας ουσιαστικά δεν ξεκίνησε ποτέ. Ο Λέτο αντιμετώπισε πρόβλημα με το μονοθέσιο και ο Λάμι που βρισκόταν πίσω του δεν κατάφερε να αποφύγει την σύγκρουση. Η πίστα γέμισε από θραύσματα με αποτέλεσμα να γίνει απαραίτητη η είσοδος του αυτοκινήτου ασφαλείας, το οποίο και έμεινε για πέντε ολόκληρους γύρους.
Όταν η πίστα ελευθερώθηκε Σένα και Σουμάχερ ξέφυγαν από τα υπόλοιπα μονοθέσια. Ο Βραζιλιάνος ήταν μπροστά από τον Γερμανό και στην στροφή Ταμπουρέλο τοι μονοθέσιό του έφυγε χωρίς να καταφέρει να στρίψει ούτε εκατοστό. Το μπροστινό ελαστικό αποκολλήθηκε μετά τη σφοδρή σύγκρουση, χτύπησε στο κεφάλι τον Σένα με αποτέλεσμα να τον σκοτώσει.
Για τις αιτίες του ατυχήματος έχουν ακουστεί πολλά. Οι δύο επικρατέστερες απόψεις είναι πως η FW16 του Σένα βγήκε από το δρόμο λόγω ενός αντικειμένου που χτύπησε και η δεύτερη πως έσπασε η βάση του τιμονιού!
Περίπτωση 1η
Στις έρευνες που ακολούθησαν του ατυχήματος εντοπίστηκε ένα αντικείμενο λίγο πριν την στροφή Ταμπουρέλο το οποίο ο Σένα πάτησε με το μονοθέσιο του. Το κομμάτι αυτό λέγεται πως προκάλεσε κάποια ζημιά στην FW16 με αποτέλεσμα ο Βραζιλιάνος να χάσει τον έλεγχο της και να βρεθεί εκτός πίστας. Αργότερα οι έρευνες απέδειξαν πως το μικρό αντικείμενο ήταν κομμάτι από το μονοθέσιο του Λέτο.
Το αυτοκίνητο του Σένα είχε χαμηλώσει περισσότερο πριν την έναρξη του GP μετά από απαίτηση του ίδιου. Σκοπός του χαμηλώματος ήταν να κερδίσει η FW16 από την κάθετη δύναμη που θα δημιουργούσε το μικρότερο ύψος από το έδαφος αλλά κανείς ποτέ δεν υπολόγισε το αυτοκίνητο ασφαλείας. Οι πέντε γύροι που έμεινε στην πίστα είχαν σαν αποτέλεσμα να κρυώσουν τα ελαστικά του Σένα και να επέλθει συστολή. Αναπόφευκτα το μονοθέσιο χαμήλωσε ακόμα περισσότερο και σε συνδυασμό με το ανώμαλο έδαφος στην συγκεκριμένη στροφή δημιούργησαν το πρόβλημα στον Βραζιλιάνο.
Ακόμα και αυτή όμως η εκδοχή, όσο σωστά στοιχεία και αν διαθέτει δεν φέρεται ικανή να προκάλεσε τον θάνατο του καλύτερου πιλότου στην ιστορία. Ο Σένα ήταν έμπειρος πιλότος και δεν θα έκανε ποτέ ένα τέτοιο παιδαριώδες λάθος. Ακόμα και αν το αντικείμενο χάλαγε την ισορροπία του μονοθεσίου, είχε την ικανότητα να διορθώσει όσο γινόταν την πορεία του και να μην καταλήξει στον τοίχο χωρίς να στρίψει έστω για λίγα εκατοστά.
Σε αυτό το σημείο έρχεται η δεύτερη περίπτωση που είναι και η επικρατέστερη.
Περίπτωση 2η
Στις εικόνες που διαδέχθηκαν το ατύχημα και ενώ οι γιατροί προσπαθούσαν να σώσουν τη ζωή του Σένα το τιμόνι της FW16 εντοπίζεται έξω από το μονοθέσιο. Οι φωτογραφίες επεξεργάστηκαν και μετά από αρκετό "ζουμάρισμα" παρατηρήθηκε πως η κολόνα του τιμονιού δεν ήταν ίδια σε όλο της το μήκος. Ο άτυχος πιλότος είχε ζητήσει να μικρύνει για να δημιουργηθεί περισσότερος χώρος στο κόπκιτ, αλλά η διόρθωση αυτή δεν έγινε σωστά. Το υλικό που χρησιμοποιήθηκε ήταν κατώτερης ανθεκτικότητας και σαφώς πιο μικρό.
Η κολόνα πριν την μετατροπή είχε διάμετρο 22mm ενώ μετά το κάτω μέρος της είχε μόλις 18mm. Όπως ήταν φυσικό το πρόσθετο κομμάτι δεν μπορούσε να αντέξει τις ίδιες αντιστάσεις και δημιουργήθηκαν ρωγμές που κατέληξαν σε σπάσιμο της κολόνας.
Κάπου εδώ αρχίζουν κάποια περίεργα γεγονότα. Το incar βίντεο σταματάει 1,4 δευτερόλεπτα πριν την σύγκρουση! Αξίζει να σημειωθεί σε αυτό το σημείο πως το βίντεο πριν καταλήξει στα χέρια των ιταλικών αρχών πήγε στα γραφεία της Williams... Η πρώτη παρατυπία είχε γίνει αλλά δεν ήταν και η τελευταία στην προσπάθεια κάποιων να σβήσουν στοιχεία από την υπόθεση.
Ακόμα όμως και από το επεξεργασμένο βίντεο υπάρχουν στοιχεία που αποδεικνύουν πως το ατύχημα δεν ήρθε από το ανθρώπινο λάθος του Σένα. Στο βίντεο φαίνονται δύο σημεία που είναι σημαδεμένα. Η πράσινη γραμμή δείχνει ένα κίτρινο πλήκτρο στο τιμόνι που απέχει από το κέντρο του τιμονιού 83mm ενώ η κόκκινη γραμμή βρίσκεται πιο χαμηλά και απέχει 55mm από το κέντρο του τιμονιού.
Ως εκ θαύματος το τιμόνι έχει κουνηθεί κατά 28mm! Φυσικά κάτι τέτοιο δεν μπορεί να γίνει. Το βίντεο αυτό αποκαλύπτει πως το τιμόνι έσπασε πριν την σύγκρουση. Ο Σένα στα τελευταία δευτερόλεπτα προσπάθησε να στρίψει αλλά ο τροχός ποτέ δεν υπάκουσε.
Στο δικαστήριο οι μαρτυρίες των άλλων πιλότων μετά την παρακολούθηση του βίντεο ήταν κατηγορηματικές. "Ο Σένα πέθανε από λάθος της Williams". Αργότερα οι δικαστές ζήτησαν το μαύρο κουτί για να διαλευκάνουν την υπόθεση. Δυστυχώς όμως το μαύρο κουτί ήταν κατεστραμμένο. Το περίεργο είναι πως μετά το ατύχημα δεν είχε απολύτως τίποτα και οι ζημιές εμφανίστηκαν αφού πέρασε από τα χέρια των ανθρώπων της Williams!
Έχουν ακουστεί πολλά για το αν ο θάνατος του Σένα ήταν ατύχημα που προήλθε από αμέλεια της Williams ή εσκεμμένες ενέργειες. Το μόνο σίγουρο είναι πως ο Άιρτον Σένα δεν πέθανε από δικό του λάθος και πως για τον χαμό του δεν τιμωρήθηκε ΚΑΝΕΙΣ.
Ο Ayrton παρέδωσε στην σκεπτόμενη ανθρωπότητα ένα άριστο μάθημα. Ότι δεν μπορεί ο καθένας να είναι ξεχωριστός. Οι λίγοι όμως που είναι, οφείλουν να είναι. Μέχρι τέλους!
Ο Ayrton Senna ήταν φτιαγμένος από τα υλικά που κατασκευάζονται οι μύθοι. Και στη ζωή και στο θάνατο κινήθηκε με τρόπο που λίγοι τολμούν, με θάρρος και αφοσίωση που είναι πολύ δύσκολο να βρεις. Αυτός είναι ο λόγος που λατρεύτηκε και λατρεύεται τόσο πολύ τόσο στη χώρα του, τη Βραζιλία, όσο και σε όλον τον κόσμο. Είναι το απόλυτο παράδειγμα του ανθρώπου που πάντα πήγαινε το όριό του και ένα βήμα πιο πέρα, που ποτέ δεν έκανε πίσω σε αυτό το κυνήγι. Ίσως αυτό να είναι που τελικά θανάτωσε το σώμα του αλλά σίγουρα είναι αυτό που έκανε την ψυχή του αθάνατη.
Ο καλύτερος τρόπος για να τον καταλάβουμε είναι για άλλη μία φορά τα δικά του λόγια. Διαβάστε πώς περιγράφει ο ίδιος το γύρο που του έδωσε την pole position στο Grand Prix του Μονακό το 1988. Είναι το απόσταγμα του μεγαλείου:
«Ήμουν ήδη στην pole, για ένα δευτερόλεπτο, αλλά συνέχιζα. Ξαφνικά, ήμουν σχεδόν δύο δευτερόλεπτα ταχύτερος από όλους, συμπεριλαμβανομένου του ομόσταβλου μου, που έτρεχε με το ίδιο μονοθέσιο. Τότε συνειδητοποίησα ότι δεν οδηγούσα πλέον συνειδητά. Οδηγούσα με κάτι σαν ένστικτο αλλά βρισκόμουν σε μια διαφορετική διάσταση. Ήταν σαν να βρίσκομαι σε ένα τούνελ. Όλο το σιρκουί ήταν ένα τούνελ. Συνέχιζα να πηγαίνω όλο και πιο γρήγορα. Ήμουν πολύ πάνω από το όριο αλλά μπορούσα να βρω κι άλλο. Τότε σαν να ξύπνησα και συνειδητοποίησα ότι ήμουν σε μια διαφορετική ατμόσφαιρα. Η πρώτη μου αντίδραση ήταν να επιβραδύνω και να επιστρέψω στα pit. Αυτό με τρόμαξε, γιατί ήμουν πολύ μακριά από τη συνειδητή μου αντίληψη».
Το 1984 ο Σένα ξεκινούσε την καριέρα του στη Formula 1 με την άσημη Toleman, στη συνέχεια μετακόμισε στη Lotus, βγαίνοντας τέταρτος στο πρωτάθλημα για δύο συναπτά έτη, ενώ το 1987 πήρε την τρίτη θέση, ώσπου να πάει στη McLaren και να "απογειώσει" το όνομα και τη φήμη του.
Μόλις στην πρώτη του χρονιά με τη νέα του ομάδα κατακτά τον παγκόσμιο τίτλο, το 1989 βγαίνει δεύτερος, μέχρι να επιστρέψει το 1990 και το 1991 στην κορυφή.
Το 1994 μετακόμισε στην ομάδα που έμελλε να αποτελέσει την τελευταία στην καριέρα και τη… ζωή του, τη Williams.
Κανένας δεν πίστεψε πως ο θάνατος του κορυφαίου πιλότου ήρθε από δικό του λάθος σε μία στροφή σαν την Ταμπουρέλο.
Ας δούμε όμως τα στοιχεία που έχουν συγκεντρωθεί όλα αυτά τα χρόνια και τα συμπεράσματα δικά σας...
Μετά από δέκα χρόνια στην ενεργό δράση με απίστευτους αγώνες, τρομερά προσπεράσματα και τρία παγκόσμια πρωταθλήματα ο Βραζιλιάνος πιλότος βρίσκεται στην Ίμολα για τον τρίτο αγώνα της χρονιάς.
Το GP ξεκίνησε με ατύχημα αλλά τίποτα δεν μπορούσε να συγκριθεί με τα όσα θα ακολουθούσαν, στην πιο μαύρη σελίδα της Formula 1.
Τα κόκκινα φώτα έσβησαν αλλά ο αγώνας ουσιαστικά δεν ξεκίνησε ποτέ. Ο Λέτο αντιμετώπισε πρόβλημα με το μονοθέσιο και ο Λάμι που βρισκόταν πίσω του δεν κατάφερε να αποφύγει την σύγκρουση. Η πίστα γέμισε από θραύσματα με αποτέλεσμα να γίνει απαραίτητη η είσοδος του αυτοκινήτου ασφαλείας, το οποίο και έμεινε για πέντε ολόκληρους γύρους.
Όταν η πίστα ελευθερώθηκε Σένα και Σουμάχερ ξέφυγαν από τα υπόλοιπα μονοθέσια. Ο Βραζιλιάνος ήταν μπροστά από τον Γερμανό και στην στροφή Ταμπουρέλο τοι μονοθέσιό του έφυγε χωρίς να καταφέρει να στρίψει ούτε εκατοστό. Το μπροστινό ελαστικό αποκολλήθηκε μετά τη σφοδρή σύγκρουση, χτύπησε στο κεφάλι τον Σένα με αποτέλεσμα να τον σκοτώσει.
Για τις αιτίες του ατυχήματος έχουν ακουστεί πολλά. Οι δύο επικρατέστερες απόψεις είναι πως η FW16 του Σένα βγήκε από το δρόμο λόγω ενός αντικειμένου που χτύπησε και η δεύτερη πως έσπασε η βάση του τιμονιού!
Περίπτωση 1η
Στις έρευνες που ακολούθησαν του ατυχήματος εντοπίστηκε ένα αντικείμενο λίγο πριν την στροφή Ταμπουρέλο το οποίο ο Σένα πάτησε με το μονοθέσιο του. Το κομμάτι αυτό λέγεται πως προκάλεσε κάποια ζημιά στην FW16 με αποτέλεσμα ο Βραζιλιάνος να χάσει τον έλεγχο της και να βρεθεί εκτός πίστας. Αργότερα οι έρευνες απέδειξαν πως το μικρό αντικείμενο ήταν κομμάτι από το μονοθέσιο του Λέτο.
Το αυτοκίνητο του Σένα είχε χαμηλώσει περισσότερο πριν την έναρξη του GP μετά από απαίτηση του ίδιου. Σκοπός του χαμηλώματος ήταν να κερδίσει η FW16 από την κάθετη δύναμη που θα δημιουργούσε το μικρότερο ύψος από το έδαφος αλλά κανείς ποτέ δεν υπολόγισε το αυτοκίνητο ασφαλείας. Οι πέντε γύροι που έμεινε στην πίστα είχαν σαν αποτέλεσμα να κρυώσουν τα ελαστικά του Σένα και να επέλθει συστολή. Αναπόφευκτα το μονοθέσιο χαμήλωσε ακόμα περισσότερο και σε συνδυασμό με το ανώμαλο έδαφος στην συγκεκριμένη στροφή δημιούργησαν το πρόβλημα στον Βραζιλιάνο.
Ακόμα και αυτή όμως η εκδοχή, όσο σωστά στοιχεία και αν διαθέτει δεν φέρεται ικανή να προκάλεσε τον θάνατο του καλύτερου πιλότου στην ιστορία. Ο Σένα ήταν έμπειρος πιλότος και δεν θα έκανε ποτέ ένα τέτοιο παιδαριώδες λάθος. Ακόμα και αν το αντικείμενο χάλαγε την ισορροπία του μονοθεσίου, είχε την ικανότητα να διορθώσει όσο γινόταν την πορεία του και να μην καταλήξει στον τοίχο χωρίς να στρίψει έστω για λίγα εκατοστά.
Σε αυτό το σημείο έρχεται η δεύτερη περίπτωση που είναι και η επικρατέστερη.
Περίπτωση 2η
Στις εικόνες που διαδέχθηκαν το ατύχημα και ενώ οι γιατροί προσπαθούσαν να σώσουν τη ζωή του Σένα το τιμόνι της FW16 εντοπίζεται έξω από το μονοθέσιο. Οι φωτογραφίες επεξεργάστηκαν και μετά από αρκετό "ζουμάρισμα" παρατηρήθηκε πως η κολόνα του τιμονιού δεν ήταν ίδια σε όλο της το μήκος. Ο άτυχος πιλότος είχε ζητήσει να μικρύνει για να δημιουργηθεί περισσότερος χώρος στο κόπκιτ, αλλά η διόρθωση αυτή δεν έγινε σωστά. Το υλικό που χρησιμοποιήθηκε ήταν κατώτερης ανθεκτικότητας και σαφώς πιο μικρό.
Η κολόνα πριν την μετατροπή είχε διάμετρο 22mm ενώ μετά το κάτω μέρος της είχε μόλις 18mm. Όπως ήταν φυσικό το πρόσθετο κομμάτι δεν μπορούσε να αντέξει τις ίδιες αντιστάσεις και δημιουργήθηκαν ρωγμές που κατέληξαν σε σπάσιμο της κολόνας.
Κάπου εδώ αρχίζουν κάποια περίεργα γεγονότα. Το incar βίντεο σταματάει 1,4 δευτερόλεπτα πριν την σύγκρουση! Αξίζει να σημειωθεί σε αυτό το σημείο πως το βίντεο πριν καταλήξει στα χέρια των ιταλικών αρχών πήγε στα γραφεία της Williams... Η πρώτη παρατυπία είχε γίνει αλλά δεν ήταν και η τελευταία στην προσπάθεια κάποιων να σβήσουν στοιχεία από την υπόθεση.
Ακόμα όμως και από το επεξεργασμένο βίντεο υπάρχουν στοιχεία που αποδεικνύουν πως το ατύχημα δεν ήρθε από το ανθρώπινο λάθος του Σένα. Στο βίντεο φαίνονται δύο σημεία που είναι σημαδεμένα. Η πράσινη γραμμή δείχνει ένα κίτρινο πλήκτρο στο τιμόνι που απέχει από το κέντρο του τιμονιού 83mm ενώ η κόκκινη γραμμή βρίσκεται πιο χαμηλά και απέχει 55mm από το κέντρο του τιμονιού.
Ως εκ θαύματος το τιμόνι έχει κουνηθεί κατά 28mm! Φυσικά κάτι τέτοιο δεν μπορεί να γίνει. Το βίντεο αυτό αποκαλύπτει πως το τιμόνι έσπασε πριν την σύγκρουση. Ο Σένα στα τελευταία δευτερόλεπτα προσπάθησε να στρίψει αλλά ο τροχός ποτέ δεν υπάκουσε.
Στο δικαστήριο οι μαρτυρίες των άλλων πιλότων μετά την παρακολούθηση του βίντεο ήταν κατηγορηματικές. "Ο Σένα πέθανε από λάθος της Williams". Αργότερα οι δικαστές ζήτησαν το μαύρο κουτί για να διαλευκάνουν την υπόθεση. Δυστυχώς όμως το μαύρο κουτί ήταν κατεστραμμένο. Το περίεργο είναι πως μετά το ατύχημα δεν είχε απολύτως τίποτα και οι ζημιές εμφανίστηκαν αφού πέρασε από τα χέρια των ανθρώπων της Williams!
Έχουν ακουστεί πολλά για το αν ο θάνατος του Σένα ήταν ατύχημα που προήλθε από αμέλεια της Williams ή εσκεμμένες ενέργειες. Το μόνο σίγουρο είναι πως ο Άιρτον Σένα δεν πέθανε από δικό του λάθος και πως για τον χαμό του δεν τιμωρήθηκε ΚΑΝΕΙΣ.
Ο Ayrton παρέδωσε στην σκεπτόμενη ανθρωπότητα ένα άριστο μάθημα. Ότι δεν μπορεί ο καθένας να είναι ξεχωριστός. Οι λίγοι όμως που είναι, οφείλουν να είναι. Μέχρι τέλους!
Ο Ayrton Senna ήταν φτιαγμένος από τα υλικά που κατασκευάζονται οι μύθοι. Και στη ζωή και στο θάνατο κινήθηκε με τρόπο που λίγοι τολμούν, με θάρρος και αφοσίωση που είναι πολύ δύσκολο να βρεις. Αυτός είναι ο λόγος που λατρεύτηκε και λατρεύεται τόσο πολύ τόσο στη χώρα του, τη Βραζιλία, όσο και σε όλον τον κόσμο. Είναι το απόλυτο παράδειγμα του ανθρώπου που πάντα πήγαινε το όριό του και ένα βήμα πιο πέρα, που ποτέ δεν έκανε πίσω σε αυτό το κυνήγι. Ίσως αυτό να είναι που τελικά θανάτωσε το σώμα του αλλά σίγουρα είναι αυτό που έκανε την ψυχή του αθάνατη.
Ο καλύτερος τρόπος για να τον καταλάβουμε είναι για άλλη μία φορά τα δικά του λόγια. Διαβάστε πώς περιγράφει ο ίδιος το γύρο που του έδωσε την pole position στο Grand Prix του Μονακό το 1988. Είναι το απόσταγμα του μεγαλείου:
«Ήμουν ήδη στην pole, για ένα δευτερόλεπτο, αλλά συνέχιζα. Ξαφνικά, ήμουν σχεδόν δύο δευτερόλεπτα ταχύτερος από όλους, συμπεριλαμβανομένου του ομόσταβλου μου, που έτρεχε με το ίδιο μονοθέσιο. Τότε συνειδητοποίησα ότι δεν οδηγούσα πλέον συνειδητά. Οδηγούσα με κάτι σαν ένστικτο αλλά βρισκόμουν σε μια διαφορετική διάσταση. Ήταν σαν να βρίσκομαι σε ένα τούνελ. Όλο το σιρκουί ήταν ένα τούνελ. Συνέχιζα να πηγαίνω όλο και πιο γρήγορα. Ήμουν πολύ πάνω από το όριο αλλά μπορούσα να βρω κι άλλο. Τότε σαν να ξύπνησα και συνειδητοποίησα ότι ήμουν σε μια διαφορετική ατμόσφαιρα. Η πρώτη μου αντίδραση ήταν να επιβραδύνω και να επιστρέψω στα pit. Αυτό με τρόμαξε, γιατί ήμουν πολύ μακριά από τη συνειδητή μου αντίληψη».
Last edit: 2 Χρόνια 9 Μήνες πριν by Niccolò Machiavelli.
Οι ακόλουθοι χρήστες είπαν "_QQ_"Σε Ευχαριστώ"_QQ_": Agofinda
Παρακαλούμε Σύνδεση ή Δημιουργία λογαριασμού για να συμμετάσχετε στη συζήτηση.
Συντονιστές: foxfire
Χρόνος δημιουργίας σελίδας: 0.373 δευτερόλεπτα