file FONDATION VINCI AUTOROUTES - Auto Forum 2017

  • nickstath
  • Το Άβαταρ του/της nickstath Συντάκτης θέματος
  • Εκτός
  • Administrator
  • Administrator
Περισσότερα
10 Μήνες 1 Εβδομάδα πριν - 10 Μήνες 1 Εβδομάδα πριν #3343 από nickstath
FONDATION VINCI AUTOROUTES - Auto Forum 2017 δημιουργήθηκε από nickstath
Στις 2 Νοεμβρίου 2017 στο Divani Apollon Palace & Thalasso, πραγματοποιήθηκε το FONDATION VINCI AUTOROUTES – Auto Forum 2017 με τίτλο: «Η τεχνολογία στην υπηρεσία της οδικής ασφάλειας». Το fiat4x4.gr ήταν καλεσμένο και παρευρέθηκε στο καινοτόμο συνέδριο που για πρώτη φορά στην Ελλάδα δόθηκε το βήμα στους ειδικούς να ενημερώσουν για το που κατευθύνεται η αυτοκίνηση στο μέλλον (Connected Autonomous Sharing Electric).


Παρουσίαση Ευρωβαρομέτρου Υπεύθυνης Οδήγησης 2017

Η μοιρολατρία των Ελλήνων, όπως και των Ευρωπαίων, έναντι των θανάτων από τροχαία ατυχήματα καλά κρατεί
  • Οι Έλληνες είναι οι δεύτεροι λιγότερο υπεύθυνοι οδηγοί με 18%, πίσω από τους Ιταλούς (27%). Πιο υπεύθυνοι οι Σουηδοί (38%)
  • Το 73% παραδέχεται ότι βρίζει άλλους οδηγούς (54% στην Ευρώπη)
  • Το 28% παραδέχεται πως οδηγεί αφού έχει καταναλώσει αλκοόλ, ποσοστό ρεκόρ (11% στην Ευρώπη)
  • Το 28% παραδέχεται πως οδηγεί αφού έχει καταναλώσει αλκοόλ, ποσοστό ρεκόρ (11% στην Ευρώπη)
  • Το 49% τηλεφωνεί χρησιμοποιώντας το Bluetooth (43% στην Ευρώπη)
  • Το 26% γράφει ή/και διαβάζει SMS ή e-mail (24% στην Ευρώπη)
  • Το 54% τηλεφωνεί χωρίς hands-free, ποσοστό ρεκόρ (32% στην Ευρώπη)
  • Το 49% τηλεφωνεί με ακουστικά, ποσοστό επίσης ρεκόρ (31% στην Ευρώπη)
Παρότι στόχος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής είναι να μειωθεί κατά το ήμισυ ο αριθμός των νεκρών την περίοδο 2010 έως 2020, οι θάνατοι από τροχαία ατυχήματα στην Ευρώπη μειώθηκαν κατά μόλις 19% τα τελευταία έξι χρόνια. Το 2017 περισσότεροι από 1 στους 2 Ευρωπαίους (51%) θεωρούν ότι θα είναι δύσκολο να μειωθεί σημαντικά ο αριθμός των θανατηφόρων τροχαίων ατυχημάτων. Οι ελπίδες μείωσης των θανάτων μέσα στα επόμενα έτη είχαν πτωτική πορεία στην Ισπανία (-9 μονάδες) και στην Πολωνία (-8 μονάδες). Αντιθέτως, η εμπιστοσύνη των Ελλήνων αυξήθηκε μεν (+8 μονάδες) το 2017, αλλά παραμένει σε αρκετά χαμηλά επίπεδα (41%).

Η εκτεταμένη χρήση συσκευών κατά την οδήγηση έρχεται σε αντίθεση με τη συνειδητοποίηση του κινδύνου της έλλειψης προσοχής

  • Η έλλειψη προσοχής αναγνωρίζεται, γενικά, από τους Ευρωπαίους ως η βασική αιτία των θανατηφόρων τροχαίων ατυχημάτων: το 57% (+5 μονάδες) συμμερίζεται αυτή την άποψη. Η αύξηση αυτή παρατηρείται και στην Ελλάδα (65%, +6 μονάδες), όπου η έλλειψη προσοχής προηγείται της οδήγησης υπό την επήρεια αλκοόλ ή ναρκωτικών (54%).
  • Ωστόσο, πολλοί είναι οι Ευρωπαίοι που συνεχίζουν να οδηγούν ενώ χρησιμοποιούν παράλληλα το τηλέφωνό τους, το smartphone τους ή ρυθμίζουν το GPS τους. Αυτά τα καθημερινά αντικείμενα τα οποία φαίνεται να μην μπορούμε να αποχωριστούμε ούτε καν στο τιμόνι αυξάνουν τις επικίνδυνες συμπεριφορές, καθώς αποσπούν την προσοχή μας. Ωστόσο, αυτές οι πρακτικές μπορεί να διαφέρουν σημαντικά από χώρα σε χώρα.
Ο κίνδυνος και η έλλειψη σεβασμού προέρχονται πάντα από τους άλλους: ο εφησυχασμός των Ευρωπαίων υπερισχύει της αυτοκριτικής
  • Το 80% των Ευρωπαίων (84% στην Ελλάδα) παραδέχεται ότι έχει φοβηθεί εξαιτίας της επιθετικής συμπεριφοράς ενός άλλου οδηγού, φόβος που είναι αισθητός σε μεγάλο βαθμό στη Γαλλία και τη Σλοβακία (86%), αλλά λιγότερο αισθητός στις Κάτω Χώρες (65%).
  • Οι Ευρωπαίοι, όπως και οι Έλληνες, εμφανίζονται πολύ επικριτικοί απέναντι στους συμπατριώτες τους. Το 83% (έως 94% στην Ελλάδα) χρησιμοποιεί τουλάχιστον ένα αρνητικό επίθετο για να χαρακτηρίσει τους άλλους ως οδηγούς: «ανεύθυνοι» για το 45% των Ευρωπαίων (60% των Ελλήνων), «αγχωμένοι» για το 36% των Ευρωπαίων (32% στην Ελλάδα), «επιθετικοί» για το 33% (35% των Ελλήνων) ακόμη και «επικίνδυνοι» για το 26% των Ευρωπαίων (35% στην Ελλάδα). Μόνο το 4% των ελλήνων οδηγών θεωρεί τους άλλους οδηγούς «ήρεμους», ποσοστό ρεκόρ στην Ευρώπη (το 11% των Ευρωπαίων συμμερίζεται την ίδια άποψη).
  • Αντιθέτως, είναι πιο ανεκτικοί όταν αξιολογούν τη δική τους οδήγηση (το 97% των Ευρωπαίων και των Ελλήνων δίνουν στον εαυτό τους τουλάχιστον έναν θετικό χαρακτηρισμό). Οι Ευρωπαίοι θεωρούν τον εαυτό τους πάνω από όλα προσεκτικό (74% και έως 80% στην Ελλάδα), ήρεμο (54% και 49% στην Ελλάδα) ή ακόμη και ευγενικό (27% έναντι 19% στην Ελλάδα). Ξεκάθαρα, πολύ λιγότεροι αμφισβητούν τον εαυτό τους (μόνο το 14% των Ευρωπαίων και το 13% των Ελλήνων χρησιμοποιούν αρνητικό επίθετο για να περιγράψουν τη συμπεριφορά τους). Το 10% των Ευρωπαίων παραδέχονται, ωστόσο, ότι είναι αγχωμένοι στην οδήγηση (9% στην Ελλάδα) ακόμη και επιθετικοί (3% και 4% στην Ελλάδα). Μόνο το 1% θεωρεί τον εαυτό του ανεύθυνο ή επικίνδυνο στο τιμόνι.
  • Το 54% των Ευρωπαίων και το 73% των Ελλήνων, ποσοστό ρεκόρ, παραδέχονται ότι βρίζουν άλλους οδηγούς. Το 58% των Ελλήνων (και το 46% των Ευρωπαίων) παραδέχονται ότι κορνάρουν χωρίς ιδιαίτερο λόγο κάποιον οδηγό που τους εκνεύρισε, το 38% ότι προσπερνάει από τα δεξιά σε αυτοκινητόδρομο (31% στην Ευρώπη) ή ακόμη το 45% ότι κολλάει επίτηδες στο όχημα του οδηγού που τους εκνεύρισε (31% στην Ευρώπη). Τέλος, το 21% των Ελλήνων (έναντι 15% των Ευρωπαίων) αναφέρουν ότι έχουν βγει από το όχημά τους για να διαπληκτιστούν με κάποιον άλλο οδηγό, μια πρακτική που είναι πιο διαδεδομένη στην Πολωνία (26%) και στην Ιταλία (25%).
Πολλοί βασικοί κανόνες ασφαλείας δεν τηρούνται καταλλήλως από μεγάλο μέρος των ευρωπαίων οδηγών, μεταξύ των οποίων και οι Έλληνες
  • Τήρηση του ορίου ταχύτητας: Το 92% των Ελλήνων οδηγών (89% των Ευρωπαίων) παραδέχεται ότι υπερβαίνει για ορισμένα χιλιόμετρα/ώρα το όριο ταχύτητας, ενώ το 42% θεωρεί την υπερβολική ταχύτητα ως μία από τις βασικές αιτίες θανάτου από τροχαία ατυχήματα (57% στους αυτοκινητοδρόμους, ποσοστό ρεκόρ).
  • Τήρηση του ορίου ταχύτητας σε περιοχές όπου εκτελούνται έργα: Το 46% (53% στην Ευρώπη) ξεχνά να μειώσει ταχύτητα κοντά σε περιοχές όπου εκτελούνται έργα, παρά τον κίνδυνο που μπορεί να εγκυμονεί αυτή η ενέργεια για το προσωπικό που απασχολείται στα έργα.
  • Χρήση του φλας: Το 51% (55% στην Ευρώπη) ξεχνά να ανάψει φλας όταν κάνει προσπέραση ή αλλάζει κατεύθυνση.
  • Τήρηση των αποστάσεων ασφαλείας: Το 62% (63% στην Ευρώπη) δεν τηρεί επαρκή απόσταση ασφαλείας από το προπορευόμενο όχημα.
  • Κυκλοφορία σε αυτοκινητοδρόμους: Το 79% (έναντι 54% στην Ευρώπη) οδηγεί στη λωρίδα που βρίσκεται στα αριστερά της λωρίδας ήπιας κυκλοφορίας, ακόμη και η τελευταία είναι ελεύθερη. Επίσης, το 28% οδηγεί στη λωρίδα έκτακτης ανάγκης (έναντι του 11% των οδηγών στην Ευρώπη), πράγμα που αποτελεί ποσοστό ρεκόρ.
  • Οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ: Το 28% των Ελλήνων οδηγών δηλώνει ότι οδηγεί έχοντας καταναλώσει πάνω από το επιτρεπόμενο όριο αλκοόλ, ποσοστό που αποτελεί ρεκόρ και υπερβαίνει κατά πολύ τον μέσο όρο στην Ευρώπη (11%). Οι συμπεριφορές αυτές επιβεβαιώνονται από τις δηλώσεις των οδηγών όταν ερωτώνται για τον μέγιστο αριθμό ποτηριών πάνω από τα οποία δεν επιτρέπεται να οδηγούν: 2,8 για τους Έλληνες έναντι 2 ποτηριών κατά μέσο όρο για τους Ευρωπαίους.
  • Χρήση της ζώνης ασφαλείας: Το 47% (έναντι 21% στην Ευρώπη) οδηγεί χωρίς ζώνη ασφαλείας, ποσοστό ρεκόρ.
  • Ναρκωτικές ουσίες: Το 1% των Ελλήνων (και το 2% των Ευρωπαίων) παραδέχεται ότι έχει οδηγήσει έχοντας καπνίσει χασίς.
Ο κατάλογος των χωρών στις οποίες οι οδηγοί φαίνονται πιο υπεύθυνοι (με τα μάτια των Ευρωπαίων)
  • Οι Σουηδοί θεωρούνται οι καλύτεροι οδηγοί για τους Ευρωπαίους: Το 38% των Ευρωπαίων θεωρεί τους Σουηδούς τους πιο υπεύθυνους οδηγούς στην Ευρώπη, κάτι που επιβεβαιώνεται από τα στοιχεία της χώρας για τα τροχαία ατυχήματα (27 νεκροί ανά εκατομμύρια κατοίκων, έναντι 50 νεκρών κατά μέσο όρο στην Ευρώπη). Ακολουθούν οι Γερμανοί, μετά οι Ολλανδοί και στην τέταρτη θέση οι Βρετανοί.
  • Αντιθέτως, οι Ιταλοί θεωρούνται οι λιγότερο υπεύθυνοι οδηγοί στην Ευρώπη, μια άποψη που συμμερίζεται το 27% των Ευρωπαίων. Ακολουθούν οι Έλληνες (18%) και οι Πολωνοί (16%). Οι Γάλλοι κατέχουν την τέταρτη θέση από κοινού με τους Ισπανούς (8%). Οι πέντε τελευταίοι τοποθετούν επίσης τη χώρα τους στην κορυφή της κατάταξης με τους λιγότερο υπεύθυνους οδηγούς.
Υπνηλία, παρ’ ολίγον ατυχήματα και ατυχήματα

Ενώ το 70% των Ελλήνων (71% των Ευρωπαίων) θεωρούν ότι δεν πρέπει να οδηγούν ενώ είναι κουρασμένοι, παρά πολλοί είναι εκείνοι που εξακολουθούν να οδηγούν σε αυτή την κατάσταση (55% έναντι 36% στην Ευρώπη). Υποφέρουν από χρόνιο έλλειμμα ύπνου (το 23% των Ελλήνων και το 18% των Ευρωπαίων κοιμούνται 6 ώρες ή λιγότερο κατά τη διάρκεια της εβδομάδας, ενώ η διάρκεια του ύπνου τους, χωρίς περιορισμούς και σύμφωνα με τις ανάγκες τους, είναι μεγαλύτερη τα σαββατοκύριακα και στις διακοπές) ή/και περιστασιακά, κυρίως την παραμονή μεγάλων ταξιδιών με το αυτοκίνητο (το 87% κοιμάται πιο αργά ή σηκώνεται πιο νωρίς απ’ ό,τι συνήθως και το 88% τελειώνει τις προετοιμασίες την παραμονή της αναχώρησης έως και αργά το βράδυ, ποσοστά που αποτελούν ρεκόρ έναντι 81% και 76% αντιστοίχως για τους Ευρωπαίους).

Σε αυτό προστίθεται και ο ακόμη μεγαλύτερος χρόνος οδήγησης με ένα διάλειμμα κατά μέσο όρο έπειτα από 3 ώρες και 14 λεπτά οδήγησης για τους Ευρωπαίους και 3 ώρες και 40 λεπτά για τους Έλληνες οδηγούς.

Αρχίζουν να επιβάλλονται ορισμένες καλές πρακτικές για την πρόληψη της υπνηλίας κατά τη διάρκεια της οδήγησης

Παρόλο που υπάρχουν πολλές ιδέες για τους τρόπους αντιμετώπισης της υπνηλίας κατά τη διάρκεια της οδήγησης (το 84% των Ελλήνων πιστεύει ότι μπορεί να αντισταθεί στον ύπνο συζητώντας με έναν άλλο συνεπιβάτη, το 61% ακούγοντας μουσική ή ραδιόφωνο και το 67% ανοίγοντας το παράθυρο, έναντι 81%, 61% και 59% αντιστοίχως για τους Ευρωπαίους), είναι απαραίτητο να υπάρχουν καλά αντανακλαστικά. Έτσι:
  • Το 42% των Ελλήνων παίρνει έναν υπνάκο κατά τη διάρκεια της διαδρομής (+5 μονάδες σε σχέση με το 2016) και για τους Ευρωπαίους το 60% (+4 μονάδες).
  • Το 94% των Ελλήνων, ποσοστό ρεκόρ (και το 84% των Ευρωπαίων) προγραμματίζουν τις αναχωρήσεις μεγάλων ταξιδιών ανάλογα με το πόσο κουρασμένοι περιμένουν να είναι.
  • Το 74% των Ελλήνων οδηγών (και το 73% των Ευρωπαίων) αλλάζει οδηγό κατά τη διάρκεια της διαδρομής.
Το ίδρυμα Vinci Autoroutes υπενθυμίζει μερικές άπλες συμβουλές για υπεύθυνη οδήγηση προκείμενου να περιοριστούν οι κίνδυνοι της υπνηλίας στο τιμόνι.
  • Κοιμήσου όλη τη νύχτα της παραμονής της αναχώρησης.
  • Απέφυγε βραδινές εξόδους (μεταξύ 22:00 και 06:00).
  • Κάνε συχνές στάσεις καθ’ όλη τη διάρκεια της διαδρομής, τουλάχιστον κάθε δύο ώρες.
  • Σταμάτησε σε χώρο στάθμευσης μόλις εμφανιστούν τα πρώτα σημάδια κούρασης και κοιμήσου για λίγο.

Ένας από τους ομιλητές του συνεδρίου ήταν ο Έλληνας σχεδιαστής αυτοκινήτων Σωτήρης Κωβός (Έχει εργαστεί για τις Peugeot, Mazda, Toyota, Lexus Audi, με το πιο γνωστό μοντέλο που σχεδίασε να είναι το Toyota Yaris, το οποίο ανακηρύχθηκε Αυτοκίνητο της Χρονιάς 2000) όπου μίλησε για το μέλλον της αυτοκίνησης που δεν περιλαμβάνει οδηγό και κατέληξε στο εξής : Υπάρχει μεγάλη πιθανότητα τα εγγόνια μας να μην ξέρουν να οδηγούν γιατί δε θα χρειαστεί να μάθουν. Θα μπαίνουν στο αυτόνομο ηλεκτρικό όχημά τους θα του λένε που θέλουν να πάνε και αυτό θα αναλαμβάνει τα υπόλοιπα.

Αυτό κι αν είναι τρομακτικό σενάριο για εμάς του ρομαντικούς της αυτοκίνησης...
Συνημμένα:
Last edit: 10 Μήνες 1 Εβδομάδα πριν by nickstath.

Παρακαλούμε Σύνδεση ή Δημιουργία λογαριασμού για να συμμετάσχετε στη συζήτηση.

Χρόνος δημιουργίας σελίδας: 0.370 δευτερόλεπτα
Powered by Kunena Φόρουμ