map-pin Διόδια

  • nickstath
  • Το Άβαταρ του/της nickstath Συντάκτης θέματος
  • Εκτός
  • Administrator
  • Administrator
Περισσότερα
4 Μήνες 2 Εβδομάδες πριν #3813 από nickstath
Απαντήθηκε από nickstath στο θέμα Διόδια
Στην τελική ευθεία τα ηλεκτρονικά διόδια



Πέντε είναι οι κοινοπραξίες που έχουν εκδηλώσει αρχικό ενδιαφέρον για το έργο που έχει προκηρύξει το υπουργείο Υποδομών, «Εγκατάσταση πλήρους ηλεκτρονικού συστήματος αναλογικής χρέωσης διοδίων τελών, δορυφορικής τεχνολογίας με οπτική αναγνώριση» εκτιμώμενης αξίας 400 εκατ. ευρώ (με ΦΠΑ 24%).

Στην πρώτη, σύμφωνα με τις νεότερες πληροφορίες, συμμετέχει ο ΟΤΕ μαζί με την θυγατρική της Deutsche Telekom, T. Systems. Η δεύτερη συγκροτείται από την Άκτωρ (θυγατρική της Ελλάκτωρ) την Intrakat, την Intrasoft και την ιταλική Autostrade, η τρίτη από τις Τέρνα, Vinci και την σουηδική Kapsch, η τέταρτη από τον όμιλο Μυτιληναίου και τη ουγγρική Nusz, ενώ στην πέμπτη ηγείται η Starbag.

Πρόκειται για ένα από τα μεγαλύτερα έργα που έχει ξεκινήσει στη χώρα. Μέχρι στιγμής δεν υπάρχει σαφές χρονοδιάγραμμα για το πότε θα προχωρήσει στο επόμενο της στάδιο η διαδικασία. Το σύστημα των ηλεκτρονικών διοδίων δεν θα εφαρμοστεί στην Αττική Οδό, τη Γέφυρα Ρίου Αντιρίου και τη Ζεύξη Πρέβεζας – Ακτίου.

Βασικά χαρακτηριστικά του νέου συστήματος είναι ότι: α) αποτελεί σύστημα χιλιομετρικής χρέωσης, β) είναι σύστημα ελεύθερης ροής, γ) είναι ενιαίο για τον Αυτοκινητόδρομο Αιγαίου, την Ιόνια οδό, τον Ε65, τον Μορέα και την Ολυμπία Οδό, και θα εγκατασταθεί και θα λειτουργήσει, με προτεραιότητα στην Εγνατία Οδό.

Η εφαρμογή του θα είναι διαφορετική για τις δύο κύριες κατηγορίες οχημάτων:

Για τα οχήματα Επαγγελματικής Χρήσεως, η λειτουργία του συστήματος διοδίων θα γίνεται με την εγκατάσταση Εποχούμενων Συσκευών (On Board Units – OBUs) μέσω των οποίων θα καταγράφεται δορυφορικά η κίνησή του επί του οδικού δικτύου. Το Σύστημα Ηλεκτρονικών Διοδίων θα μετρά αυτόματα τη απόσταση που διανύει το όχημα και θα υπολογίζει αυτόματα το οφειλόμενο οδικό τέλος. Το οφειλόμενο τέλος θα καταβάλλεται από τον χρήστη ηλεκτρονικά, με τρόπο που θα επιλέγει ανάμεσα σε πολλαπλά προσφερόμενα κανάλια.

Το σύστημα θα βασίζεται στον εντοπισμό της θέσης του χρήστη μέσω δορυφόρου (Global Navigation Satellite System – GNSS) με AGPS, και στη μετάδοση των δεδομένων θέσης προς το Σύστημα Ηλεκτρονικών Διοδίων μέσω του δικτύου κινητής τηλεφωνίας, θα έχει δε κάλυψη στο 100% της χώρας, ενώ για λόγους συμμόρφωσης με την κείμενη ευρωπαϊκή νομοθεσία όσο και για λειτουργική ευκολία, θα ενσωματώσει βασικούς μηχανισμούς διαλειτουργικότητας που προβλέπονται από την Ευρωπαϊκή Υπηρεσία Τηλεδιοδίων (European Electronic Tolling Service – EETS).

Για τα οχήματα Ιδιωτικής Χρήσης προβλέπεται η λειτουργία του συστήματος διοδίων βάσει της οπτικής αναγνώρισης των πινακίδων κυκλοφορίας του κάθε οχήματος. Το σύστημα Αυτόματης Αναγνώρισης Πινακίδων Κυκλοφορίας (Automatic Number Plates Recognition – ANPR ή σύστημα «video tolling»), θα ταυτοποιεί το όχημα από τις πινακίδες κυκλοφορίας του κατά την είσοδό του στο οδικό δίκτυο επί του οποίου επιβάλλονται τέλη, και θα το ταυτοποιεί επίσης κατά την έξοδό του από το οδικό δίκτυο -πάλι με τον ίδιο τρόπο. Βάσει της χιλιομετρικής απόστασης που αυτό έχει διανύσει, θα υπολογίζει αυτόματα το οφειλόμενο οδικό τέλος.
πηγή

Παρακαλούμε Σύνδεση ή Δημιουργία λογαριασμού για να συμμετάσχετε στη συζήτηση.

  • nickstath
  • Το Άβαταρ του/της nickstath Συντάκτης θέματος
  • Εκτός
  • Administrator
  • Administrator
Περισσότερα
3 Μήνες 1 Εβδομάδα πριν #3870 από nickstath
Απαντήθηκε από nickstath στο θέμα Διόδια
Εγνατία Οδός: Μπαίνουν και νέα διόδια



Στην αδειοδότηση ακόμα τεσσάρων πλευρικών διοδίων στην Εγνατία Οδό στους κόμβους Μαλγάρων και Χαλάστρας προχώρησε το υπουργείο Περιβάλλοντος.

Τα διόδια θα έχουν ως στόχο να ανακόψουν την «έξοδο» οχημάτων στην παλαιά εθνική οδό προς αποφυγή καταβολής διοδίων.

Το υπ. Περιβάλλοντος ενέκρινε τους περιβαλλοντικούς όρους του τμήματος Κλειδιού - κόμβου Καλοχωρίου της ΠΑΘΕ (289ο - 312ο χλμ.), το οποίο «ανήκει» στην Εγνατία Οδό.

Η αδειοδότηση αφορά τη δημιουργία τεσσάρων νέων πλευρικών διοδίων, δύο στον κόμβο Μαλγάρων και δύο στον ημικόμβο Χαλάστρας.

Τα διόδια αυτά είναι μέρος του «πακέτου» των 43 πλευρικών διοδίων σε κόμβους της Εγνατίας και των δύο νέων μετωπικών που πρόκειται να κατασκευαστούν από την «Ακτωρ» μέσω της δυνατότητας επέκτασης («προαίρεση») των δύο συμβάσεων συντήρησης που έχει αναλάβει.

Σύμφωνα με πηγές της Εγνατίας Οδού, για να ενεργοποιηθεί η προαίρεση θα πρέπει πρώτα να ολοκληρωθούν οι μελέτες και να εγκριθούν οι περιβαλλοντικοί όροι για όλα τα τμήματα της Εγνατίας και τις καθέτους της και να εγκριθούν οι νέες συμβάσεις από το Ελεγκτικό Συνέδριο, διαδικασία που εκτιμάται ότι θα ολοκληρωθεί έως τις αρχές του χειμώνα.

Η κατασκευή των 43+2 διοδίων εκτιμάται ότι θα κοστίσει περί τα 20 εκατ. ευρώ.

Στον κυρίως διαγωνισμό, που έχει προϋπολογισμό 400 εκατ. ευρώ, εκδήλωσαν ενδιαφέρον πέντε εταιρείες/κοινοπραξίες και αυτή την περίοδο βρίσκεται σε εξέλιξη η διαδικασία.
πηγή
Συνημμένα:

Παρακαλούμε Σύνδεση ή Δημιουργία λογαριασμού για να συμμετάσχετε στη συζήτηση.

  • nickstath
  • Το Άβαταρ του/της nickstath Συντάκτης θέματος
  • Εκτός
  • Administrator
  • Administrator
Περισσότερα
1 Ημέρα 16 Ώρες πριν #4138 από nickstath
Απαντήθηκε από nickstath στο θέμα Διόδια
"Παγώνουν" τα διόδια στο Ωραιόκαστρο, προχωρούν σε Χαλάστρα και Μάλγαρα


Ο σταθμός διοδίων στην εξωτερική περιφερειακή οδό της Θεσσαλονίκης, στο ύψος του Ωραιοκάστρου είναι πανέτοιμος, εδώ και μερικές εβδομάδες. Ωστόσο, ουδείς γνωρίζει πότε θα τεθεί σε λειτουργία. Σύμφωνα με αρμόδια πηγή του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών ο υπουργός Χρήστος Σπίρτζης δεν αποφασίζει να ανάψει το πράσινο φως για την έναρξη λειτουργίας του σταθμού, καθώς δέχεται πιέσεις από τοπικούς παράγοντες του ΣΥΡΙΖΑ οι οποίοι του επισημαίνουν ότι η λειτουργία των νέων διοδίων θα επιφέρει επιπλέον πολιτικό κόστος, πέραν αυτού που εισπράττει το κυβερνών κόμμα λόγω της Συμφωνίας των Πρεσπών.

Η καθυστέρηση αυτή αποτελεί ασφαλώς θετική εξέλιξη για όσους χρησιμοποιούν την εξωτερική περιφερειακή για τις καθημερινές μετακινήσεις τους. Όμως, το ερώτημα είναι έως πότε θα μπορεί ο κ. Σπίρτζης να κάνει «αντίσταση», μιας και η λειτουργία του συγκεκριμένου σταθμού αποτελεί δέσμευση έναντι των δανειστών και σχετίζεται με τη διαδικασία παραχώρησης της Εγνατίας Οδού η οποία είναι σε εξέλιξη.

Ο σταθμός διοδίων του Ωραιοκάστρου είναι έτοιμος να λειτουργήσει εδώ και περίπου τρεις εβδομάδες. Η κατασκευή του έχει ολοκληρωθεί, ενώ έχει εγκατασταθεί και ο αναγκαίος εξοπλισμός. Το συνολικό κόστος του σταθμού ανήλθε περίπου στα 3 εκατ. ευρώ. Υπενθυμίζεται ότι η χρέωση ανά διέλευση προσδιορίστηκε στα 0,40 ευρώ έως το τέλος του χρόνου και στα 0,70 ευρώ από την 1η Ιανουαρίου 2019.

Πιεζόμενος από τους τοπικούς παράγοντες του ΣΥΡΙΖΑ ο κ. Σπίρτζης προσπαθεί να κερδίσει χρόνο και ει δυνατόν, να μην ενεργοποιήσει τα συγκεκριμένα διόδια ως τις εκλογές, εφόσον βεβαίως αυτές γίνουν πρόωρα, μέσα στους επόμενους μήνες. Θεωρεί ότι μπορεί να το πετύχει αυτό καθώς η λειτουργία του συγκεκριμένου σταθμού είναι ζήτημα ήσσονος σημασίας και μπορεί να περάσει για κάποιο διάστημα απαρατήρητο, κάτω από τα ραντάρ των δανειστών.

Θα προχωρήσουν τα μετωπικά

Αντιθέτως, στις προθέσεις του υπουργείου είναι να προχωρήσει κανονικά η κατασκευή των πλευρικών διοδίων σε Χαλάστρα και Μάλγαρα. Σύμφωνα με την ίδια πηγή, οι εργασίες ενδέχεται να ξεκινήσουν ακόμη και μέσα στον Νοέμβριο με στόχο να έχουν ολοκληρωθεί το αργότερο ως τον προσεχή Γενάρη. Την κατασκευή θα κάνει ο Άκτωρας καθώς το έργο αυτό έχει περιληφθεί μέσα στη σύμβαση για τη συντήρηση του αυτοκινητόδρομου, την οποία έχει υπογράψει η συγκεκριμένη εταιρεία με την Εγνατία Οδό Α.Ε.
πηγή
Συνημμένα:

Παρακαλούμε Σύνδεση ή Δημιουργία λογαριασμού για να συμμετάσχετε στη συζήτηση.

Περισσότερα
1 Ημέρα 11 Ώρες πριν #4143 από Filippos
Απαντήθηκε από Filippos στο θέμα Διόδια
Έτσι. Διόδια μέχρι και απέξω από το σπίτι μας...

Παρακαλούμε Σύνδεση ή Δημιουργία λογαριασμού για να συμμετάσχετε στη συζήτηση.

Χρόνος δημιουργίας σελίδας: 0.357 δευτερόλεπτα
Powered by Kunena Φόρουμ