file Ευρωπαϊκό σύστημα πλοήγησης Galileo

Περισσότερα
7 Χρόνια 11 Μήνες πριν #279 από nickstath
nickstath δημιούργησε το θέμα: Ευρωπαϊκό σύστημα πλοήγησης Galileo
Γερμανοβρετανική σύμπραξη θα αναλάβει την κατασκευή των πρώτων λειτουργικών δορυφόρων για το ευρωπαϊκό σύστημα πλοήγησης Galileo, ανακοίνωσε ο Ευρωπαίος επίτροπος για τις μεταφορές Αντόνιο Ταγιάνι.

Όπως διευκρίνισε, το Galileo φιλοδοξεί να ανταγωνιστεί το αμερικανικό GPS και θα τεθεί δοκιμαστική λειτουργία από το 2014.
Η πιο προηγμένη τεχνολογία του θα επιτρέπει στους χρήστες να εντοπίζουν τη θέση τους με περιθώριο λάθους ενός μέτρου, την ώρα που το GPS έχει περιθώριο λάθους αρκετών μέτρων(προσωπική εμπειρία:3-7).
Οι OHB System και Satellite Technology Limited (SSTL) θα κατασκευάσουν 14 δορυφόρους συνολικής αξίας 566 εκατ. ευρώ, ενώ η γαλλική Arianespace θα τους θέσει σε τροχιά.
Το σύστημα θα αποτελείται συνολικά από μέγιστο αριθμό 30 δορυφόρων (συν 2 αναπληρωματικούς) που θα τεθούν σε μέση τροχιά σε ύψος περίπου 20.000 μέτρων.

Πηγές: ΑΠΕ-ΜΠΕ, BBC

Παρακαλούμε Σύνδεση ή Δημιουργία λογαριασμού για να συμμετάσχετε στη συζήτηση.

Περισσότερα
6 Χρόνια 9 Μήνες πριν #913 από nickstath
nickstath απάντησε στο θέμα: Απ:Ευρωπαϊκό σύστημα πλοήγησης Galileo
Ε.Ε.: «Στήριγμα» της ανάπτυξης το δορυφορικό σύστημα Galileo

Στην προσπάθειά της να στηρίξει την κατασκευή του δαπανηρού και περίπλοκου συστήματος δορυφορικής πλοήγησης Galileo, ανταγωνιστικό του αμερικανικού GPS, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή χρησιμοποιεί ένα ιδιαίτερα ενδιαφέρον στατιστικό στοιχείο.

Σύμφωνα με την Κομισιόν, το 6-7% του ΑΕΠ των ανεπτυγμένων κρατών (800 δισ. ευρώ στην Ευρώπη) εξαρτάται από τη δορυφορική πλοήγηση. Αν τα στοιχεία αυτά είναι ακριβή, θα πρέπει να προκαλέσουν μεγάλο ενδιαφέρον. Το ευρωπαϊκό δορυφορικό σύστημα Galileo αναμένεται να τεθεί σε λειτουργία στα τέλη της δεκαετίας. Το αμερικανικό παράδειγμα θέλησε να μιμηθεί η ΕΕ, έχοντας διαπιστώσει ότι το σύστημα GPS που επιτρέπει τον εντοπισμό του γεωγραφικού στίγματος χάρη σε δίκτυο δορυφόρων, αποτελεί σημαντικό κινητήρα κερδοφορίας. Οι Γκάρι Μπερέλ και Μιν Κάο, εφευρέτες του συστήματος, καταλαμβάνουν σήμερα διόλου ευκαταφρόνητες θέσεις στην κατάταξη Forbes Top 400, των πλουσιότερων ανθρώπων στις ΗΠΑ. Η επιλογή των Ευρωπαίων, όμως, να περιορίσουν το πελατολόγιο του Galileo σε λίγες επιλεγμένες κρατικές υπηρεσίες, σημαίνει ότι τα έσοδά του δεν πρόκειται ποτέ να φθάσουν εκείνα του αμερικανικού του ανταγωνιστή.

Το γεγονός αυτό σημαίνει ότι το Galileo θα θυμίζει τους αυτοκινητόδρομους εκείνους, που κατασκευάζονται στην Ευρώπη με χρηματοδοτήσεις των Βρυξελλών: τα οφέλη των οδών αυτών δεν βρίσκονται στον ίδιο το δρόμο, αλλά στις οικονομικές δυνατότητες που αυτοί δημιουργούν, «ανοίγοντας» εμπορικά παρθένες περιοχές στην οικονομική ανάπτυξη. Η αξία της εξέλιξης αυτής κάνει το κόστος κατασκευής της οδού να μοιάζει ασήμαντο.

Οι επικριτές του δαπανηρού συστήματος επισημαίνουν την απόλυση του Γερμανού επικεφαλής της εταιρίας OHB-Systems, που συμμετείχε στο πρόγραμμα, Μπέρι Σμούτνι, μετά την αποκάλυψη ότι χαρακτήρισε το πρόγραμμα Galileo «ανόητο πρόγραμμα, ειδικά σχεδιασμένο για να υπηρετήσει γαλλικά συμφέροντα». Η παραίτηση του κ. Σμούτνι στα τέλη Ιανουαρίου συνοδεύθηκε από ανακοίνωση από τα χείλη του υπ’αριθμόν δύο στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή, κ. Αντόνιο Ταγιάνι, για αύξηση της δαπάνης κατασκευής του συστήματος κατά 1,9 δισ. ευρώ επιπλέον, ώστε να επιτευχθεί ο στόχος κατασκευής και εκτόξευσης 30 δορυφόρων.

kathimerini.gr με στοιχεία από BBC

Παρακαλούμε Σύνδεση ή Δημιουργία λογαριασμού για να συμμετάσχετε στη συζήτηση.

Περισσότερα
6 Χρόνια 3 Εβδομάδες πριν #1059 από nickstath
nickstath απάντησε στο θέμα: Απ:Ευρωπαϊκό σύστημα πλοήγησης Galileo
Μπορεί να άργησε λιγάκι -περίπου 10 χρόνια- αλλά από την προηγούμενη Παρασκευή μπήκαν στην πράξη τα θεμέλια για την λειτουργία του Galileo, της απάντησης της Ευρώπης στο αμερικάνικο σύστημα GPS που χρησιμοποιούμε όλοι σε κινητά και συσκευές πλοήγησης.

Όπως ανακοινώθηκε από την Ευρωπαϊκή Υπηρεσία Διαστήματος (ESA), την Παρασκευή εκτοξεύθηκαν οι δύο πρώτοι δορυφόροι με ένα Ρωσικό πύραυλο Σογιούζ, που θα αποτελέσουν την καρδιά του νέου παγκόσμιου συστήματος πλοήγησης. Την ευθύνη της εκτόξευσης είχε η Arianespace, ο εμπορικός βραχίονας της ESA, και μάλιστα καθυστέρησε μία μέρα -αφού αρχικά είχε οριστεί για την Πέμπτη- για μικρολεπτομέρειες.

Ωστόσο, οι υπεύθυνοι της εκτόξεσης είχαν κάθε λόγο να ελέγξουν και την παραμικρή λεπτομέρεια. Ο κάθε ένας από τους δύο δορυφόρους περιέχει δύο ρολόγια ακριβείας που λειτουργούν με... ατομική ενέργεια και έχουν κατασκευαστεί από μια διάσημη Ελβετική φίρμα ρολογιών, την Spectra. Τα ρολόγια της Spectra είναι διάσημα για την ακρίβεια, την τιμή και την κομψότητά τους. Τα δύο ατομικά ρολόγια των δορυφόρων όμως είναι ότι πιο ακριβό έχει φτιάξει η εταιρεία και δικαίως: Είναι σχεδιασμένα με στόχο να χάνουν μόλις ένα δευτερόλεπτο κάθε 3 εκ. χρόνια! Κάθε δορυφόρος περιέχει δύο τέτοια ατομικά ρολόγια για παν ενδεχόμενο: ένα δουλεύει με υδρογόνο και το άλλο με ρουβίδιο.

Πως λειτουργεί

Μόλις οι 30 συνολικά δορυφόροι του Galileo μπουν σε τροχιά στα 23.000 χλμ πάνω από τη Γη, κάτι που δεν αναμένεται να γίνει πριν το 2014, το σύστημα θα μπει σε μερική λειτουργία. Τότε, οι δορυφόροι θα εκπέμπτουν τον χρόνο και την τρέχουσα θέση τους στους δέκτες που θα βρίσκονται στη Γη, οι οποίοι θα υπολογίζουν την ακριβή θέση τους πάνω στο χάρτη.

To Galileo θα έχει καλύτερη ακρίβεια από το GPS και αρχικά θα προσφέρει τρεις υπηρεσίες:

- Μια δωρεάν υπηρεσία που θα μπορεί να εντοπίζει αυτοκίνητα με ακρίβεια ενός μέτρο

- Μια εμπορική υπηρεσία θα προσφέρει ακόμα περισσότερη ακρίβεια

- Μια υπηρεσία για έλεγχο της πλοήγησης αεροσκαφών.

Μόλις μπει σε πλήρη λειτουργία (το 2020), θα προσφέρει κι άλλες δύο υπηρεσίες: μία υπηρεσία για κυβερνητικούς και στρατιωτικούς σκοπούς και μία για έρευνα και διάσωση.

Η αμερικάνικη δυσφορία και το υπέρογκο κόστος

Το ιδιαίτερο χαρακτηριστικό του Galileo είναι ότι θα απελευθερώσει την Ευρώπη από τον αμερικάνικο έλεγχο του GPS. Το τελευταιο είναι στρατιωτικό σύστημα και θεωρητικά το Πεντάγωνο μπορεί ανά πάσα στιγμή να το «κλείσει» για τον υπόλοιπο κόσμο. Μάλιστα, οι ΗΠΑ αρχικά είχαν αρκετούς ενδοιασμούς για το Galileo αφού η Ευρώπη αποφάσισε να τραβήξει το δικό της δρόμο.

Το Galileo είχε αρχικό προϋπολογισμό 3,5 δισ. ευρώ αλλά έχει κοστίσει μέχρι τώρα 5 δισ. ευρώ και η Ευρωπαική Επιτροπή υπολογίζει ότι θα της κοστίσει 1 δισ. ευρώ ακόμα, κάθε χρόνο από το 2014 εως το 2020, οπότε το συνολικό κόστος θα ξεπεράσει τα 11 δισ. ευρώ. Στην πράξη, κανείς δεν πιστεύει πλέον ότι το Galileo θα βγάλει τα λεφτά του.

Τριβές μεταξύ Κίνας-Ευρώπης

Το ενδιαφέρον κομμάτι της ιστορίας είναι ότι η Ευρωπαϊκή Επιτροπή αποφάσισε την τελευταία στιγμή να αφαιρέσει από τους δορυφόρους όσα κομμάτια ηλεκτρονικών είχαν κατασκευαστεί στην Κίνα. Η Ευρώπη θέλει πάση θυσία το Galileo να μην έχει προβλήματα ασφαλείας και η ύπαρξη κινέζικων υλικών δεν εγγυώταν προφανώς για κάτι τέτοιο. Αυτός είνα ο λόγος που το σύστημα έρευνας-διάσωσης θα τεθεί σε λειτουργία το 2020. Τα κινέζικης προέλευσης συστατικά του αντικαταστάθηκαν την τελευταία στιγμή από αδρανή υλικά...

Υπάρχει όμως ένα δισεπίλυτο πρόβλημα με το Galileο: χρησιμοποιεί εν μέρει τις ίδιες συχνότητες με το κινεζικό Baidu. Παρά τις διαπραγματεύσεις, το Πεκίνο αρνείται πεισματικά να προσαρμόσει τις συχνότητές του υποστηρίζοντας ότι έχει αυτό το δικαίωμα αφού το Baidu πήγε πρώτο στο διάστημα...

Παρακαλούμε Σύνδεση ή Δημιουργία λογαριασμού για να συμμετάσχετε στη συζήτηση.

Περισσότερα
6 Χρόνια 2 Εβδομάδες πριν #1066 από evans
evans απάντησε στο θέμα: Απ:Ευρωπαϊκό σύστημα πλοήγησης Galileo
καπου διαβασα οτι πλεον ειναι σε λειτουργια και το ρωσικο συστημα εντοπισμου το οποιο ειναι καλουτσικο σε σχεση με το αμερικανικο και μαλιστα το υποστηριζει και το νεο iphone4s.

Παρακαλούμε Σύνδεση ή Δημιουργία λογαριασμού για να συμμετάσχετε στη συζήτηση.

Περισσότερα
4 Χρόνια 8 Μήνες πριν #2028 από nickstath
nickstath απάντησε στο θέμα: Απ:Ευρωπαϊκό σύστημα πλοήγησης Galileo
Το ευρωπαϊκό σύστημα δορυφορικής πλοήγησης Galileo πέρασε την Τρίτη ένα σημαντικό ορόσημο προσδιορίζοντας για πρώτη φορά τη θέση ενός δέκτη στο έδαφος, ανακοίνωσε η ευρωπαϊκή διαστημική υπηρεσία ESA.

Το στίγμα της τοποθεσίας, στο κέντρο έρευνας και τεχνολογίας της ESA στο Νούρντβαϊκ της Ολλανδίας, προσδιορίστηκε με ακρίβεια 10 έως 15 μέτρων, χρησιμοποιώντας τέσσερις δορυφόρους που βρίσκονται ήδη σε τροχιά.

Η ακρίβεια θα αυξηθεί τα επόμενα χρόνια με την ολοκλήρωση ενός αστερισμού από συνολικά 27 κύριους δορυφόρους και τρεις εφεδρικούς.

Τέσσερις ακόμα δορυφόροι προγραμματίζεται να εκτοξευτούν φέτος, ενώ οι πρώτες υπηρεσίες του Galileo αναμένεται να γίνουν διαθέσιμες στα τέλη του 2014. Η ενεργοποίηση πάντως του συστήματος καθυστέρησε για αρκετά χρόνια λόγω προβλημάτων στη χρηματοδότηση του έργου.

Σε αντίθεση με το σύστημα GPS, το οποίο ανήκει επίσημα στον αμερικανικό στρατό, το Galileo έχει αμιγώς πολιτικό χαρακτήρα.

Θα προσφέρει εξειδικευμένες υπηρεσίες για τις μεταφορές και τα σωστικά συνεργεία, καθώς και δωρεάν υπηρεσίες για το ευρύ κοινό.

Το ευρωπαϊκό σύστημα θα είναι επίσης συμβατό με το GPS, έτσι ώστε οι συσκευές των χρηστών να μπορούν να χρησιμοποιούν και τα δύο συστήματα ταυτόχρονα προκειμένου να αυξάνεται η ακρίβεια.

Η Ρωσία, στο μεταξύ, αναπτύσσει το δικό της αντίστοιχο σύστημα Glonass, ενώ στην Κίνα λειτουργεί ήδη το σύστημα Beidu.

Παρακαλούμε Σύνδεση ή Δημιουργία λογαριασμού για να συμμετάσχετε στη συζήτηση.

Περισσότερα
3 Εβδομάδες 5 Ημέρες πριν #3377 από nickstath
nickstath απάντησε στο θέμα: Απ:Ευρωπαϊκό σύστημα πλοήγησης Galileo
Εσείς έχετε στο κινητό σας το νέο GPS της Ευρώπης;

Όλα όσα πρέπει να γνωρίζουμε για το ευρωπαϊκό σύστημα πλοήγησης που βελτιώνει την ακρίβεια του στίγματος.


Το Galileo είναι η ευρωπαϊκή απάντηση στο GPS του αμερικανικού στρατού. Κυκλοφόρησε πριν από δύο χρόνια περίπου όμως φέτος έχει αυξήσει ακόμη περισσότερο την ακρίβεια του.

Πρόκειται για το Galileo.Το ευρωπαϊκό σύστημα δορυφορικής πλοήγησης δεκαπλασιάζει την ακρίβεια του στίγματος και από το 2018 θα είναι υποχρεωτικό σε όλα τα νέα αυτοκίνητα στην Ευρώπη.

Πόσο βελτιώνεται η ακρίβεια του στίγματος;

Όταν ο αστερισμός του Galileo φτάσει στην τελική του μορφή με 30 δορυφόρους, από τους 18 που περιλαμβάνει σήμερα, το σύστημα θα προσφέρει ακρίβεια ενός μέτρου, συγκριτικά με περίπου 10 μέτρα στο GPS.

Για τους χρήστες της συνδρομητικής υπηρεσίας, η ακρίβεια του στίγματος αυξάνεται στα μερικά εκατοστά.

Η αυξημένη ακρίβεια του Galileo oφείλεται στα καλύτερα ατομικά ρολόγια που έχουν τεθεί σε τροχιά, τόσο ακριβή που πέφτουν έξω ένα δευτερόλεπτο κάθε τρία εκατομμύρια χρόνια.

Επιπλέον, το Galileo είναι συμβατό με το GPS και το Glonass, αν και μπορεί να λειτουργεί εντελώς αυτόνομα.

Ο αστερισμός δορυφόρων προγραμματίζεται να έχει συμπληρωθεί το 2020.


Υπάρχουν συσκευές Galileo στην αγορά;

Ναι, υπάρχουν συμβατές συσκευές.

Η σειρά Snapdragon της Qualcomm ενσωματώνει πλέον το Galileo, κάτι που σημαίνει ότι η πλειονότητα των νέων έξυπνων κινητών θα είναι συμβατή με το σύστημα.

Αυτή είναι η λίστα με τα πρώτα κινητά τηλέφωνα που είναι συμβατά:

Apple: iPhone 8 Plus, iPhone 8, iPhone 10/X
BQ: Aquaris V Plus, Aquaris V, Aquaris X5 Plus, Aquaris X, Aquaris X Pro
Google: Pixel 2, Google Pixel 2 XL
Huawei: P10 plus, Mate 9 pro, P10, Mate 10 Pro, Mate 9
LG: V30
Mediatek: Meizu Pro 7 Plus, Meizu Pro 7
Motorola: Moto X4
Nokia: Nokia 8
Oneplus: Oneplus5
Samsung: S8, S8+, Note 8
Sony: Xperia XZ Premium
Vernee: Apollo 2
Η λίστα των συμβατών συσκευών και τσίπσετ είναι διαθέσιμη εδώ

Ποιες είναι οι αρχικές υπηρεσίες του Galileo;
  • Πιο ακριβής πλοήγηση: το σήμα του Galileo θα φτάνει σε σημεία που παρέμεναν χωρίς πρόσβαση μέχρι σήμερα, όπως για παράδειγμα σε τούνελ και ανάμεσα σε ψηλά κτήρια, εκεί που δεν φτάνει το σήμα από άλλους δορυφόρους.
  • Υποστήριξη επιχειρήσεων έκακτης ανάγκης: το Galileo επιταχύνει τον εντοπισμό αγνοούμενων που εκπέμπουν σήμα κινδύνου από συμβατές συσκευές. Σύμφωνα με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, ο χρόνος εντοπισμού μειώνεται στα 10 λεπτά από αρκετές ώρες σήμερα.
  • Συγχρονισμός ώρας για κρίσιμες υποδομές: Τα ατομικά ρολόγια των δορυφόρων επιτρέπουν πιο ακριβή συγχρονισμό ώρας για τραπεζικές, οικονομικές και τηλεπικοινωνιακές υπηρεσίες, καθώς και στα λεγόμενα έξυπνα δίκτυα ηλεκτροδότησης.
  • Ασφαλείς υπηρεσίες για δημόσιες αρχές: το Galileo προσφέρει κρυπτογραφημένες υπηρεσίες για κυβερνητικές υπηρεσίες σε συνθήκες κρίσης, όπως για παράδειγμα σε ενδεχόμενες τρομοκρατικές επιθέσεις.

Πώς θα χρησιμοποιείται το Galileo στα αυτοκίνητα;

Από το 2018, όλα τα νέα αυτοκίνητα που πωλούνται στην ΕΕ θα πρέπει να περιλαμβάνουν δέκτη Galileo, μέσω του οποίου θα ενεργοποιείται αυτόματα σε περίπτωση ατυχήματος το ευρωπαϊκό σύστημα eCall για κλήση βοήθειας .

Ποιος διαχειρίζεται το Galileo;

Σε αντίθεση με το αμερικανικό GPS και το ρωσικό Glonass, τα οποία ελέγχονται από τον στρατό, το Galileo είναι αμιγώς πολιτική υπηρεσία.

Επικεφαλής του προγράμματος είναι η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, ενώ η υλοποίηση του έργου και η τεχνική διαχείριση έχουν ανατεθεί στην ευρωπαϊκή διαστημική υπηρεσία ESA.

Άλλα οφέλη;

Το Galileo έχει σημαντικό στρατηγικό ρόλο για την Ευρώπη, η οποία εξαρτάται σήμερα από τα GPS και Glonass που δεν προσφέρουν εγγυήσεις αδιάλειπτης λειτουργίας.

Αυτό θα είχε ιδιαίτερη σημασία σε περιπτώσεις «συγκρούσεων ή διαφωνιών», οπότε οι ΗΠΑ θα μπορούσαν να περιορίσουν την πρόσβαση στο GPS.

Τα οικονομικά οφέλη επίσης θα μπορούσαν να αποδειχθούν σημαντικά: γύρω στο 10% του ευρωπαϊκού ΑΕΠ εκτιμάται ότι εξαρτάται σήμερα από τις υπηρεσίες δορυφορικής πλοήγησης, ποσοστό που αναμένεται να έχει αυξηθεί στο 30% έως το 2030.

Μέχρι το 2020, λέει η Κομισιόν, η αγορά υπηρεσιών δορυφορικής πλοήγησης σε παγκόσμιο επίπεδο θα φτάνει τα 244 δισ.€.

Στα πρώτα 20 χρόνια λειτουργίας του, το Galileo αναμένεται να προσθέσει γύρω στα 90 δισ.€ στην οικονομία της ΕΕ.

Υποχρεωτικό το eCall σε όλα τα αυτοκίνητα από το 2018
Συνημμένα:

Παρακαλούμε Σύνδεση ή Δημιουργία λογαριασμού για να συμμετάσχετε στη συζήτηση.

Χρόνος δημιουργίας σελίδας: 0.358 δευτερόλεπτα
Powered by Kunena Φόρουμ