Νέα από την FCA

1 Εβδομάδα 1 Ημέρα πριν #5536 από nickstath
Απαντήθηκε από nickstath στο θέμα Νέα από την FCA
Autodelta: Πάθος για αγώνες και παντοτινή οδηγική απόλαυση



Γεννημένη από το πάθος για το μηχανοκίνητο αθλητισμό, η Autodelta εξελίχθηκε στην κινητήριο δύναμη που επανέφερε την Alfa Romeo στους αγώνες, δημιουργώντας ακόμα έναν θρύλο στην πλούσια ιστορία της μάρκας.

Στην ιστορία της Alfa Romeo -που φέτος έκλεισε 110 χρόνια αδιάκοπης πορείας- είναι δεκάδες τα ονόματα σημαντικών ανθρώπων που καθόρισαν τη μοίρα της μάρκας, αλλά και άφησαν το στίγμα τους στο ευρύτερο χώρο της αυτοκινητοβιομηχανίας. Nicola Romeo, Vittorio Jano, Enzo Ferrari, Tazio Nuvolari, Juan Manuel Fangiο, Nino Farina, Battista “Pinin” Farina, Giuseppe Busso και τόσοι άλλοι που συνέβαλαν ώστε η Alfa Romeo και τα μοντέλα της να κατακτήσουν χιλιάδες νίκες, αλλά και την αναγνώριση από το κοινό και τους ειδικούς.

Οι Carlo Chiti και Lodovico Chizzola, ίσως δεν απολαμβάνουν την φήμη των παραπάνω θρύλων, όμως αποτελούν τους δημιουργούς ενός εκ των σημαντικότερων κεφαλαίων στην ιστορία της Alfa Romeo, ενώ ουσιαστικά είναι υπεύθυνοι για τη δυναμική επιστροφή της μάρκας στους αγώνες μετά την αποχώρηση της από την Formula 1 στις αρχές της δεκαετίας του 1950. Το 1961 ο Chiti, μηχανολόγος μηχανικός που είχε εργαστεί τόσο για την Alfa Romeo, όσο και την Ferrari και ο Chizzola, επίσης μηχανολόγος και έμπορος αυτοκινήτων, ίδρυσαν την Auto-Delta με στόχο την εξέλιξη αγωνιστικών αυτοκινήτων. Μόλις δύο χρόνια αργότερα το 1963, η Auto-Delta ξεκίνησε την ενασχόληση της με αυτοκίνητα της Alfa Romeo, ενώ το 1964 μετονομάζεται σε Autodelta S.p.A., γίνεται αναπόσπαστο κομμάτι της μάρκας και πλέον έχει σχεδόν ως μοναδική της αποστολή να βοηθήσει την Alfa Romeo να επιστρέψει -όπως της αξίζει- στους αγώνες μετά τη θριαμβευτική της πορείας στα πρώτα χρόνια της Formula 1.



Στα τέλη του 1964, η μετακόμιση της Autodelta από το Feletto Umberto του Ούντινε στο Settimo Milanese επιτρέπει στους μηχανικούς της εταιρείας να εργάζονται δίπλα στους ανθρώπους της Alfa Romeo και κυρίως να χρησιμοποιούν τις εγκαταστάσεις του κέντρου δοκιμών του Balocco που εκείνη την εποχή είχε δημιουργήσει η Alfa Romeo. Το πρώτο αυτοκίνητο που εγκαινίασε τη συνεργασία της Autodelta με την Alfa Romeo ήταν η θρυλική Giulia TZ του Giuseppe Busso, με το αποτέλεσμα να ξεπερνά κάθε προσδοκία. Η Autodelta παρουσίασε τέσσερις Alfa Romeo Giulia TZ στη Monza στο Coppa F.I.S.A. το Νοέμβριο του 1963, κατακτώντας τις τέσσερις πρώτες θέσεις στην κατηγορία των πρωτοτύπων. Με την έγκριση τύπου για την κατηγορία Gran Turismo οι Giulia TZ συνέχισαν να εντυπωσιάζουν κατακτώντας την πρώτη θέση στην κατηγορία τους στον 24ωρο αγώνα του Sebring στις Η.Π.Α. και στο 48ο Targa Florio, ενώ το όμορφο coupe κέρδισε διακρίσεις και σε αγώνες ράλι.

Το 1965 όμως, με την παρουσίαση της Alfa Romeo Giulia GTA η Autodelta θα πέρναγε σε ένα νέο επίπεδο και θα έβαζε για τα καλά τα θεμέλια του θρυλικού της πλέον ονόματος. Η Alfa Romeo GTA ήταν ουσιαστικά η αγωνιστική έκδοση της Giulia GT με το «Α» στο όνομα να υποδεικνύει το βασικό χαρακτηριστικό του μοντέλου, το οποίο ήταν η σημαντική μείωση του βάρους (A=alleggerita δηλ. ελαφρωμένη), το οποίο ήταν 205 κιλά χαμηλότερο από τη συμβατική έκδοση. Η χρησιμοποίηση ελαφρών κραμάτων για τα μέρη του αμαξώματος και η απουσία οποιαδήποτε ηχομόνωσης συνέβαλαν ιδιαίτερα σε αυτό το αποτέλεσμα. H Giulia GTA με τον κινητήρα των 1.6 λίτρων κατέκτησε τρείς φορές στη σειρά το Ευρωπαϊκό Πρωτάθλημα (από 1966 μέχρι και το 1968), ενώ γνώρισε μεγάλη επιτυχία και σε αγώνες στις Η.Π.Α.



Από το 1966, χρονιά κατά την οποία η Autodelta εξαγοράστηκε από την Alfa Romeo, η εταιρεία αποτέλεσε και επίσημα το αγωνιστικό τμήμα της μάρκας έχοντας ως επικεφαλής τον Carlo Chiti. Η επιτυχία του ονόματος GTA συνεχίστηκε και με την έκδοση των 1,3 λίτρων, της GTA 1300 Junior, αλλά και τις εντυπωσιακές σε επιδόσεις και εμφάνιση Alfa 1750 GT Am και 2000 GT Am. Έχοντας μακρά και επιτυχημένη πορεία στην Formula 1, ο Chiti έπεισε την Alfa Romeo να επανέλθει στην κορυφαία μορφή του μηχανοκίνητου αθλητισμού, κυρίως ως προμηθευτής κινητήρων, αποστολή που δεν ολοκληρώθηκε με ιδιαίτερη επιτυχία, αλλά έφερε αρκετές καινοτόμες ιδέες στο χώρο, όπως για παράδειγμα το πρώτο σύγχρονο V10 κινητήριο σύνολο. Αντίθετα η βαθιά μηχανολογική γνώση του Chiti στους κινητήρες, αλλά και στον τομέα της αεροδυναμικής βοήθησαν ώστε η Autodelta να φέρει πολύ σημαντικές διακρίσεις και τίτλους με τα πρωτότυπα της σειράς T33.



Μετά από σχεδόν 25 χρόνια επιτυχημένης πορείας, το 1986 η Autodelta ανέστειλε τις δραστηριότητες της, παραδίνοντας τη σκυτάλη για τις αγωνιστικές δραστηριότητες της μάρκας στην Alfa Corse. Όμως η αύρα και η κληρονομιά της Autodelta παραμένει ζωντανή μέχρι και σήμερα. Απόδειξη, οι νέες Giulia GTA και GTAm, οι οποίες αποτελούν συνέχεια της θρυλικής Giulia GTA της Autodelta του 1965, με την εξέλιξη τους να πραγματοποιείται στο Balocco και στις παλιές εγκαταστάσεις του δημιουργήματος των Chiti και Chizzola. Λεπτομέρεια, το λογότυπο Autodelta στα φτερά των νέων Giulia GTAm που κλείνουν νοσταλγικά το μάτι σε μια παράδοση που αντιστέκεται στο χρόνο και δεν είναι άλλη από την απόλυτη οδηγική απόλαυση που προσφέρει μια Alfa Romeo.

  • Administrator
  • Administrator

  • Δημοσιεύσεις: 2621
  • Κάρμα: 23
  • Ληφθείσες Ευχαριστίες: 81

  • Φύλο: Άρρεν
  • Γενέθλια: Άγνωστο
  • Συνημμένα:

    Παρακαλούμε Σύνδεση ή Δημιουργία λογαριασμού για να συμμετάσχετε στη συζήτηση.

    1 Εβδομάδα 4 Ώρες πριν #5538 από nickstath
    Απαντήθηκε από nickstath στο θέμα Νέα από την FCA
    Δύο αγώνες πριν την ολοκλήρωση της σαιζόν, στην πίστα της Imola τρεις Ιταλοί διεκδικητές για τον τίτλο του F4 Championship powered by Abarth θα παλέψουν για τη νίκη


    • Για πρώτη φορά στην 7ετη ιστορία του θεσμού, τρεις Ιταλοί οδηγοί, οι Gabriele Minì, Francesco Pizzi και Andrea Rosso καταλαμβάνουν τις τρεις πρώτες θέσεις της κατάταξης δύο αγώνες πριν την ολοκλήρωση της σαιζόν.
    • Στον αγώνα της Imola θα κάνουν το ντεμπούτο νέοι οδηγοί, αλλά και μερικά από τα αστέρια του Γερμανικού FIA ADAC F4 Championship powered by Abarth.
    Παρά το γεγονός ότι βρισκόμαστε ένα βήμα πριν το Χειμώνα, το προσεχές Σαββατοκύριακο θα είναι ιδιαίτερα «καυτό» για τους νεαρούς οδηγούς του Ιταλικού F4 Championship powered by Abarth, που θα αγωνιστούν στην ιστορική πίστα Enzo και Dino Ferrari στον προτελευταίο αγώνα της φετινής σαιζόν.



    Για πρώτη φορά στην 7ετη ιστορία του θεσμού, τρεις Ιταλοί οδηγοί είναι σε απόσταση αναπνοής από την κατάκτηση του τίτλου του Πρωταθλητή. Ο Gabriele Minì (Prema Powertrain) προηγείται με 215 βαθμούς και τον ακολουθούν οι Francesco Pizzi (Van Amersfoort Racing) με 179 βαθμούς και Andrea Rosso (CRAM Motorsport) με 139 βαθμούς. Και οι τρεις οδηγοί έχουν κατακτήσει από 3 νίκες τη φετινή σαιζόν και έχουν δείξει εξαιρετικά αγωνιστικό πνεύμα έχοντας ξεχωρίσει ανάμεσα από 35 οδηγούς από 18 χώρες.



    Επίσης μερικά από το αστέρια του Γερμανικού FIA ADAC F4 Championship powered by Abarth που μόλις ολοκληρώθηκε θα αγωνιστούν στην Imola. Ο Βρετανός Jonny Edgar που κατέκτησε τον τίτλο στη Γερμανία και ο Αμερικανός Jak Crawford που τερμάτισε στη 2η θέση θα δώσουν σκληρή μάχη για τη νίκη στην Imola.

    Συνολικά 38 οδηγοί, μερικοί εκ των οποίων για πρώτη φορά οδηγούσαν τα μονοθέσια με τον κινητήρα της Abarth, πήραν μέρος στις δοκιμές που πραγματοποιήθηκαν στην Imola την περασμένη Τετάρτη. Ο Jak Crawford ήταν ο ταχύτερος στις δοκιμές με χρόνο 1’43’’800 που αντιστοιχεί στην εντυπωσιακή μέση ωριαία ταχύτητα των 170χλμ./ώρα.



    Το πρόγραμμα του αγωνιστικού διημέρου περιλαμβάνει τις κατατακτήριες δοκιμές το Σάββατο 21 Νοεμβρίου στις 10:45 και 11:10. Ο 1ος αγώνας θα πραγματοποιηθεί το Σάββατο στις 15:05, ενώ οι υπόλοιποι δύο την Κυριακή 22 Νοεμβρίου στις 09:55 και 15:20. Οι αγώνες θα μεταδοθούν μέσω Live streaming εδώ .

    Κατάταξη του Ιταλικού F4 Championship powered by Abarth: 1. Gabriele Minì (ITA, Prema Powerteam) 215; 2. Francesco Pizzi (ITA, Van Amersfoort Racing) 179; 3. Andrea Rosso (ITA; CRAM Motorsport) 139.

  • Administrator
  • Administrator

  • Δημοσιεύσεις: 2621
  • Κάρμα: 23
  • Ληφθείσες Ευχαριστίες: 81

  • Φύλο: Άρρεν
  • Γενέθλια: Άγνωστο
  • Παρακαλούμε Σύνδεση ή Δημιουργία λογαριασμού για να συμμετάσχετε στη συζήτηση.

    • Δεν Επιτρέπεται: για δημιουργία νέου θέματος.
    • Δεν Επιτρέπεται: για απάντηση.
    • Δεν Επιτρέπεται: να επεξεργαστείτε το μήνυμά σας.
    Συντονιστές: foxfire
    Χρόνος δημιουργίας σελίδας: 0.241 δευτερόλεπτα
    Powered by Kunena Φόρουμ