map-pin Διόδια

Περισσότερα
2 Χρόνια 1 Μήνας πριν #2455 από nickstath
nickstath απάντησε στο θέμα: Απ:Διόδια
Ήρθε η ημέρα, που τα διόδια για τη διαδρομή Αθήνα - Θεσσαλονίκη κοστίζουν περισσότερο από τα καύσιμα

«Κάποτε θα έρθει η ημέρα, που τα διόδια για τη διαδρομή Αθήνα - Θεσσαλονίκη θα κοστίζουν περισσότερο από τα καύσιμα». Αυτό που δεν μπόρεσε να προβλέψει ούτε ο Γέροντας Παΐσιος, είναι πλέον πραγματικότητα και την βίωσα την προηγούμενη εβδομάδα. Ξεκινώντας από την Αθήνα και φτάνοντας οδικώς στη συμπρωτεύουσα μέτρησα δώδεκα χαρτάκια από ισάριθμους σταθμούς διοδίων με συνολικό κόστος 30,7 ευρώ. Προσθέτοντας μάλιστα και τα διόδια της Αττικής Οδού έπιασα καθαρό δεκατριάρι στα χαρτάκια και το συνολικό ποσό των διοδίων ανέβηκε στα 33,5 ευρώ.

Σε λίγους μήνες (ή και χρόνια, κανένας δεν γνωρίζει ακριβώς), το συγκεκριμένο νούμερο θα ξεπεράσει άνετα τα 40 ευρώ, αφού θα έχουν ολοκληρωθεί οι «μαύρες τρύπες» του αυτοκινητόδρομου Αθήνας - Θεσσαλονίκης στα Τέμπη και στον Πλαταμώνα. Για να ακριβολογώ, ΠΡΙΝ ολοκληρωθούν τα έργα σε αυτά τα δύο σημεία, θα έχουν ήδη λειτουργήσει οι ανάλογοι σταθμοί διοδίων, αφού σε αυτόν τον τομέα το ελληνικό κράτος δρα…προληπτικά: Επί χρόνια πληρώνουμε διόδια για αυτοκινητόδρομους, οι οποίοι ΘΑ τελειώσουν κάποτε και μάλιστα με εξωπραγματικό κόστος κατασκευής σε συνδυασμό με πάμπολλες κατασκευαστικές ατέλειες. Λεπτομέρειες!
Κάνοντας έναν πρόχειρο υπολογισμό, διαπίστωσα ότι το κόμπακτ ντιζελοκίνητο Ι.Χ. που οδηγούσα, κατανάλωσε για τη διαδρομή των 500 χιλιομέτρων 30 λίτρα καυσίμου (έξι λίτρα πετρέλαιο ανά 100 χλμ. με μέση ταχύτητα γύρω στα 110 χλμ./ώρα). Δηλαδή το κόστος για τα καύσιμα έφτασε τα 31,5 ευρώ με τιμή 1,05 ευρώ ανά λίτρο ντίζελ.

Βεβαίως ο - σχεδόν ολοκληρωμένος - αυτοκινητόδρομος προσφέρει απίστευτη αίσθηση ασφάλειας, δεν κουράζει και μειώνει τον χρόνο μετακίνησης, αν και οι 12 σταθμοί διοδίων φροντίζουν να σε φρενάρουν κάθε τρεις και λίγο. Εννοείται, ότι και οι κάρτες ηλεκτρονικών διελεύσεων δεν είναι συμβατές σε όλο το δίκτυο των αυτοκινητοδρόμων, οπότε χρησιμοποιούνται από ελάχιστους αυτοκινητιστές.

Παρόλα αυτά, το κόστος των 30 και ευρώ για 500 χιλιόμετρα - επαναλαμβάνω, με δύο «μαύρες τρύπες» - είναι αδιανόητο.

Πρώτον, επειδή αφορά πολίτες που βλέπουν τα εισοδήματά τους να συρρικνώνονται δραματικά τα τελευταία χρόνια, ενώ αντίθετα οι τιμές των διοδίων εκτοξεύονται στα ύψη.

Και δεύτερον, επειδή τα τσουχτερά διόδια εξακολουθούν να ισχύουν παρά τις αντίθετες διαβεβαιώσεις του ΣΥΡΙΖΑ, που στηρίχθηκε στο κίνημα «Δεν πληρώνω» και υποσχέθηκε λαγούς με πετραχήλια και γιαυτό το ζήτημα.

Δεν με ξένισε λοιπόν καθόλου η εικόνα των σχεδόν έρημων τμημάτων του αυτοκινητόδρομου, που αντίκρισα, όταν απομακρυνόμουν από την Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη. Πολύς κόσμος προτιμά πλέον το επαρχιακό δίκτυο, που έχει αφεθεί στην τύχη του λόγω έλλειψης κονδυλίων συντήρησης και επέκτασης, καθώς δεν είναι σε θέση να πληρώνει τα πανάκριβα διόδια. Αν συνεχίσουμε έτσι, θα αποτελεί σε λίγο η χρήση των αυτοκινητοδρόμων τεκμήριο πλούτου για την εφορία.

Φαίνεται πάντως, ότι η ελληνική κυβέρνηση βρήκε τον τρόπο, να μην κοστίζουν πλέον τα διόδια ακριβότερα από τα καύσιμα. Απλά σκέπτεται να αυξήσει τη φορολογία στο ντίζελ κίνησης, για να κοστίζει το συγκεκριμένο καύσιμο αισθητά ακριβότερα και να αποκατασταθούν οι ισορροπίες του παρελθόντος. Σατανικό!
ΠΕΤΡΟΣ ΠΙΤΣΙΝΗΣ
Οι ακόλουθοι χρήστες είπαν "Σε Ευχαριστώ": nkar

Παρακαλούμε Σύνδεση ή Δημιουργία λογαριασμού για να συμμετάσχετε στη συζήτηση.

Περισσότερα
1 Χρόνος 6 Μήνες πριν #2743 από nickstath
nickstath απάντησε στο θέμα: Απ:Διόδια
Σε αναπροσαρμογή των τελών διοδίων από την 1η Ιουνίου λόγω αύξησης του συντελεστή ΦΠΑ...
από 23% σε 24%, προχωρά η ΜΟΡΕΑΣ Α.Ε. στον αυτοκινητόδρομο Κορίνθου-Τρίπολης-Καλαμάτας/Σπάρτης.

Από την προαναφερθείσα αναπροσαρμογή προκύπτουν μικρές αυξήσεις τιμών (της τάξης των € 0,05) σε ορισμένους σταθμούς διοδίων και σε ορισμένες κατηγορίες οχημάτων, οι οποίες απεικονίζονται με κόκκινο χρώμα στους παρακάτω πίνακες.

Οι υπόλοιπες τιμές (με μαύρο χρώμα) δεν επηρεάζονται:


Ο νέος τιμοκατάλογος περιλαμβάνει ΦΠΑ 24% και θα ισχύει για όλους τους μετακινούμενους, συμπεριλαμβανομένων των κατόχων ηλεκτρονικών πομποδεκτών.

Παρακαλούμε Σύνδεση ή Δημιουργία λογαριασμού για να συμμετάσχετε στη συζήτηση.

Περισσότερα
11 Μήνες 3 Εβδομάδες πριν - 11 Μήνες 3 Εβδομάδες πριν #2900 από nickstath
nickstath απάντησε στο θέμα: Απ:Διόδια
Πόσο θα κοστίζουν τα νέα διόδια στην εθνική οδό Αθηνών-Πατρών...



Το εθνικό οδικό δίκτυο Αθήνα-Πάτρα είναι ο δρόμος που πάντα είχε έργα, ωστόσο όπως φαίνεται αυτά σιγά σιγά ολοκληρώνονται προκαλώντας χαμόγελα στους οδηγούς για την ασφάλεια τους, όμως θα τους προκαλέσει και νεύρα γιατί θα δουν διαφορά και στην τσέπη τους.
Από την πλευρά της πάντως η κατασκευάστρια εταιρεία αναφέρει πως με βάση τον δείκτη τιμών καταναλωτή από το πρώτο λεπτό του νέου χρόνου η τιμή διέλευσης των διοδίων μειώνεται, έστω και λίγα λεπτά του ευρώ.

Η ανακοίνωση της "Ολυμπία Οδός ΑΕ" για τα διόδια:

Η Ολυμπία Οδός ΑΕ ενημερώνει τους οδηγούς ότι από την Κυριακή 1 Ιανουαρίου 2017 (ώρα 00:01) αναπροσαρμόζει τα τέλη διοδίων με βάση τον δείκτη τιμών καταναλωτή. Με την αναπροσαρμογή αυτή, προκύπτει μείωση 0,10 €, στην κατηγορία 4 σε όλους τους μετωπικούς σταθμούς διοδίων, στην κατηγορία 3 στον πλευρικό σταθμό Νέας Περάμου, στην κατηγορία 2 (ΙΧ και μικρά φορτηγά) στους σταθμούς Ζευγολατιού και Ρίου, καθώς και στην κατηγορία 1 (δίκυκλα, τρίκυκλα) στον σταθμό της Ελευσίνας. Αναλυτικά οι τιμές στον παρακάτω πίνακα:...

ΝΕΕΣ ΤΙΜΕΣ ΔΙΟΔΙΩΝ από 01/01/2017
Συνημμένα:
Τελευταία διόρθωση: 11 Μήνες 3 Εβδομάδες πριν από nickstath.

Παρακαλούμε Σύνδεση ή Δημιουργία λογαριασμού για να συμμετάσχετε στη συζήτηση.

Περισσότερα
7 Μήνες 3 Εβδομάδες πριν #2986 από nickstath
nickstath απάντησε στο θέμα: Απ:Διόδια
«Τσουχτερά» διόδια από τις 25 Απριλίου στην «Ιόνια Οδό»...

Από σήμερα τα μεσάνυχτα θα ξεκινήσει η λειτουργία σταθμών διοδίων στην «Ιόνια Οδό» και ειδικότερα στο οδικό τμήμα από την παράκαμψη του Αγρινίου, έως τον ανισόπεδο κόμβο της Αμφιλοχίας.

Όπως ανακοινώθηκε από τη «Νέα Οδό», η ζώνη χρέωσης που τίθεται σε εφαρμογή στο συγκεκριμένο τμήμα, περιλαμβάνει το μετωπικό σταθμό διοδίων του Αγγελοκάστρου και τους πλευρικούς σταθμούς διοδίων στον ανισόπεδο κόμβο Κουβαρά.

Ειδικότερα, οι τιμές διοδίων τελών στο Αγγελόκαστρο είναι οι ακόλουθες. Οι οδηγοί δικύκλων και τρικύκλων θα πληρώνουν 2,45 ευρώ, οι οδηγοί οχημάτων 3,50 ευρώ, οι οδηγοί φορτηγών, λεωφορείων και άλλων οχημάτων με λιγότερους από τέσσερις άξονες 8,75 ευρώ και οι οδηγοί αντίστοιχων οχημάτων, αλλά με περισσότερους από τέσσερις άξονες 12,25 ευρώ.

Οι τιμές στους πλευρικούς σταθμούς διοδίων στον ανισόπεδο κόμβο Κουβαρά είναι οι εξής: Οι οδηγοί δικύκλων και τρικύκλων θα πληρώνουν 1,10 ευρώ, οι οδηγοί οχημάτων 1,60 ευρώ, οι οδηγοί φορτηγών, λεωφορείων και άλλων οχημάτων με λιγότερους από τέσσερις άξονες 4,05 ευρώ και οι οδηγοί αντίστοιχων οχημάτων, αλλά με περισσότερους από τέσσερις άξονες 5,65 ευρώ.

Όπως διευκρινίζεται από τη «Νέα Οδό», «σε καμία περίπτωση δεν είναι δυνατόν, χρήστης που πληρώνει διόδιο τέλος σε μετωπικό σταθμό να πληρώσει ξανά σε πλευρικό σταθμό της ίδιας ζώνης, στο ίδιο ταξίδι». Αντιστοίχως, αναφέρεται στην ίδια ανακοίνωση, «σε καμία περίπτωση δεν είναι δυνατόν χρήστης που πληρώνει διόδιο τέλος σε πλευρικό σταθμό να πληρώσει και σε μετωπικό ή άλλον πλευρικό σταθμό της ίδιας ζώνης στο ίδιο ταξίδι».



Πηγή: ΑΠΕ

Παρακαλούμε Σύνδεση ή Δημιουργία λογαριασμού για να συμμετάσχετε στη συζήτηση.

Περισσότερα
4 Μήνες 2 Εβδομάδες πριν #3183 από nickstath
nickstath απάντησε στο θέμα: Απ:Διόδια
Δόθηκε στη κυκλοφορία το τμήμα της Ιόνιας Οδού Αμφιλοχία – Άρτα κι έτσι η απόσταση από το Αντίρριο στα Ιωάννινα μειώνεται στη μία ώρα και σαράντα λεπτά, ενώ η απόσταση Αθήνα – Ιωάννινα θα γίνεται πλέον σε τρεις ώρες και τριάντα λεπτά.

Το συνολικό κόστος των διοδίων
Από Αθήνα μέχρι Ρίο το κόστος είναι 11,50 ευρώ.

Η χρήση της γέφυρας Ρίου – Αντιρρίου είναι 13,30 ευρώ.

Από το Αντίρριο έως τα Ιωάννινα τα διόδια θα έχουν κόστος 12,45 ευρώ (σ.σ. για την ώρα, δεν έχουν τεθεί όλοι οι σταθμοί σε λειτουργία).

Επομένως, το συνολικό κόστος του ταξιδιού Αθήνα – Ιωάννινα θα ανέρχεται σε λίγες ημέρες στα 37,25 ευρώ.

Παρακαλούμε Σύνδεση ή Δημιουργία λογαριασμού για να συμμετάσχετε στη συζήτηση.

Περισσότερα
3 Μήνες 3 Εβδομάδες πριν #3197 από nickstath
nickstath απάντησε στο θέμα: Απ:Διόδια
Νέα διόδια σε Ιονία, Ολυμπία από Σεπτέμβριο...


Μέσα στον Σεπτέμβριο πρόκειται να τεθούν σε λειτουργία οι υπολειπόμενοι μετωπικοί σταθμοί διοδίων στους παραχωρημένους αυτοκινητόδρομους. Σύμφωνα με το ρεπορτάζ της εφημερίδας «Καθημερινή» η αρχή θα γίνει από την Ιονία Οδό, με τους σταθμούς Τερόβου και Μενιδίου. Στα μέσα του μήνα θα ακολουθήσει η Κορίνθου-Πατρών, με τη λειτουργία του σταθμού Ελαιώνα και την αμφίπλευρη λειτουργία του σταθμού Ρίου.

Η τύχη του σταθμού διοδίων στην παλαιά εθνική οδό στα Τέμπη εξακολουθεί να αγνοείται, καθώς δεν έχει ολοκληρωθεί η αδειοδότησή του. Στις 31 Αυγούστου ολοκληρώνεται και τυπικά η κατασκευαστική περίοδος για όλους τους παραχωρημένους σε ιδιώτες αυτοκινητόδρομους. Έτσι δεν θα απαιτείται πλέον απόφαση του υπουργού Υποδομών για την έναρξη λειτουργίας των αδειοδοτημένων και κατασκευασμένων σταθμών διοδίων που προβλέπει ο (εγκεκριμένος με τις συμβάσεις παραχώρησης) σχεδιασμός.

Την αρχή θα κάνει η κοινοπραξία Νέα Οδός, που κατασκευάζει και διαχειρίζεται την Ιονία Οδό (Αντίρριο-Ιωάννινα). Στον αυτοκινητόδρομο ήδη λειτουργούν σταθμοί διοδίων Κλοκόβας και Αγγελόκαστρου στο νότιο τμήμα και απομένει η λειτουργία των σταθμών Μενιδίου (ανάμεσα στην Αμφιλοχία και την Άρτα) και Τερόβου (ανάμεσα στην Άρτα και τα Ιωάννινα).

Οι δύο σταθμοί θα χρεώνουν περί τα 3 ευρώ έκαστος στα Ι.Χ (το ακριβές ποσό δεν έχει οριστικοποιηθεί), με το σύνολο της Ιονίας Οδού για ένα Ι.Χ να κοστίζει 12,50 ευρώ. Παράλληλα θα λειτουργήσουν πλευρικοί σταθμοί διοδίων σε τρία σημεία: στους κόμβους Γαυρολίμνης , Άρτας και Γοργόμυλου. Η έναρξη λειτουργίας των νέων σταθμών τοποθετείται μέσα στην πρώτη εβδομάδα του Σεπτέμβρη. Θα ακολουθήσει στα μέσα Σεπτεμβρίου η λειτουργία των νέων διοδίων στον αυτοκινητόδρομο Κορίνθου- Πατρών. Σύμφωνα με την κοινοπραξία Ολυμπία Οδός, πρόκειται για τον σταθμό Ελαιώνα (στον Δήμο Αιγιαλείας) και την αμφίπλευρη λειτουργία του σταθμού διοδίων στο Ρίο (σήμερα χρεώνει μόνο το ρεύμα προς Αθήνα).

Ο σταθμός Ελαιώνα θα είναι και ο ακριβότερος στον αυτοκινητόδρομο (καθώς χρεώνει μεγαλύτερο κομμάτι της διαδρομής) με κόστος 3,20 ευρώ για τα Ι.Χ. Με τη λειτουργία των νέων σταθμών, η συνολική διαδρομή Ελευσίνας- Πάτρας θα κοστίζει για τα Ι.Χ 11,50 ευρώ και για τα δίκυκλα 7,90 ευρώ. Παράλληλα με τους μετωπικούς σταθμούς θα ξεκινήσει και η λειτουργία πλευρικών σε τέσσερα σημεία.

Στα Τέμπη μετά τη λειτουργία των διοδίων στους δύο οδικούς άξονες , ο μόνος μετωπικός σταθμός που θα απομείνει είναι εκείνος στην παλαιά εθνική οδός στα Τέμπη. Σύμφωνα με την κοινοπραξία Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου, ο σταθμός δεν έχει ακόμα κατασκευαστεί καθώς δεν έχει ολοκληρωθεί η περιβαλλοντική του αδειοδότηση από την Πολιτεία. Έτσι δεν είναι διόλου απίθανο η κοινοπραξία να διεκδικήσει (και να λάβει, όπως έχει γίνει στο παρελθόν με τον σταθμό Αιγινίου) τα εκτιμώμενα διαφυγόντα έσοδα.

Πιο περίπλοκα είναι τα πράγματα με τους σταθμούς εξυπηρέτησης αυτοκινήτων (ΣΕΑ). Στη μεν Ολυμπία Οδό, το μόνο νέο ΣΕΑ στον Ψαθόπυργο έχει πάρει παράταση έως το τέλος του έτους (θα παραδοθεί μαζί με την ολοκλήρωση του κόμβου Ρίου). Στην Ιονία Οδό , όπου προβλέπονται πέντε ΣΕΑ, δεν έχει ολοκληρωθεί ακόμα κανένα , με αποτέλεσμα να μην υπάρχει ούτε ένα πρατήριο βενζίνης στα 196 χλμ. του άξονα.

Σύμφωνα με τη Νέα Οδό , αιτία είναι η καθυστέρηση στην περιβαλλοντική τους αδειοδότηση: τα ΣΕΑ Αμβρακίας , Αμφιλοχίας και Επισκοπικού αδειοδοτήθηκαν τον Μάρτιο και του Ευνοχωρίου τον Μάιο και βρίσκονται υπό κατασκευήν, ενώ το ΣΕΑ Φιλιππιάδας δεν έχει ακόμα αδειοδοτηθεί (η εταιρεία υποστηρίζει ότι κατέθεσε έγκαιρα τους φακέλους στο υπουργείο). Με αυτά τα δεδομένα , η λειτουργία τους δεν πρέπει να αναμένεται μέσα στο 2017.
Συνημμένα:

Παρακαλούμε Σύνδεση ή Δημιουργία λογαριασμού για να συμμετάσχετε στη συζήτηση.

Χρόνος δημιουργίας σελίδας: 0.420 δευτερόλεπτα
Powered by Kunena Φόρουμ