file Νέα από την FCA

Περισσότερα
1 Εβδομάδα 3 Ημέρες πριν #3722 από nickstath
nickstath απάντησε στο θέμα: Απ:Νέα από την FCA
Η Abarth θα είναι το αστέρι του Σαββατοκύριακου στους αγώνες ταχύτητας και στις πίστες του ADAC F4 στην Γερμανία


  • Τρεις αγώνες ταχύτητας στο Abarth 124 rally Selenia International Challenge: το "Sanremo" στην Ιταλία, το "Sierra Morena" Rally στην Ισπανία, και το "Criterium Jurassien" στην Ελβετία.
  • Το πρωτάθλημα του ADAC F4 που ενισχύεται από την Abarth λαμβάνει χώρα εξελισσόμενο στο Oschersleben με τους πρωτοεμφανιζόμενους οδηγούς David Schumacher (GER) και Enzo Fittipaldi (BRA).
Αυτό το Σαββατοκύριακο θα γεμίσει με ενθουσιασμό στους αγώνες ταχύτητας και στην πίστα με τους οδηγούς της Abarth να παίζουν ηγετικούς ρόλους.

Τέσσερις ιδιωτικές ομάδες θα συμμετάσχουν στις εκδηλώσεις του Ιταλικού, του Ισπανικού και του Ελβετικού πρωταθλήματος.

Στην Ιταλία αυτό είναι το Σαββατοκύριακο του Rally di Sanremo, του δεύτερου σε εθνική σειρά, με δύο πληρώματα της ομάδας Bernini Rally να συμμετέχουν στο πλαίσιο του Abarth 124 rally Selenia International Challenge: ο νέος και ανερχόμενος οδηγός από την Τοσκάνη Cristopher Lucchesi με τον Massimiliano Bosi, και ο Alberto Mussa συνοδευόμενος από τον Titty Lucchesi. Ο νεαρός οδηγός Lucchesi πέτυχε νίκη στο στην κατηγορία R-GT στο Rally Il Ciocco, το εναρκτήριο γεγονός του Ιταλικού πρωταθλήματος, ενώ για τον Mussa αυτή είναι η πρώτη του εμφάνιση στην Ιταλική σειρά, μετά από δοκιμές του Abarth 124 rally στο Rally di Alba του 2017.

Ο Cristopher Lucchesi είναι εξαιρετικά ανυπόμονος: "Το Rally di Sanremo είναι ένας από τους αγώνες που ονειρευόμουν πάντα, οι δρόμοι είναι απαιτητικοί και γεμάτοι στροφές, ελπίζω να αξιοποιήσω τα επιτεύγματά μου στο Rally Il Ciocco".

Ο Alberto Mussa είναι επίσης ενθουσιασμένος με τη συμμετοχή του σε ένα τόσο διάσημο αγώνα. "Η εικόνα των αυτοκινήτων Fiat 124 Spider Abarth που έχουν ανέλθει στο Baiardo ήταν ανέκαθεν ήταν πάντα κολλημένη στο μυαλό μου, και ο αγώνας με την τρέχουσα απόδοση αυτού του ίδιου μοντέλου μου δημιουργεί μια ιδιαίτερη συγκίνηση."

Το Rally di Sanremo ξεκινάει από την παραλιακή πόλη στις 3.30 μ.μ. την Παρασκευή 13 Απριλίου και αποτελείται από δύο στάδια, τελειώνοντας στις 7 μ.μ. το Σάβατο14 αφού έχει καλύψει μία διαδρομή 491 km, με 152 km αυτών των χρονομετρημένων διαδρομών, διαμοιρασμένα σε 10 ειδικές διαδρομές.

Στο Rally Sierra Morena στην Ισπανία, το Abarth 124 rally υπερασπίζεται τον Ισπανικό τίτλο R-GT Tarmac Rally Champion που κερδήθηκε από την ομάδα SMC Junior Motorsport. Μετά την εκπληκτική επιτυχία της πρώτης χρονιάς του σε αγώνα, η ομάδα Abarth Rally αντιμετωπίζει την σεζόν του 2018 με στόχο να πάρει πίσω τον τίτλο του Ισπανικού πρωταθλήματος στην κατηγορία R-GT.

Με την εμπειρία που έχει αποκτηθεί το 2017, όσον αφορά και το αυτοκίνητο αλλά και την τεχνική και αγωνιστική οργάνωση, αυτή την χρονιά η ομάδα από την Μαδρίτη έχει εμπιστευτεί το αυτοκίνητο της στο Ισπανικό πλήρωμα του Alberto Monarri και του Rodrigo Sanjuán.

"Είμαστε συγκινημένοι που ανήκουμε σε μία μάρκα τόσο πολύτιμη όπως η Abarth," μας λέει ο Alberto Monarri. "Έχουμε μπροστά μας μία μεγάλη πρόκληση: να επαναλάβουμε την νίκη της προηγούμενης χρονιάς στο Ισπανικό πρωτάθλημα Tarmac (CERA). Ξεκίνησα την καριέρα μου στους αγώνες αυτοκινήτου στο Fiat Punto Cup το 2002, έτσι είμαι πολύ δεμένος με την μάρκα."

Το Rally Sierra Morena ξεκινάει από την Cordoba στις 4.15 μ.μ. την Παρασκευή 13 Απριλίου και ολοκληρώνεται στις 6.40 μ.μ. το Σάββατο 15: η διαδρομή έχει μήκος 428 km, με 12 χρονομετρημένες ειδικές διαδρομές συνολικού μήκους 164 km.

Στην Ελβετία, αυτό το Σαββατοκύριακο κάνει το ντεμπούτο της η ομάδα Zeughaus Garage, η οποία έχει ένα Abarth 124 rally που οδηγείται από τους Beat και Janine Wissen (CH) στο Criterium Jurassien, τον εναρκτήριο αγώνα της Ελβετικής σεζόν.

Ο Beat Wyssen είναι ένας λάτρης της μάρκας του Σκορπιού. "Έχω αγωνιστεί με αυτοκίνητα Abarth 500 R3T για χρόνια, και αυτή την σεζόν αποφάσισα να ανέβω κατηγορία με αυτό το αξιαγάπητο 124 rally".

Το Criterium Jurassien ξεκινάει από το Saignelégier στις 6 μ.μ. την Παρασκευή 13 Απριλίου και τελειώνει στις 7 μ.μ. του Σαββάτου 14 μετά από 481 km, με 11 χρονομετρημένες ειδικές διαδρομές συνολικού μήκους 174 km.

Η Abarth επιστρέφει στην πίστα στην Γερμανία στον αγώνα του Oschersleben, που βλέπει το ξεκίνημα του ADAC F4 Championship που ενισχύεται από την Abarth. Τα μονοθέσια αγωνιστικά που ενισχύονται από τους κινητήρες 160 HP T-jet της Abarth θα λάμψουν σε ένα πρωτάθλημα που σκοπό έχει να αναθρέψει το μεγάλωμα των μελλοντικών πρωταθλητών που έχουν ξεχωρίσει μέσα από το φάσμα των πολύ νεαρών οδηγών kart.

Αυτή είναι η τέταρτη σεζόν της Γερμανικής σειράς, που περιλαμβάνει περίπου τριάντα αυτοκίνητα στα χέρα των οδηγών από 12 χώρες: στους ταλαντούχους νεαρούς περιλαμβάνεται επίσης ο David Schumacher, γιος του Ralf, ο οποίος ακολουθεί τα αχνάρια του εξάδελφου του Mick (γιος του Michael), ο οποίος επικράτησε στην κατηγορία στην Ιταλία και στην Γερμανία το 2016, τερματίζοντας πρώτος και στα δύο πρωταθλήματα. Επίσης λαμβάνει μέρος ο Βραζιλιάνος Enzo Fittipaldi, εγγονός του δύο φορές παγκόσμιου πρωταθλητή της F1 Emerson.

Το πρόγραμμα του Σαββατοκύριακου αποτελείται από τρεις αγώνες: 11.05 π.μ. και 4.30 μ.μ. το Σάββατο 14 Απριλίου και 3.45 πμ. την Κυριακή.

Παρακαλούμε Σύνδεση ή Δημιουργία λογαριασμού για να συμμετάσχετε στη συζήτηση.

Περισσότερα
6 Ημέρες 2 Ώρες πριν #3728 από nickstath
nickstath απάντησε στο θέμα: Απ:Νέα από την FCA
Οι δεσμεύσεις της FCA σχετικά με τη βιωσιμότητα δεν είναι μόνο ανακοινώσεις αλλά αποδεικνύονται με χειροπιαστά αποτελέσματα.

Το 2017, η FCA συνέχισε να κάνει τις δεσμεύσεις μας για τη βιωσιμότητα πράξεις με συγκεκριμένες δράσεις που αποσκοπούν στη δημιουργία μιας μακροπρόθεσμης aξίας. Αναγνωρίζουμε ότι οι περιβαλλοντικές και κοινωνικές μας δραστηριότητες σχετίζονται όχι μόνο με την ανάπτυξη της επιχείρησης μας αλλά και με την αποφασιστικότητά μας να επηρεάσουμε θετικά τον κόσμο.

Η Έκθεση Βιωσιμότητας της FCA του 2017, η οποία παρουσιάστηκε πρόσφατα στην Ετήσια Γενική Συνέλευση των Μετόχων, γνωστοποιεί στους ενδιαφερόμενους τα πιο σημαντικά κοινωνικά, οικονομικά και περιβαλλοντικά επιτεύγματα σε σχέση με τους μακροπρόθεσμους στόχους του Ομίλου.

Το 2017, διαθέσαμε 4,7 εκατομμύρια οχήματα σε πελάτες σε όλο τον κόσμο, ενώ παράλληλα συνεχίζουμε να μειώνουμε το περιβαλλοντικό αποτύπωμα των δραστηριοτήτων μας. Τα τελευταία επτά χρόνια μειώσαμε τις εκπομπές CO2 κατά 33%, τη χρήση νερού κατά 37% και τα απόβλητα που παράγονται κατά 58% ανά όχημα που κατασκευάζεται στις μονάδες συναρμολόγησης μαζικής παραγωγής και σφράγισης.

Το εργατικό μας δυναμικό συμμετείχε ενεργά στις δραστηριότητές μας και το 2017 συγκεντρώσαμε πάνω από 2,8 εκατομμύρια προτάσεις από τους υπαλλήλους μας για πιθανές βελτιώσεις σε προϊόντα και διαδικασίες. Επίσης, οι τραυματισμοί εν ώρα εργασίας στα εργοστάσια μας ανά τον κόσμο μειώθηκαν για 11η συνεχή χρονιά.
Συνεχίσαμε τις προσπάθειές μας με υπευθυνότητα για την δημιουργία οχημάτων με έμφαση στους αποδοτικούς κινητήρες, τη βελτιωμένη αεροδυναμική, τη μείωση βάρους καθώς και την ασφάλεια και την ποιότητα. Οι προσπάθειές μας για τη βελτίωση της αποδοτικότητας των καυσίμων και τη μείωση των εκπομπών CO2 των οχημάτων πραγματοποιήθηκαν με το λανσάρισμα της υβριδικής τεχνολογίας eTorque Assist στο ολοκαίνουργιο Jeep Wrangler.

Η FCA ενίσχυσε τη συνεργασία της με την Waymo, την αυτοκινητοβιομηχανία Self-Driving της Google, ενσωματώνοντας την τεχνολογία των αυτοκινούμενων οχημάτων στα υβριδικά minivans της Chrysler Pacifica και υποστηρίζοντας την προώθηση της πρώτης εταιρείας παροχής μεταφορικών υπηρεσιών στον κόσμο χωρίς οδηγό. Διερευνούμε άλλους τρόπους με τους οποίους μπορούμε να παρέχουμε στους πελάτες μας αυτόνομες υπηρεσίες οχημάτων.
Η FCA υποστήριξε τις κοινότητες όπου ζούμε και εργαζόμαστε διαθέτοντας περισσότερα από 25 εκατομμύρια ευρώ σε όλο τον κόσμο το 2017. Οι εργαζόμενοι μας προσέφεραν εθελοντικά περισσότερες από 240.000 ώρες σε μη κερδοσκοπικές δραστηριότητες κατά τη διάρκεια του χρόνου εργασίας.

Η FCA έχει επίγνωση της επίδρασης των δραστηριοτήτων και των προϊόντων μας στην κοινωνία και το περιβάλλον και του ρόλου της στην εξεύρεση λύσεων για τη μείωση του περιβαλλοντικού μας αποτυπώματος. Οι παγκόσμιες δραστηριότητές μας υποστηρίζουν τη μετάβαση προς μια κυκλική οικονομία και συμβάλλουν στην επίτευξη των στόχων της Αειφόρου Ανάπτυξης των Ηνωμένων Εθνών (SDGs).
Συνημμένα:

Παρακαλούμε Σύνδεση ή Δημιουργία λογαριασμού για να συμμετάσχετε στη συζήτηση.

Περισσότερα
2 Ημέρες 15 Ώρες πριν - 2 Ημέρες 15 Ώρες πριν #3735 από nickstath
nickstath απάντησε στο θέμα: Απ:Νέα από την FCA
Το νέο Tipo με κορυφαίο εξοπλισμό, ανταγωνιστικό επιτόκιο 2,9%, 5 χρόνια εγγύηση και συνολικό όφελος 3.200 ευρώ!



Το Tipo επιστρέφει ανανεωμένο με 3 τύπους αμαξωμάτων - Hatchback, Station Wagon και Sedan - στοχεύοντας στο να καλύψει όσο το δυνατόν περισσότερες αγοραστικές ανάγκες. Η νέα γκάμα του μοντέλου με τον πληθωρικό χαρακτήρα και τον σύγχρονο σχεδιασμό έρχεται με κορυφαίο εξοπλισμό άνεσης και ασφάλειας, ο οποίος προσφέρεται χωρίς επιπλέον οικονομική επιβάρυνση, στις τιμές standard. Επιπλέον, παρέχεται ανταγωνιστικότατο χρηματοδοτικό πρόγραμμα με επιτόκιο 2,9% αλλά και 5 χρόνια εγγύηση, προσφέροντας τελικά συνολικό όφελος 3.200 ευρώ!

Το νέο Tipo είναι η πρόταση της Fiat για την κατηγορία C, και αποτελεί την καλύτερη "value for money" επιλογή για τους πελάτες που αναζητούν ένα όχημα πρακτικό, ευρύχωρο, εξοπλισμένο με όλα τα συστήματα ενεργητικής και παθητικής ασφάλειας, και με κινητήρα που απαιτεί χαμηλά έξοδα χρήσης και συντήρησης. Όμορφο, σύγχρονο, με εξαιρετική ποιότητα κατασκευής και μοναδικά χαρακτηριστικά, πρόκειται για ένα αυτοκίνητο που σε κάθε του έκδοση κερδίζει τις εντυπώσεις από την πρώτη ματιά.

Η εμπλουτισμένη έκδοση POP διατίθεται με χρωμιωμένες εξωτερικές χειρολαβές, καθρέπτες βαμμένους στο χρώμα του αμαξώματος και εμπρόσθιο υποβραχιόνιο.

Η νέα έκδοση Easy διαθέτει εξοπλισμό που στην αγορά δεν προσφέρεται ούτε σε πολύ ακριβότερες εκδόσεις: Uconnect NAVI με έγχρωμη οθόνη αφής 5'', Bluetooth, προβολείς ομίχλης, δερμάτινο τιμόνι και χειριστήρια ηχοσυστήματος, καθρέπτες στο χρώμα του αμαξώματος, χρωμιωμένες λαβές θυρών, υποβραχιόνιο, οθόνη TFT στον πίνακα οργάνων, ατσάλινες ζάντες 16'' και πίσω ηλεκτρικά παράθυρα, κι όλα αυτά στην τιμή των 13.490€ με κινητήρα βενζίνης και των 14.490€ με κινητήρα πετρελαίου για το Tipo Sedan .

Η νέα έκδοση Lounge είναι η κορυφαία, από άποψη εξοπλισμού, έκδοση του Tipo, αλλά και η κορυφαία επιλογή για πελάτες που θέλουν πραγματικά τα πάντα από ένα αυτοκίνητο, χωρίς να χρειαστεί να διαθέσουν ένα μεγάλο ποσό: άνεση, ασφάλεια και ανταγωνιστική τιμή. Ο πραγματικά πλούσιος εξοπλισμός του περιλαμβάνει σύστημα Uconnect NAVI με έγχρωμη οθόνη αφής 7'', σύστημα προειδοποίησης σύγκρουσης και αυτόνομου φρεναρίσματος, κάμερα οπισθοπορείας, αισθητήρες παρκαρίσματος, περιοριστή ταχύτητας, ζάντες αλουμινίου 17'' και όλα τα χρώματα δωρεάν, στην standard τιμή 15.250€ με κινητήρα βενζίνης και των 16.250€ με πετρελαιοκινητήρα για το Tipo Sedan .

Δεδομένου ότι στην αγορά παρατηρείται πλέον μια σημαντική «στροφή» προς τους κινητήρες βενζίνης, η Fiat δεν θα μπορούσε παρά να δώσει και τη δική της «δυνατή» πρόταση για το ανανεωμένο Tipo : έτσι, προσφέρει στις εκδόσεις Hatchback και Station Wagon (τόσο στο επίπεδο εξοπλισμού Easy όσο και στο Lounge) τον δυνατό κινητήρα βενζίνης 1.4 T-Jet 120hp, για όσους αναζητούν το κάτι παραπάνω από το αυτοκίνητό τους.

Παράλληλα, παρουσιάζει και το νέο κινητήρα πετρελαίου ECO, ο οποίος προσφέρεται στην έκδοση Easy (μόνο με τα αμαξώματα Hatchback και Station Wagon) και μόνο με αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων και επιτυγχάνει εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα μόλις 90γρ (στο Hatchback) ενώ, σύμφωνα με το τρέχον καθεστώς, το Tipo που φέρει τον συγκεκριμένο κινητήρα απαλλάσσεται από την πληρωμή τελών κυκλοφορίας.
Συνημμένα:
Τελευταία διόρθωση: 2 Ημέρες 15 Ώρες πριν από nickstath. Αιτία: Διόρθωση

Παρακαλούμε Σύνδεση ή Δημιουργία λογαριασμού για να συμμετάσχετε στη συζήτηση.

Περισσότερα
4 Ώρες 58 Λεπτά πριν #3742 από nickstath
nickstath απάντησε στο θέμα: Απ:Νέα από την FCA
500 και Panda: τα δύο εμβληματικά μοντέλα της Fiat στην έκθεση του Μουσείου Design Triennale



  • Μέχρι τις 20 Ιανουαρίου 2019, το Μουσείο Design Triennale θα αφηγείται στο κοινό την ιστορία του Ιταλικού design.
  • Στην έκθεση παρουσιάζονται δύο αυτοκίνητα που χαρακτηρίζονται ως σύμβολα της ιταλικής δημιουργικότητας: το Fiat 500 N (1958) και το Fiat Panda 30 (1980).
  • Παρόλο που ανήκουν σε διαφορετικές εποχές, αποτελούν τον τέλειο συνδυασμό του στυλ, της εφευρετικότητας και του συναισθήματος: δύο αυθεντικά αριστουργήματα της βιομηχανικής ιστορίας.
  • Τα αυτοκίνητα της έκθεσης ανήκουν στην πολύτιμη συλλογή του τμήματος FCA Heritage, που είναι υπεύθυνο για τη διαφύλαξη αλλά και την προώθηση της ιστορικής κληρονομιάς του Ομίλου.

H έκθεση του Μουσείου Design Triennale με τίτλο "Storie. Design Italiano" έχει ήδη ξεκινήσει και θα είναι ανοιχτή για το κοινό έως τις 20 Ιανουαρίου 2019. «Πρωταγωνιστές» είναι το Fiat 500 N (1958) και το Fiat Panda 30 (1980), δύο από τα πιο εμβληματικά μοντέλα του automotive design. Και τα δύο ανήκουν στην πολύτιμη συλλογή της FCA Heritage, του τμήματος που έχει αναλάβει τη διαφύλαξη αλλά και την προώθηση της ιστορικής κληρονομιάς για όλες τις ιταλικές μάρκες του Ομίλου.

Κάποια αυτοκίνητα μένουν στην ιστορία για τις καινοτομίες που εισήγαγαν στους τομείς της τεχνολογίας ή του design. Κάποια άλλα αξίζει να τα θυμόμαστε για τη θέση που κατείχαν στη ζωή και την καθημερινότητα μιας ολόκληρης γενιάς, ενίοτε και μιας ολόκληρης χώρας. Λίγα καταφέρνουν να συνδυάσουν και τα δύο - την προηγμένη τεχνολογία με το ουσιαστικό συναίσθημα - αφήνοντας ανεξίτηλο σημάδι στην εποχή τους. Τις σπάνιες φορές που συμβαίνει κάτι τέτοιο, δημιουργούνται τα αριστουργήματα. Το 500 και το Panda σημείωσαν θριαμβευτική επιτυχία γι' αυτόν ακριβώς το λόγο: πρόκειται για δύο θρυλικά αυτοκίνητα που γέννησε η δημιουργικότητα των Ιταλών και πολύ σύντομα κατάφεραν να γίνουν διαχρονικά.

Δεν είναι, φυσικά, η πρώτη φορά που το Fiat 500 φιλοξενείται ως έκθεμα σε έναν τέτοιο χώρο. Μόλις πέρυσι ένα όχημα της σειράς F έγινε μέλος της μόνιμης συλλογής του Μουσείου Μοντέρνας Τέχνης (MoMa) της Νέας Υόρκης. Σήμερα είναι η σειρά ενός εξαιρετικού 500 N από το 1958 να περάσει το κατώφλι του Triennale και να επιβεβαιώσει την ιστορική του σημασία. Πρόκειται, άλλωστε, για ένα μοντέλο που άλλαξε τις οδηγικές συνήθειες των Ιταλών και έγινε πραγματικό σύμβολο για την τέχνη του design. Το 500 N συνοδεύεται από ένα εξίσου φημισμένο αυτοκίνητο: το Panda 30, ένα ακόμη σύμβολο για το ιταλικό design, που το 1980 άλλαξε μια για πάντα τη σχέση των οδηγών με το αυτοκίνητό τους, κάνοντάς την πιο άμεση, πιο άνετη και σαφώς πιο εύκολη.


Fiat 500 N (1958)

Τον Αύγουστο του 1958 ξεκίνησε η παραγωγή του Fiat 500 N που βρίσκεται στην έκθεση: πρόκειται για την αναβαθμισμένη έκδοση του μοντέλου με το χαρακτηριστικό γαλάζιο χρώμα που είχε παρουσιάσει η Fiat στο Τορίνο το 1957, και περιλαμβάνει προβολείς με περιγράμματα αλουμινίου, σκιάδια, λεπτομέρειες αλουμινίου στο καπό και διακοσμητικά στις πλευρές, γυαλιστερά καπάκια ζαντών τροχών από αλουμίνιο, παράθυρα που ανοίγουν με περιστρεφόμενο μοχλό, πίσω παράθυρα με μοχλό συγκράτησης στην θέση ανάκλισης, πίσω καθίσματα με επένδυση, διακόπτες φώτων και φλας επάνω στην κολόνα του τιμονιού, πεντάλ φρένου και συμπλέκτη με επένδυση από καουτσούκ. Φέρει δικύλινδρο κινητήρα 479 cm3 15 ίππων, με μέγιστη ταχύτητα 90 χλμ./ώρα.

Το 500 ήταν ο καρπός του ενστίκτου του θρυλικού Dante Giacosa και της φιλόδοξης στρατηγικής που στόχευε στην ανανέωση της γκάμας αυτοκινήτων που η Fiat κατασκεύαζε από τα χρόνια του Β' Παγκοσμίου Πόλεμου. Το Nuova 500 παρουσιάστηκε το καλοκαίρι του 1957, με την ελπίδα να επαναλάβει την επιτυχία του Topolino. Από τον προκάτοχό του «κληρονόμησε» τις συμπαγείς διαστάσεις, αλλά ήταν σχεδιασμένο έτσι ώστε να μπορεί να ενσωματώσει τις πιο σύγχρονες τεχνολογίες της εποχής του.

Ο δικύλινδρος αερόψυκτος κινητήρας (ο πρώτος του είδους που κατασκευάστηκε από τη Fiat) ήταν τοποθετημένος πίσω, ενώ οι τέσσερις τροχοί ήταν ανεξάρτητοι. Μέσα σε λίγα χρόνια, το 500 καθιερώθηκε ως το νέο εμβληματικό όχημα που οδηγούσε η νεολαία της Ιταλίας και οι πωλήσεις του αυξάνονταν με μεγάλη ταχύτητα παγκοσμίως, από τις ΗΠΑ έως τη Νέα Ζηλανδία. Πάνω από 4 εκατομμύρια μονάδες κατασκευάζονταν ασταμάτητα μέχρι το 1975.

Η αδιαμφισβήτητη επιτυχία του σφραγίστηκε από το λανσάρισμα, εν έτει 2007, της νέας γενιάς 500: ακριβώς όπως και ο ένδοξος πρόγονός του, το σημερινό 500 έγινε αμέσως τεράστια επιτυχία. Μόλις 10 χρόνια μετά από την κυκλοφορία του έχει αγοραστεί από 2 εκατομμύρια καταναλωτές, και έχει κερδίσει μια σειρά από πολύ σημαντικά βραβεία, όπως το "Car of the Year" και το "Compasso d' Oro", το παλαιότερο και εγκυρότερο βραβείο design παγκοσμίου βεληνεκούς: το πολυπόθητο αυτό βραβείο το έχουν κερδίσει και οι δύο γενιές του 500 (το 1959 και το 2011).

Πέρυσι, εκτός από το λανσάρισμα δύο exclusive σειρών, η μάρκα προχώρησε και σε μια σειρά από εορταστικές ενέργειες με αφορμή τα 60ά γενέθλια του θρυλικού μοντέλου: το πρώτο short film της Fiat "See you in the future" με πρωταγωνιστή των βραβευμένο με Oscar® ηθοποιό Adrien Brody, το πολυβραβευμένο tour "The Fiat 500 Forever Young Experience", αλλά και το αναμνηστικό γραμματόσημο και το νόμισμα που εκδόθηκε για το 500.


Panda 30 (1980)


Η ιστορία πίσω από το δεύτερο εμβληματικό μοντέλο της Fiat είναι εξίσου μαγευτική. Όλα ξεκίνησαν στα μέσα της δεκαετίας του '70, όταν έγινε έντονη η ανάγκη του σχεδιασμού ενός οχήματος με κίνηση στους μπροστινούς τροχούς, το οποίο θα συνόδευε τα Fiat 126 και 127. Το όνομα Panda επιλέχθηκε βάσει της νέας λογικής με την οποία είχε ονομαστεί και το Ritmo: σε αντίθεση με τις προηγούμενες δεκαετίες, η Fiat αναζητούσε ένα όνομα όχι «τεχνικό», αλλά ευφάνταστο και δημιουργικό. Το Μάρτιο του 1980, μετά από μια πρώτη παρουσίαση στο Quirinal Palace, το νέο Fiat έκανε το ντεμπούτο του στην Έκθεση Αυτοκινήτου της Γενεύης.

Φτιαγμένη για να προσφέρει τη μέγιστη λειτουργικότητα και να παρέχει τη δυνατότητα εκμετάλλευσης των εσωτερικών του χώρων στο 100%, η πρώτη σειρά Panda ήταν 3.38 μέτρα, τρίθυρη και περιείχε αναδιπλούμενα πίσω καθίσματα, χωρώντας άνετα 5 επιβάτες.

Χάρη στις διαστάσεις και τις σχεδιαστικές λύσεις που πρότεινε ο designer Giorgetto Giugiaro, το νέο Fiat αποδείχτηκε εξαιρετικά πρακτικό, ευέλικτο και πολυχρηστικό. Διέθετε μπροστινό κινητήρα και κίνηση στους μπροστινούς τροχούς, ενώ ο καταναλωτής μπορούσε να επιλέξει ανάμεσα σε έναν δικύλινδρο αερόψυκτο κινητήρα 650 cm3 με 30 ίππους, και σε έναν τετρακύλινδρο υδρόψυκτο κινητήρα 903 cm3 με 45 ίππους. Σ' αυτές τις δύο διαφορετικές εκδοχές οφείλονται και οι δύο διαφορετικές ονομασίες του: Panda 30 και Panda 45. Το μοντέλο παρουσίαζε ιδιαίτερο ενδιαφέρον και στα επίπεδα κατανάλωσης: με 1 λίτρο, το Panda 30 διέσχιζε μια απόσταση 19 χιλιομέτρων με ταχύτητα 90 χλμ./ώρα, ενώ το Panda 45 μια απόσταση 17 χιλιομέτρων και άνω με την ίδια ταχύτητα. Οι μέγιστες ταχύτητές τους έφταναν πάνω από τα 115 και τα 140 χλμ./ώρα αντίστοιχα.

Από το 1980 έως σήμερα, πάνω από 4 γενιές του «μεγάλου μικρού» Fiat έχουν κυκλοφορήσει και σημειώσει μεγάλες εμπορικές επιτυχίες και τεχνολογικά ρεκόρ: το Panda ήταν το πρώτο αυτοκίνητο πόλης που έφερε σύστημα τετρακίνησης (το 1984), αλλά και το πρώτο με κινητήρα diesel (1986). Επίσης, το πρώτο στην κατηγορία του που έλαβε τον τίτλο Car of the Year (2004) και, την ίδια, χρονιά, το πρώτο αυτοκίνητο πόλης που ανέβηκε σε υψόμετρο 5.200 μέτρων, στην κατασκηνωτική βάση του Everest. Τα ρεκόρ συνεχίστηκαν και το 2006, όταν έγινε το πρώτο αυτοκίνητο πόλης μαζικής παραγωγής με φυσικό αέριο. Αλλά το Panda είναι ασταμάτητο: πρόκειται για το μοναδικό αυτοκίνητο στην κατηγορία του που προσφέρει κίνηση με όλα τα διαθέσιμα καύσιμα (βενζίνη, πετρέλαιο, φυσικό αέριο/βενζίνη και υγραέριο/βενζίνη), τρεις τύπους εκδόσεων (City, Cross και 4x4) και διατίθεται ως δικίνητο ή τετρακίνητο, αλλά και με αυτόματο ή μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων. Συνολικά, έχουν κατασκευαστεί πάνω από 7.5 εκατομμύρια Panda μέχρι σήμερα.


Triennale Design Museum, Stories. Italian design


ο Triennale είναι το πρώτο Μουσείο αφιερωμένο στο Ιταλικό design. Από τον Δεκέμβρη του 2007 που εγκαινιάστηκε, κάθε χρόνο αλλάζει τη δομή και το στήσιμό του, ώστε να προσφέρει κάθε φορά και μία διαφορετική απάντηση στο ερώτημα «τι είναι το ιταλικό design;».

Η φετινή 11η «εκδοχή» του Triennale αφηγείται το story του ιταλικού design μέσω μιας τεράστιας γκάμας από ιστορίες που επιχειρούν να δώσουν έναν ορισμό της περίπλοκης «φύσης» του. Η φετινή διαρρύθμιση του μουσείου έχει δύο κατευθύνσεις: παρουσιάζει μεν τη ροή της ιστορίας διαχρονικά, αλλά αναπτύσσει ταυτόχρονα και 5 θεματικές μελέτες που δίνουν στους επισκέπτες τη δυνατότητα να ερμηνεύσουν το design από τη σκοπιά άλλων κλάδων.

Στο μουσείο εκτίθενται 180 έργα, προερχόμενα κυρίως από τη Μόνιμη Συλλογή που δημιουργήθηκε μεταξύ του 1902 και του 1998, τα οποία χαρακτηρίζονται ως τα πιο αντιπροσωπευτικά παραδείγματα του ιταλικού design λόγω της σημαντικής συνεισφοράς τους στους τομείς της καινοτομίας, της αισθητικής, του πειραματισμού, της μοναδικότητας και της μαζικής επιτυχίας: έτσι γίνεται η επιλογή των έργων που παρουσιάζονται σε ένα μουσείο design, και έτσι αποφασίζεται και το αν ένα έργο που έχει χαρακτηριστεί ως «σύμβολο» σε κάποιους τομείς είναι πράγματι «σύμβολο» και για τον χώρο του design.

Παρακαλούμε Σύνδεση ή Δημιουργία λογαριασμού για να συμμετάσχετε στη συζήτηση.

Χρόνος δημιουργίας σελίδας: 5.603 δευτερόλεπτα
Powered by Kunena Φόρουμ