- Δημοσιεύσεις: 3001
- Ληφθείσες Ευχαριστίες 95
Απ:Διόδια
- Niccolò Machiavelli
- Συντάκτης θέματος
- Αποσυνδεμένος
- Administrator
Less
Περισσότερα
13 Χρόνια 9 Μήνες πριν #921
από Niccolò Machiavelli
Απαντήθηκε από Niccolò Machiavelli στο θέμα Νέο χαράτσι 50% στα διόδια και με δόσεις
Πηγή: "Πρώτο Θέμα"
Έως και 50% προβλέπεται να αυξηθούν μέσα στο επόμενο τετράμηνο τα διόδια στους εθνικούς αυτοκινητόδρομους εφόσον, οι κοινοπραξίες τηρήσουν το γράμμα των συμβάσεων που υπογράφτηκαν το 2007!
Την ίδια στιγμή, συνεχίζονται οι «καρατομήσεις» προσωπικού στην Ολυμπία Oδό, η οποία έδιωξε άλλους 55 εργαζόμενους τις προηγούμενες μέρες, ανεβάζοντας το σύνολο των απολυμένων το τελευταίο τρίμηνο σε 125.
Παρά το γεγονός ότι το τελευταίο διάστημα κορυφώνεται η διαπραγμάτευση για την επαναδιατύπωση των όρων των συμβάσεων, προκαλώντας εσωτερικές αναταράξεις και διαφωνίες ακόμη και εντός του υπουργείου (κάποιοι μιλούν ακόμη και για παραιτήσεις Γενικών!), οι τεχνικές εταιρείες πιέζουν για την εφαρμογή των νέων αυξήσεων στα διόδια.
Από τις αρχές του έτους, η Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου, η οποία κατασκευάζει το τμήμα Μαλιακός-Κλειδί έχει τη δυνατότητα να αναπροσαρμόσει κατά 33% τα διόδια, αφού προηγήθηκε τέλος του 2010 η παράδοση του έργου της αποκατάστασης του οδοστρώματος από Κατερίνη έως Κλειδί. Η εταιρεία υποστηρίζει ότι τα έργα παραδόθηκαν 2,5 μήνες νωρίτερα από την ημερομηνία της συμβατικής της υποχρέωσης που ήταν 11 Μαρτίου του 2011. Πριν από λίγες μέρες έφυγε και νέα επιστολή προς την Εγνατία Οδό, με την οποία η κοινοπραξία ζητά να της επιτραπεί η προβλεπόμενη ανατίμηση των διοδίων, γιατί διαφορετικά θα πρέπει να διεκδικήσει τις απώλειες εσόδων που εμφανίζει από το δημόσιο.
Αύξηση 20% το Μάρτιο και άλλο ένα 30% τον Ιούνιο είναι προγραμματισμένο να πάρουν τα τέλη διέλευσης στο οδικό έργο της Ολυμπίας Οδού που κατασκευάζει την Κορίνθου-Πατρών αλλά και της Ιόνιας Οδού από Αντίρριο έως Γιάννενα, η οποία διαχειρίζεται και το τμήμα της Εθνικής Οδού Αθηνών- Λαμίας από Μεταμόρφωση έως Σκάρφεια.
Από το υπουργείο αρνούνται ότι μπορούν να εφαρμοστούν ανατιμήσεις διοδίων, τη στιγμή μάλιστα που καταβάλλεται μεγάλη προσπάθεια να «πέσουν» τα διόδια στο υπό κατασκευή οδικό δίκτυο που περιλαμβάνει τόσο την Κορίνθου-Πατρών όσο και άλλα έργα. Άλλωστε όλα αυτά είναι θέματα που μπαίνουν στο «ζύγι» της επαναδιαπραγμάτευσης.
Αξίζει να σημειωθεί ότι νέες τιμές «τσιμπημένες» από 0,70 έως και 3,20 ευρώ υιοθετεί από σήμερα και η Γέφυρα Ρίο-Αντίρριο.
Έως και 50% προβλέπεται να αυξηθούν μέσα στο επόμενο τετράμηνο τα διόδια στους εθνικούς αυτοκινητόδρομους εφόσον, οι κοινοπραξίες τηρήσουν το γράμμα των συμβάσεων που υπογράφτηκαν το 2007!
Την ίδια στιγμή, συνεχίζονται οι «καρατομήσεις» προσωπικού στην Ολυμπία Oδό, η οποία έδιωξε άλλους 55 εργαζόμενους τις προηγούμενες μέρες, ανεβάζοντας το σύνολο των απολυμένων το τελευταίο τρίμηνο σε 125.
Παρά το γεγονός ότι το τελευταίο διάστημα κορυφώνεται η διαπραγμάτευση για την επαναδιατύπωση των όρων των συμβάσεων, προκαλώντας εσωτερικές αναταράξεις και διαφωνίες ακόμη και εντός του υπουργείου (κάποιοι μιλούν ακόμη και για παραιτήσεις Γενικών!), οι τεχνικές εταιρείες πιέζουν για την εφαρμογή των νέων αυξήσεων στα διόδια.
Από τις αρχές του έτους, η Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου, η οποία κατασκευάζει το τμήμα Μαλιακός-Κλειδί έχει τη δυνατότητα να αναπροσαρμόσει κατά 33% τα διόδια, αφού προηγήθηκε τέλος του 2010 η παράδοση του έργου της αποκατάστασης του οδοστρώματος από Κατερίνη έως Κλειδί. Η εταιρεία υποστηρίζει ότι τα έργα παραδόθηκαν 2,5 μήνες νωρίτερα από την ημερομηνία της συμβατικής της υποχρέωσης που ήταν 11 Μαρτίου του 2011. Πριν από λίγες μέρες έφυγε και νέα επιστολή προς την Εγνατία Οδό, με την οποία η κοινοπραξία ζητά να της επιτραπεί η προβλεπόμενη ανατίμηση των διοδίων, γιατί διαφορετικά θα πρέπει να διεκδικήσει τις απώλειες εσόδων που εμφανίζει από το δημόσιο.
Αύξηση 20% το Μάρτιο και άλλο ένα 30% τον Ιούνιο είναι προγραμματισμένο να πάρουν τα τέλη διέλευσης στο οδικό έργο της Ολυμπίας Οδού που κατασκευάζει την Κορίνθου-Πατρών αλλά και της Ιόνιας Οδού από Αντίρριο έως Γιάννενα, η οποία διαχειρίζεται και το τμήμα της Εθνικής Οδού Αθηνών- Λαμίας από Μεταμόρφωση έως Σκάρφεια.
Από το υπουργείο αρνούνται ότι μπορούν να εφαρμοστούν ανατιμήσεις διοδίων, τη στιγμή μάλιστα που καταβάλλεται μεγάλη προσπάθεια να «πέσουν» τα διόδια στο υπό κατασκευή οδικό δίκτυο που περιλαμβάνει τόσο την Κορίνθου-Πατρών όσο και άλλα έργα. Άλλωστε όλα αυτά είναι θέματα που μπαίνουν στο «ζύγι» της επαναδιαπραγμάτευσης.
Αξίζει να σημειωθεί ότι νέες τιμές «τσιμπημένες» από 0,70 έως και 3,20 ευρώ υιοθετεί από σήμερα και η Γέφυρα Ρίο-Αντίρριο.
Παρακαλούμε Σύνδεση ή Δημιουργία λογαριασμού για να συμμετάσχετε στη συζήτηση.
- Niccolò Machiavelli
- Συντάκτης θέματος
- Αποσυνδεμένος
- Administrator
Less
Περισσότερα
- Δημοσιεύσεις: 3001
- Ληφθείσες Ευχαριστίες 95
13 Χρόνια 8 Μήνες πριν #937
από Niccolò Machiavelli
Απαντήθηκε από Niccolò Machiavelli στο θέμα Διόδια
ΚΑΙ Ο ΔΗΜΑΡΧΟΣ ΠΑΤΡΕΩΝ ΣΤΟ ΚΙΝΗΜΑ.....ΔΕΝ ΠΛΗΡΩΝΩ !!!
Αποκλεισμό Διοδίων προτείνει η πλειοψηφία. Αντιδρά η μειοψηφία καλώντας τη Δημοτική αρχή να τηρήσει προεκλογικές δεσμεύσεις. Σκληρές κουβέντες, καμία προσέγγιση μεταξύ των πλευρών. Νέες αιχμές Δημαρά για την «πρεμούρα» Τζάκρη αλλά και για «συνοδοιπόρους». Για πόλεμο μιλά η Ξερόλακκα. Τσούκαλης εγείρει θέμα όρων της σύμβασης για Φλόκα.Το υπουργείο Εσωτερικών δίνει κατεύθυνση για Ξερόλακκα. Ο Δήμαρχος Πατρέων δεν θεωρεί ότι πρόκειται για ενδεδειγμένη λύση έως ότου λειτουργήσει το εργοστάσιο επεξεργασίας απορριμμάτων. Αυτός φαίνεται να είναι και ο βασικός λόγος που οδήγησε στη ρήξη του Γιάννη Δημαρά με τη Θεοδώρα Τζάκρη. Ο Δήμαρχος Πατρέων μιλώντας χθες στον «Ωμέγα 90FM» αναφέρθηκε κλήθηκε να αποκωδικοποιήσει αρκετές πτυχές της συζήτησης και να δείξει πού ακριβώς έγκειται το πρόβλημα. Την ευχή να μην χαθεί η ευκαιρία για την κατασκευή του Εργοστασίου Επεξεργασίας στερεών αποβλήτων της Αχαίας εκφράζουν με δηλώσεις τους τόσο ο αιρετός Περιφερειάρχης Απόστολος Κατσιφάρας όσο και ο Γενικός Γραμματέας της Αποκεντρωμένης Διοίκησης Τάσος Αποστολόπουλος . Πάντως και οι δύο δηλώνουν πρόθυμοι να στηρίξουν τις προτάσεις του Δημάρχου Πατρέων Γιάννη Δημαρά για την διαχείριση των απορριμμάτων, και να συμβάλουν στην χρηματοδότηση τους , αρκεί να είναι επιλέξιμες.
Αποκλεισμό Διοδίων προτείνει η πλειοψηφία. Αντιδρά η μειοψηφία καλώντας τη Δημοτική αρχή να τηρήσει προεκλογικές δεσμεύσεις. Σκληρές κουβέντες, καμία προσέγγιση μεταξύ των πλευρών. Νέες αιχμές Δημαρά για την «πρεμούρα» Τζάκρη αλλά και για «συνοδοιπόρους». Για πόλεμο μιλά η Ξερόλακκα. Τσούκαλης εγείρει θέμα όρων της σύμβασης για Φλόκα.Το υπουργείο Εσωτερικών δίνει κατεύθυνση για Ξερόλακκα. Ο Δήμαρχος Πατρέων δεν θεωρεί ότι πρόκειται για ενδεδειγμένη λύση έως ότου λειτουργήσει το εργοστάσιο επεξεργασίας απορριμμάτων. Αυτός φαίνεται να είναι και ο βασικός λόγος που οδήγησε στη ρήξη του Γιάννη Δημαρά με τη Θεοδώρα Τζάκρη. Ο Δήμαρχος Πατρέων μιλώντας χθες στον «Ωμέγα 90FM» αναφέρθηκε κλήθηκε να αποκωδικοποιήσει αρκετές πτυχές της συζήτησης και να δείξει πού ακριβώς έγκειται το πρόβλημα. Την ευχή να μην χαθεί η ευκαιρία για την κατασκευή του Εργοστασίου Επεξεργασίας στερεών αποβλήτων της Αχαίας εκφράζουν με δηλώσεις τους τόσο ο αιρετός Περιφερειάρχης Απόστολος Κατσιφάρας όσο και ο Γενικός Γραμματέας της Αποκεντρωμένης Διοίκησης Τάσος Αποστολόπουλος . Πάντως και οι δύο δηλώνουν πρόθυμοι να στηρίξουν τις προτάσεις του Δημάρχου Πατρέων Γιάννη Δημαρά για την διαχείριση των απορριμμάτων, και να συμβάλουν στην χρηματοδότηση τους , αρκεί να είναι επιλέξιμες.
Παρακαλούμε Σύνδεση ή Δημιουργία λογαριασμού για να συμμετάσχετε στη συζήτηση.
- Niccolò Machiavelli
- Συντάκτης θέματος
- Αποσυνδεμένος
- Administrator
Less
Περισσότερα
- Δημοσιεύσεις: 3001
- Ληφθείσες Ευχαριστίες 95
13 Χρόνια 7 Μήνες πριν #969
από Niccolò Machiavelli
Απαντήθηκε από Niccolò Machiavelli στο θέμα Απ:Διόδια
Στο Πολυμελές Πρωτοδικείο Πατρών εκδικάζεται την προσεχή Τρίτη 3 Μαΐου, αγωγή που έχει καταθέσει το 2010 ο Δικηγορικός Σύλλογος της Πάτρας κατά της «Ολυμπίας οδού».
Ζητά την κατάργηση της σύμβασης παραχώρησης έργου, αλλά και τη... μη καταβολή διοδίων στον οδικό άξονα Ρίου – Ζευγολατιού.
Σε ανακοίνωση της Κίνησης Δεν Πληρώνω, τα μέλη της οποίας για την Τρίτη προγραμματίζουν στις 11 το πρωί συγκέντρωση στα δικαστήρια της Πάτρας, τονίζεται μεταξύ άλλων ότι «οι εταιρίες της κοινοπραξίας εκβιάζουν, μια άβουλη όπως αποδεικνύεται ,κυβέρνηση στοχεύοντας σε επέκταση του χρόνου εκμετάλλευσης του έργου. Έτσι ολόκληρη περιοχή βρίσκεται σε ομηρία εταιριών που έχουν ακόμα το εθνικό δίκτυο Πατρών – Κορίνθου ως εργοτάξιο .Ούτε ένα χιλιόμετρο δεν είναι παραδομένο και εμείς συνεχίζουμε να πληρώνουμε διόδια και μετά τη λήξη της προθεσμίας που προέβλεπε ο νόμος κύρωσης της σύμβασης. Αυτό είναι κλοπή! Είναι κλέφτες! Και η κυβέρνηση καλύπτει αυτούς και τιμωρεί με 200ευρώ τους οδηγούς που αρνούνται την κλεψιά. Η σύμβαση παραχώρησης είναι κυρωμένη με νόμο ο οποίος αναφέρει ότι οποιαδήποτε τροποποίηση αυτής πρέπει να κυρώνεται με νέο νόμο. Ας μας πουν κυβέρνηση και εταιρίες ποιόν νόμο περί τροποποίησης ψήφισαν και πότε;
Βρίσκονται και οι δύο σε παράνομη συμπαιγνία, πατώντας ο ένας στις παραλείψεις του άλλου.
Καλούμε κάθε χρήστη του δρόμου αυτού να μην παρανομεί …πληρώνοντας διόδια και να απαιτεί να του ανοίξουν την μπάρα διότι προβλέπεται από την σύμβαση ότι μεγάλο κομμάτι του έργου έπρεπε να έχει παραδοθεί στις 4 Απριλίου του 2011 και σήμερα δεν έχουμε ούτε χιλιόμετρο και απέχουμε πολύ από άποψη εργασιών.Καλούμε και την ελληνική δικαιοσύνη να επιβάλει την εφαρμογή του νόμου όσον αφορά τα διόδια στο συγκεκριμένο δρόμο. Πρέπει όλη τη τοπική κοινωνία να απαιτήσει την άμεση παύση των διοδίων στο δρόμο Πατρών – Κορίνθου και τη κατάργηση της αποικιοκρατικής σύμβασης».
Ζητά την κατάργηση της σύμβασης παραχώρησης έργου, αλλά και τη... μη καταβολή διοδίων στον οδικό άξονα Ρίου – Ζευγολατιού.
Σε ανακοίνωση της Κίνησης Δεν Πληρώνω, τα μέλη της οποίας για την Τρίτη προγραμματίζουν στις 11 το πρωί συγκέντρωση στα δικαστήρια της Πάτρας, τονίζεται μεταξύ άλλων ότι «οι εταιρίες της κοινοπραξίας εκβιάζουν, μια άβουλη όπως αποδεικνύεται ,κυβέρνηση στοχεύοντας σε επέκταση του χρόνου εκμετάλλευσης του έργου. Έτσι ολόκληρη περιοχή βρίσκεται σε ομηρία εταιριών που έχουν ακόμα το εθνικό δίκτυο Πατρών – Κορίνθου ως εργοτάξιο .Ούτε ένα χιλιόμετρο δεν είναι παραδομένο και εμείς συνεχίζουμε να πληρώνουμε διόδια και μετά τη λήξη της προθεσμίας που προέβλεπε ο νόμος κύρωσης της σύμβασης. Αυτό είναι κλοπή! Είναι κλέφτες! Και η κυβέρνηση καλύπτει αυτούς και τιμωρεί με 200ευρώ τους οδηγούς που αρνούνται την κλεψιά. Η σύμβαση παραχώρησης είναι κυρωμένη με νόμο ο οποίος αναφέρει ότι οποιαδήποτε τροποποίηση αυτής πρέπει να κυρώνεται με νέο νόμο. Ας μας πουν κυβέρνηση και εταιρίες ποιόν νόμο περί τροποποίησης ψήφισαν και πότε;
Βρίσκονται και οι δύο σε παράνομη συμπαιγνία, πατώντας ο ένας στις παραλείψεις του άλλου.
Καλούμε κάθε χρήστη του δρόμου αυτού να μην παρανομεί …πληρώνοντας διόδια και να απαιτεί να του ανοίξουν την μπάρα διότι προβλέπεται από την σύμβαση ότι μεγάλο κομμάτι του έργου έπρεπε να έχει παραδοθεί στις 4 Απριλίου του 2011 και σήμερα δεν έχουμε ούτε χιλιόμετρο και απέχουμε πολύ από άποψη εργασιών.Καλούμε και την ελληνική δικαιοσύνη να επιβάλει την εφαρμογή του νόμου όσον αφορά τα διόδια στο συγκεκριμένο δρόμο. Πρέπει όλη τη τοπική κοινωνία να απαιτήσει την άμεση παύση των διοδίων στο δρόμο Πατρών – Κορίνθου και τη κατάργηση της αποικιοκρατικής σύμβασης».
Παρακαλούμε Σύνδεση ή Δημιουργία λογαριασμού για να συμμετάσχετε στη συζήτηση.
- Niccolò Machiavelli
- Συντάκτης θέματος
- Αποσυνδεμένος
- Administrator
Less
Περισσότερα
- Δημοσιεύσεις: 3001
- Ληφθείσες Ευχαριστίες 95
13 Χρόνια 5 Μήνες πριν #988
από Niccolò Machiavelli
Απαντήθηκε από Niccolò Machiavelli στο θέμα Απ:Διόδια
ΤΑ ΔΙΟΔΙΑ ΠΟΥ ΔΕΝ ΕΠΡΕΠΕ ΝΑ ΠΛΗΡΩΝΟΥΜΕ
Ρεπορτάζ : Χαρά Τζαναβάρα
(από την Ελευθεροτυπία)
Από τις 4 Απριλίου 2011 οι εργολάβοι που κατασκευάζουν το τμήμα Κόρινθος-Πάτρα θα έπρεπε να έχουν σταματήσει να εισπράττουν διόδια, αφού δεν έχουν ολοκληρώσει τα έργα μέσα στην προβλεπόμενη προθεσμία των 32 μήνων. Με βάση τη...
σύμβαση και συγκεκριμένα το άρθρο 24.2.3 του νόμου 3621/2007, «παύει η πληρωμή διοδίων τελών στα μη ολοκληρωμένα τμήματα» που περιλαμβάνονται στο κομμάτι από τον ανισόπεδο κόμβο της Αρχαίας Κορίνθου ώς την Πάτρα, το οποίο σήμερα είναι διάσπαρτο από εργοτάξια και δεν έχει δοθεί στην κυκλοφορία ούτε ένα νέο τμήμα! Η καταγγελία έγινε από το σωματείο «Γαλαρία» των εργαζομένων στο συγκεκριμένο έργο και επιβεβαιώνεται από τους αρμοδίους του υπουργείου Υποδομών. Σε ερώτηση της «Ε» αποκάλυψαν ότι οι εργολάβοι προσέφυγαν στην επιτροπή επίλυσης διαφορών και πέτυχαν παράταση στη συμβατική προθεσμία με υπαιτιότητα του Δημοσίου. Καθυστερήσεις Αξιοποίησαν τη σύμβαση και επικαλέστηκαν καθυστερήσεις στις αρχαιολογικές ανασκαφές και κυρίως στις απαλλοτριώσεις, οι οποίες έπρεπε να έχουν ολοκληρωθεί τον Απρίλιο του 2009, αλλά στο τέλος του ίδιου χρόνου είχαν φτάσει μόλις στο 15%. Ο δημοτικός σύμβουλος Πάτρας Κ. Αϊβαλής ζήτησε τη διακοπή καταβολής διοδίων στον σταθμό του Ρίου και κατέθεσε αίτηση ασφαλιστικών μέτρων, η οποία όμως απορρίφθηκε. Η «Γαλαρία» καταγγέλλει ότι στο δικαστήριο το Δημόσιο και εργολάβοι δεν παρουσίασαν κάποιο έγγραφο για παράταση. Μάλιστα ο εκπρόσωπος του υπουργείου είπε ότι ισχύει ώς το 2012 και των εργολάβων ώς το 2013! Στο θέμα επανήλθε με νέα προσφυγή ο Δικηγορικός Σύλλογος Πάτρας. Οι εργολάβοι, και κυρίως οι τράπεζες που χορηγούν τα δάνεια, υποστηρίζουν ότι το χρηματοδοτικό μοντέλο έχει καταρρεύσει, γεγονός που αποδίδουν στην οικονομική κρίση και τα μέτρα που επιβλήθηκαν μέσω του Μνημονίου, με τις συνεχείς αυξήσεις του ΦΠΑ και των φόρων στα καύσιμα. Αμεση επίπτωση, σύμφωνα με τους εργολάβους, ήταν η πτώση του κυκλοφοριακού φόρτου και επομένως των εσόδων από τα διόδια, χωρίς όμως να δώσουν περισσότερα στοιχεία. Το σωματείο, πάντως, απορρίπτει τους ισχυρισμούς και επισημαίνει ότι έχει γίνει πρόβλεψη ακόμη και για πτώση της κυκλοφορίας κατά 27%, που είναι σενάριο δυσμενέστερο σε σχέση με την εκτιμώμενη μείωση. Με βάση στοιχεία που έδωσε στην «Ε» η κοινοπραξία «Ολυμπία Οδός», η οποία έχει αναλάβει το συγκεκριμένο έργο, ώς τον Μάρτιο του 2011 τα έσοδα ήταν σχεδόν ισοσκελισμένα με τις δαπάνες! Ο συνολικός προϋπολογισμός των έργων είναι 2,17 δισ. ευρώ και στους 34 μήνες που έχουν περάσει από την έναρξη εφαρμογής της σύμβασης το Δημόσιο μαζί με την κοινοτική χρηματοδότηση έχει καταβάλει 243 εκατ. ευρώ και οι οδηγοί μέσω διοδίων άλλα 202 εκατ. ευρώ. Στο ίδιο διάστημα οι τράπεζες έχουν διαθέσει 336 εκατ. και οι εργολάβοι μέσω ιδίων κεφαλαίων συμμετείχαν με 80 εκατ. ευρώ. Αναφέρονται και ανεξόφλητα έργα της τάξης των 97 εκατ. ευρώ. Σκάνδαλο Το σωματείο των εργαζομένων, πάντως, υπενθυμίζει ότι εκπρόσωποι της κοινοπραξίας έχουν δηλώσει επανειλημμένως πως για «κάθε ευρώ που εισπράττουν επενδύουν πέντε ευρώ» και με βάση τα στοιχεία που έχουν στη διάθεσή τους και καλύπτουν την περίοδο ώς τον Ιούλιο του 2010, οι εργολάβοι «εμφανίζουν έσοδα περίπου 100-110 εκατ. ευρώ, που σημαίνει πως έχουν κέρδος». Αναφέρουν επίσης ότι, με βάση τη σύμβαση, το Δημόσιο αποδέχεται πως το έργο θα έχει αποσβεστεί ώς το 2022 και εν γνώσει του το παραχωρεί στους ιδιώτες για άλλα 15 χρόνια αναθέτοντάς τους τη συντήρηση και επιστροφή στα κρατικά ταμεία έως και το 93% των εσόδων από τα διόδια. «Είναι σκάνδαλο ο τρόπος που γίνονται τα έργα στην Ελλάδα», καταλήγει η ανακοίνωση της «Γαλαρίας» και επισημαίνει ότι σε κάθε περίπτωση εργολάβοι και τράπεζες έχουν αναλάβει το ρίσκο της επένδυσης και δεν μπορούν να ζητούν από το Δημόσιο να καλύψει τη διαφορά των επιτοκίων, τα οποία από 1-1,5% το 2007 έφτασαν στο 5-6%.
Ρεπορτάζ : Χαρά Τζαναβάρα
(από την Ελευθεροτυπία)
Από τις 4 Απριλίου 2011 οι εργολάβοι που κατασκευάζουν το τμήμα Κόρινθος-Πάτρα θα έπρεπε να έχουν σταματήσει να εισπράττουν διόδια, αφού δεν έχουν ολοκληρώσει τα έργα μέσα στην προβλεπόμενη προθεσμία των 32 μήνων. Με βάση τη...
σύμβαση και συγκεκριμένα το άρθρο 24.2.3 του νόμου 3621/2007, «παύει η πληρωμή διοδίων τελών στα μη ολοκληρωμένα τμήματα» που περιλαμβάνονται στο κομμάτι από τον ανισόπεδο κόμβο της Αρχαίας Κορίνθου ώς την Πάτρα, το οποίο σήμερα είναι διάσπαρτο από εργοτάξια και δεν έχει δοθεί στην κυκλοφορία ούτε ένα νέο τμήμα! Η καταγγελία έγινε από το σωματείο «Γαλαρία» των εργαζομένων στο συγκεκριμένο έργο και επιβεβαιώνεται από τους αρμοδίους του υπουργείου Υποδομών. Σε ερώτηση της «Ε» αποκάλυψαν ότι οι εργολάβοι προσέφυγαν στην επιτροπή επίλυσης διαφορών και πέτυχαν παράταση στη συμβατική προθεσμία με υπαιτιότητα του Δημοσίου. Καθυστερήσεις Αξιοποίησαν τη σύμβαση και επικαλέστηκαν καθυστερήσεις στις αρχαιολογικές ανασκαφές και κυρίως στις απαλλοτριώσεις, οι οποίες έπρεπε να έχουν ολοκληρωθεί τον Απρίλιο του 2009, αλλά στο τέλος του ίδιου χρόνου είχαν φτάσει μόλις στο 15%. Ο δημοτικός σύμβουλος Πάτρας Κ. Αϊβαλής ζήτησε τη διακοπή καταβολής διοδίων στον σταθμό του Ρίου και κατέθεσε αίτηση ασφαλιστικών μέτρων, η οποία όμως απορρίφθηκε. Η «Γαλαρία» καταγγέλλει ότι στο δικαστήριο το Δημόσιο και εργολάβοι δεν παρουσίασαν κάποιο έγγραφο για παράταση. Μάλιστα ο εκπρόσωπος του υπουργείου είπε ότι ισχύει ώς το 2012 και των εργολάβων ώς το 2013! Στο θέμα επανήλθε με νέα προσφυγή ο Δικηγορικός Σύλλογος Πάτρας. Οι εργολάβοι, και κυρίως οι τράπεζες που χορηγούν τα δάνεια, υποστηρίζουν ότι το χρηματοδοτικό μοντέλο έχει καταρρεύσει, γεγονός που αποδίδουν στην οικονομική κρίση και τα μέτρα που επιβλήθηκαν μέσω του Μνημονίου, με τις συνεχείς αυξήσεις του ΦΠΑ και των φόρων στα καύσιμα. Αμεση επίπτωση, σύμφωνα με τους εργολάβους, ήταν η πτώση του κυκλοφοριακού φόρτου και επομένως των εσόδων από τα διόδια, χωρίς όμως να δώσουν περισσότερα στοιχεία. Το σωματείο, πάντως, απορρίπτει τους ισχυρισμούς και επισημαίνει ότι έχει γίνει πρόβλεψη ακόμη και για πτώση της κυκλοφορίας κατά 27%, που είναι σενάριο δυσμενέστερο σε σχέση με την εκτιμώμενη μείωση. Με βάση στοιχεία που έδωσε στην «Ε» η κοινοπραξία «Ολυμπία Οδός», η οποία έχει αναλάβει το συγκεκριμένο έργο, ώς τον Μάρτιο του 2011 τα έσοδα ήταν σχεδόν ισοσκελισμένα με τις δαπάνες! Ο συνολικός προϋπολογισμός των έργων είναι 2,17 δισ. ευρώ και στους 34 μήνες που έχουν περάσει από την έναρξη εφαρμογής της σύμβασης το Δημόσιο μαζί με την κοινοτική χρηματοδότηση έχει καταβάλει 243 εκατ. ευρώ και οι οδηγοί μέσω διοδίων άλλα 202 εκατ. ευρώ. Στο ίδιο διάστημα οι τράπεζες έχουν διαθέσει 336 εκατ. και οι εργολάβοι μέσω ιδίων κεφαλαίων συμμετείχαν με 80 εκατ. ευρώ. Αναφέρονται και ανεξόφλητα έργα της τάξης των 97 εκατ. ευρώ. Σκάνδαλο Το σωματείο των εργαζομένων, πάντως, υπενθυμίζει ότι εκπρόσωποι της κοινοπραξίας έχουν δηλώσει επανειλημμένως πως για «κάθε ευρώ που εισπράττουν επενδύουν πέντε ευρώ» και με βάση τα στοιχεία που έχουν στη διάθεσή τους και καλύπτουν την περίοδο ώς τον Ιούλιο του 2010, οι εργολάβοι «εμφανίζουν έσοδα περίπου 100-110 εκατ. ευρώ, που σημαίνει πως έχουν κέρδος». Αναφέρουν επίσης ότι, με βάση τη σύμβαση, το Δημόσιο αποδέχεται πως το έργο θα έχει αποσβεστεί ώς το 2022 και εν γνώσει του το παραχωρεί στους ιδιώτες για άλλα 15 χρόνια αναθέτοντάς τους τη συντήρηση και επιστροφή στα κρατικά ταμεία έως και το 93% των εσόδων από τα διόδια. «Είναι σκάνδαλο ο τρόπος που γίνονται τα έργα στην Ελλάδα», καταλήγει η ανακοίνωση της «Γαλαρίας» και επισημαίνει ότι σε κάθε περίπτωση εργολάβοι και τράπεζες έχουν αναλάβει το ρίσκο της επένδυσης και δεν μπορούν να ζητούν από το Δημόσιο να καλύψει τη διαφορά των επιτοκίων, τα οποία από 1-1,5% το 2007 έφτασαν στο 5-6%.
Παρακαλούμε Σύνδεση ή Δημιουργία λογαριασμού για να συμμετάσχετε στη συζήτηση.
- Niccolò Machiavelli
- Συντάκτης θέματος
- Αποσυνδεμένος
- Administrator
Less
Περισσότερα
- Δημοσιεύσεις: 3001
- Ληφθείσες Ευχαριστίες 95
12 Χρόνια 10 Μήνες πριν #1108
από Niccolò Machiavelli
Απαντήθηκε από Niccolò Machiavelli στο θέμα Απ:Διόδια
Μπαίνουν διόδια και στην Περιμετρική της Πάτρας;
Αινιγματικός και καθόλου ξεκάθαρος, φάνηκε κατά την τελευταία συνάντηση που είχαν φορείς της πόλης για το θέμα της Ολυμπίας Οδού, ο Υφυπουργός Υποδομών Γιάννης Μαγκριωτης, στην φήμη για την τοποθέτηση σταθμού διοδίων στην Περιμετρική της Πάτρας. Σύμφωνα με πληροφορίες, στην τροποποίηση της σύμβασης για την κατασκευή του αυτοκινητόδρομου Κορίνθου Πατρών, μελετάται η δημιουργία σταθμού διοδίων στην μεγάλη περιμετρική και μάλιστα όλο και με ποιο έντονο τρόπο. Το γεγονός και μόνο ως φήμη, αρκεί για να προκαλέσει σωρεία διαμαρτυριών από τους φορείς της πόλης, κάποιοι εκ των οποίων εκτιμούν ότι η στάση του Υφυπουργού δεν είναι ξεκάθαρη για το θέμα. Αυτό γιατί, παρά το ενδεχόμενο η πληροφορία να έχει διαρρεύσει προκειμένου να... μετρηθούν οι αντιδράσεις, κάτι που έχει γίνει και στο παρελθόν, μια τέτοια προοπτική βάζει φωτιά στα... τόπια, αφού για να μετακινηθούν οι Πατρινοί εντος της πόλης θα χαρατσώνονται! Όμως υπό την πίεση και το εκβιασμό της χρηματοδότησης για την κατασκευή του αυτοκινητόδρομου και με γνώμονα τα προβλεπόμενα έσοδα λογω της πυκνής κυκλοφορίας, τίποτα δεν μπορεί να αποκλειστεί.
Αινιγματικός και καθόλου ξεκάθαρος, φάνηκε κατά την τελευταία συνάντηση που είχαν φορείς της πόλης για το θέμα της Ολυμπίας Οδού, ο Υφυπουργός Υποδομών Γιάννης Μαγκριωτης, στην φήμη για την τοποθέτηση σταθμού διοδίων στην Περιμετρική της Πάτρας. Σύμφωνα με πληροφορίες, στην τροποποίηση της σύμβασης για την κατασκευή του αυτοκινητόδρομου Κορίνθου Πατρών, μελετάται η δημιουργία σταθμού διοδίων στην μεγάλη περιμετρική και μάλιστα όλο και με ποιο έντονο τρόπο. Το γεγονός και μόνο ως φήμη, αρκεί για να προκαλέσει σωρεία διαμαρτυριών από τους φορείς της πόλης, κάποιοι εκ των οποίων εκτιμούν ότι η στάση του Υφυπουργού δεν είναι ξεκάθαρη για το θέμα. Αυτό γιατί, παρά το ενδεχόμενο η πληροφορία να έχει διαρρεύσει προκειμένου να... μετρηθούν οι αντιδράσεις, κάτι που έχει γίνει και στο παρελθόν, μια τέτοια προοπτική βάζει φωτιά στα... τόπια, αφού για να μετακινηθούν οι Πατρινοί εντος της πόλης θα χαρατσώνονται! Όμως υπό την πίεση και το εκβιασμό της χρηματοδότησης για την κατασκευή του αυτοκινητόδρομου και με γνώμονα τα προβλεπόμενα έσοδα λογω της πυκνής κυκλοφορίας, τίποτα δεν μπορεί να αποκλειστεί.
Παρακαλούμε Σύνδεση ή Δημιουργία λογαριασμού για να συμμετάσχετε στη συζήτηση.
- Niccolò Machiavelli
- Συντάκτης θέματος
- Αποσυνδεμένος
- Administrator
Less
Περισσότερα
- Δημοσιεύσεις: 3001
- Ληφθείσες Ευχαριστίες 95
12 Χρόνια 5 Μήνες πριν #1630
από Niccolò Machiavelli
Απαντήθηκε από Niccolò Machiavelli στο θέμα Απ:Διόδια
ΜΟΤΟΣΥΚΛΕΤΙΣΤΗΣ ΠΡΟΣΕΚΡΟΥΣΕ ΣΕ ΜΠΑΡΑ ΔΙΟΔΙΩΝ ΤΩΝ ΝΤΑΒΑΤΖΗΔΩΝ ΚΑΙ ΕΜΕΙΝΕ ΣΤΟΝ ΤΟΠΟ
Τροχαίο με έναν νεκρό στα διόδια Σπαθοβουνίου
Μοτοσυκλετιστής προσέκρουσε με τη μηχανή που οδηγούσε επάνω στην μπάρα των διοδίων στο Σπαθοβούνι, επί του αυτοκινητοδρόμου Αθηνών – Τρίπολης και έχασε τη ζωή του.
Προσπάθησε να σταματήσει αλλά δεν τα κατάφερε.
Νόμιζε πιθανότατα ότι η μπάρα ήταν ανοικτή και δεν έπρεπε να πληρώσει διόδια σε εκείνο το σημείο...
Η μηχανή δεν σταμάτησε και ο θάνατος ήταν τραγικός .
Σήμερα νωρίς το πρωί ένας 44χρονος από τη Σπάρτη έχασε την ζωή του όταν για άγνωστο μέχρι στιγμής λόγο, προσέκρουσε με τη μηχανή που οδηγούσε επάνω στην μπάρα των διοδίων στο Σπαθοβούνι, επί του αυτοκινητοδρόμου Αθηνών – Τρίπολης.
Οι διερχόμενοι με τα αυτοκινητά τους αλλά και οι υπάλληλοι του αυτοκινητόδρομου τα έχασαν από το τραγικό γεγονός αλλά δεν μπορούσαν να κάνουν τίποτα.
Άμεσα στο σημείο έσπευσε το Τμήμα Τροχαίας Αυτοκινητοδρόμων και ασθενοφόρο, όμως για τον 44χρονο οδηγό της μηχανής ήταν ήδη αργά.
ΟΙ ΜΠΑΡΕΣ ΤΩΝ ΔΙΟΔΙΩΝ ΕΙΝΑΙ ΠΑΡΑΝΟΜΕΣ.
ΣΕ ΚΑΝΕΝΑ ΣΗΜΕΙΟ ΤΩΝ ΣΥΜΒΑΣΕΩΝ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΗΣ ΔΕΝ ΑΝΑΦΕΡΕΤΑΙ Η ΥΠΑΡΞΗ ΤΟΥΣ.
ΕΚΤΟΣ ΑΥΤΩΝ ΟΡΙΣΜΕΝΕΣ ΕΤΑΙΡΙΕΣ ΚΑΝΟΥΝ ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ ΣΤΟΥΣ ΜΗΧΑΝΙΣΜΟΥΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ ΤΩΝ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΩΝ, ΠΑΡΑΒΙΑΖΟΝΤΑΣ ΓΙΑ ΜΙΑ ΑΚΟΜΗ ΦΟΡΑ ΕΥΡΩΠΑΪΚΟΥΣ ΝΟΜΟΥΣ.
ΔΕΙΤΕ ΣΤΟ ΒΙΝΤΕΟ ΤΗΝ ΠΑΡΑΝΟΜΗ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ ΣΕ ΜΠΑΡΕΣ ΤΗΣ ΟΛΥΜΠΙΑΣ ΟΔΟΥ. ΑΠΟ ΤΥΧΗ ΕΚΕΙ ΔΕΝ ΘΡΗΝΗΣΑΜΕ ΚΑΠΟΙΟ ΘΥΜΑ.
ΟΙ ΑΡΜΟΔΙΕΣ ΕΙΣΑΓΓΕΛΙΚΕΣ ΑΡΧΕΣ ΟΦΕΙΛΟΥΝ ΝΑ ΔΙΕΡΕΥΝΗΣΟΥΝ ΑΥΤΕΣ ΤΙΣ ΠΕΡΙΠΤΩΣΕΙΣ.
!
Τροχαίο με έναν νεκρό στα διόδια Σπαθοβουνίου
Μοτοσυκλετιστής προσέκρουσε με τη μηχανή που οδηγούσε επάνω στην μπάρα των διοδίων στο Σπαθοβούνι, επί του αυτοκινητοδρόμου Αθηνών – Τρίπολης και έχασε τη ζωή του.
Προσπάθησε να σταματήσει αλλά δεν τα κατάφερε.
Νόμιζε πιθανότατα ότι η μπάρα ήταν ανοικτή και δεν έπρεπε να πληρώσει διόδια σε εκείνο το σημείο...
Η μηχανή δεν σταμάτησε και ο θάνατος ήταν τραγικός .
Σήμερα νωρίς το πρωί ένας 44χρονος από τη Σπάρτη έχασε την ζωή του όταν για άγνωστο μέχρι στιγμής λόγο, προσέκρουσε με τη μηχανή που οδηγούσε επάνω στην μπάρα των διοδίων στο Σπαθοβούνι, επί του αυτοκινητοδρόμου Αθηνών – Τρίπολης.
Οι διερχόμενοι με τα αυτοκινητά τους αλλά και οι υπάλληλοι του αυτοκινητόδρομου τα έχασαν από το τραγικό γεγονός αλλά δεν μπορούσαν να κάνουν τίποτα.
Άμεσα στο σημείο έσπευσε το Τμήμα Τροχαίας Αυτοκινητοδρόμων και ασθενοφόρο, όμως για τον 44χρονο οδηγό της μηχανής ήταν ήδη αργά.
ΟΙ ΜΠΑΡΕΣ ΤΩΝ ΔΙΟΔΙΩΝ ΕΙΝΑΙ ΠΑΡΑΝΟΜΕΣ.
ΣΕ ΚΑΝΕΝΑ ΣΗΜΕΙΟ ΤΩΝ ΣΥΜΒΑΣΕΩΝ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΗΣ ΔΕΝ ΑΝΑΦΕΡΕΤΑΙ Η ΥΠΑΡΞΗ ΤΟΥΣ.
ΕΚΤΟΣ ΑΥΤΩΝ ΟΡΙΣΜΕΝΕΣ ΕΤΑΙΡΙΕΣ ΚΑΝΟΥΝ ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ ΣΤΟΥΣ ΜΗΧΑΝΙΣΜΟΥΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ ΤΩΝ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΩΝ, ΠΑΡΑΒΙΑΖΟΝΤΑΣ ΓΙΑ ΜΙΑ ΑΚΟΜΗ ΦΟΡΑ ΕΥΡΩΠΑΪΚΟΥΣ ΝΟΜΟΥΣ.
ΔΕΙΤΕ ΣΤΟ ΒΙΝΤΕΟ ΤΗΝ ΠΑΡΑΝΟΜΗ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ ΣΕ ΜΠΑΡΕΣ ΤΗΣ ΟΛΥΜΠΙΑΣ ΟΔΟΥ. ΑΠΟ ΤΥΧΗ ΕΚΕΙ ΔΕΝ ΘΡΗΝΗΣΑΜΕ ΚΑΠΟΙΟ ΘΥΜΑ.
ΟΙ ΑΡΜΟΔΙΕΣ ΕΙΣΑΓΓΕΛΙΚΕΣ ΑΡΧΕΣ ΟΦΕΙΛΟΥΝ ΝΑ ΔΙΕΡΕΥΝΗΣΟΥΝ ΑΥΤΕΣ ΤΙΣ ΠΕΡΙΠΤΩΣΕΙΣ.
!
Παρακαλούμε Σύνδεση ή Δημιουργία λογαριασμού για να συμμετάσχετε στη συζήτηση.
Συντονιστές: foxfire
Χρόνος δημιουργίας σελίδας: 0.419 δευτερόλεπτα