Μετατροπή diesel σε CNG (φυσικό αέριο) ? Κι όμως είναι γεγονός!

Περισσότερα
1 Χρόνος 7 Μήνες πριν - 1 Χρόνος 7 Μήνες πριν #3010 από foxfire
Η εγκατάσταση CNG (φυσικού αερίου) σε πετρελαιοκίνητα οχήματα. Η διαδικασία, τα οφέλη και τα σημεία που απαιτούν προσοχή.


Η δυνατότητα μετατροπής πετρελαιοκίνητων οχημάτων σε οχήματα μεικτού καυσίμου, προσθέτει μία ακόμη ευκαιρία χρήσης του «πράσινου» καυσίμου στην κίνηση οχημάτων και αυξάνει τις επιλογές που υπήρχαν μέχρι τώρα (μετατροπή βενζινοκίνητου σε διπλού καυσίμου ή χρήση εργοστασιακά κατασκευασμένου οχήματος φυσικού αερίου).


Πως γίνεται η μετατροπή
Η μετατροπή ενός πετρελαιοκίνητου οχήματος σε μεικτού καυσίμου (πετρελαίου και φυσικού αερίου), δεν διαφέρει πολύ από την τυπική εγκατάσταση ενός συστήματος φυσικού αερίου σε βενζινοκίνητο όχημα.

Η διαδικασία πραγματοποιείται είτε με την προσθήκη σε κύλινδρο ενός επιπλέον μπεκ ψεκασμού CNG στην πολλαπλή εισαγωγή (όπως στους βενζινοκινητήρες), είτε με την προσθήκη ενός μείκτη κεντρικά στην πολλαπλή εισαγωγή του αέρα (συνήθως σε ελαφρά και μεσαίας κατηγορίας οχήματα).

Η διαδικασία διαρκεί μία ημέρα ενώ απαιτείται εφαρμογή των τεχνικών προδιαγραφών και εξειδικευμένο προσωπικό εγκατάστασης για να αποφευχθούν δυσλειτουργίας του κινητήρα.
Αξίζει να σημειωθεί ότι η βασική αρχή λειτουργίας των συστημάτων ανάμειξης καυσίμων, είναι ότι ο κινητήρας χρησιμοποιεί το πετρέλαιο σαν κύριο καύσιμο για την έναρξη της ανάφλεξης και αντικαθιστά μια ποσότητα πετρελαίου με φυσικό αέριο για να πετύχει το ίδιο αποτέλεσμα απόδοσης του κινητήρα.

Στα σύγχρονα συστήματα, σύμφωνα με τους κατασκευαστές μπορεί να εξασφαλίζεται μια μέση τιμή κοντά στο 50-50 μίγματος CNG και πετρελαίου, η οποία μπορεί να προσφέρει μεγάλη οικονομία.

Τα πλεονεκτήματα της χρήσης φυσικού αερίου στα πετρελαιοκίνητα

Σύμφωνα με τον Πρόεδρο του ΙΔΕΕΑ, κ. Καπετανάκη, «η μετατροπή των πετρελαιοκίνητων σε διπλής καύσης παρουσιάζει οφέλη, ειδικά όταν πρόκειται για εμπορικούς στόλους (φορτηγά κλπ) μεγάλων εταιρειών και αλυσίδων όπως είναι π.χ τα super markets καθώς πραγματοποιείται εξοικονόμηση κόστους και μείωση εκπομπών ρύπων».

Πιο συγκεκριμένα, εκτός από την εξοικονόμηση κόστους στο καύσιμο, επιτυγχάνεται και μείωση εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα κατά 15%, μείωση των σωματιδίων της αιθάλης κατά 99,6%, των υδρογονανθράκων κατά 87% και των οξειδίων του αζώτου κατά 89%.

Ένα ακόμη όφελος από τη χρήσης φυσικού αερίου σε πετρελαιοκίνητα οχήματα αποτελεί και η προστασία των συστημάτων (με άμεση συνέπεια τα μειωμένα έξοδα συντήρησης). Η μείωση εκπομπών σωματιδίων αιθάλης που επιτυγχάνει η λειτουργία του κινητήρα σε κατάσταση διπλού καυσίμου επιδρά θετικά στη συντήρηση και την διάρκεια ζωής του φίλτρου αιθάλης, παρέχει επιπλέον οικονομία καυσίμου και μειώνει τα οξείδια του αζώτου.

Παράλληλα, τα οχήματα που χρησιμοποιούν φυσικό αέριο έχουν στην διάθεσή τους ένα επαρκές δίκτυο ανεφοδιασμού σε βασικές πόλεις της Ελλάδας και του εξωτερικού ενώ απολαμβάνουν σειρά πλεονεκτημάτων όπως είναι τα μειωμένα τέλη κυκλοφορίας και η δυνατότητα κυκλοφορίας των συγκεκριμένων οχημάτων σε ζώνες απαγορευμένης κυκλοφορίας (δακτύλιος κλπ).

Πιλοτική εγκατάσταση φυσικού αερίου

Πρόσφατα πραγματοποιήθηκε πιλοτική εγκατάσταση φυσικού αερίου σε πετρελαιοκίνητο φορτηγό γνωστής αλυσίδας super market (Mercedes Actross 2544, με ισχύ 440 ίππους, κατηγορίας καυσαερίων EURO3, με διανυθέντα 610.000 χιλιόμετρα και με μέσο όρο ετήσιων διανυόμενων χιλιομέτρων 120.000).

Σύμφωνα με τον Πρόεδρο του Ινστιτούτου Διαρκούς Επιμόρφωσης Επιχειρήσεων, ΙΔΕΕΑ- το οποίο και συμμετείχε στην πρωτοβουλία-κ. Καπετανάκη, «τα αποτελέσματα της πιλοτικής αυτής μετατροπής πάνε καλά και σκοπός είναι να παρακολουθήσουμε την κατανάλωση και να κάνουμε όλες τις απαραίτητες μετρήσεις για να βγάλουμε ασφαλή συμπεράσματα».
Τα στάδια της πιλοτικής εγκατάστασης περιελάμβαναν (αδρομερώς):
1) την επιλογή του σετ εξαρτημάτων

2) τον αρχικό έλεγχο καλής λειτουργίας του οχήματος (και ανίχνευση για καταγεγραμμένους κωδικούς βλάβης)

3) το τρύπημα πολλαπλής εισαγωγής και την τοποθέτηση των ακροφυσίων φυσικού αερίου

4) την προετοιμασία καλωδίωσης συστήματος εγκατάστασης CNG

5) την επανατοποθέτηση πολλαπλής εισαγωγής στο φορτηγό

6) την τοποθέτηση αισθητήρα θερμοκρασίας καυσαερίων και της βάσης με σπείρωμα

7)την μέτρηση ελέγχου

Η μετατροπή πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο πιλοτικού προγράμματος εκπαίδευσης εγκατάστασης συστημάτων ανάμειξης φυσικού αερίου-πετρελαίου για την διάδοση του φυσικού αερίου.

Οργανώθηκε από την εταιρεία GPA GAS LTD για το δίκτυο συνεργατών-συνεργείων της, το σύστημα εγκατάστασης ήταν της FEMITEC Autogasanlagen και η επίβλεψη της εκπαιδευτικής διαδικασίας έγινε από το Ινστιτούτο Διαρκούς Επιμόρφωσης Επιχειρήσεων, ΙΔΕΕΑ.

Χρήσιμα για την μετατροπή πετρελαιοκίνητων

1)Ο απαιτούμενος χρόνος εγκατάστασης είναι συνήθως δύο εργάσιμες ημέρες

2) Το κόστος μετατροπής εξαρτάται από τον αριθμό και τον τύπο των φιαλών, το «κιτ» μετατροπής που θα χρησιμοποιηθεί, τον τύπο του οχήματος (μάρκα, μοντέλο, ισχύς), την κατηγορία καυσαερίων (Euro) κλπ

3) Ο ενδεικτικός χρόνος απόσβεσης είναι περίπου ένα έτος

4) Η εγκατάσταση είναι εύκολη αλλά απαιτούνται τεχνικές γνώσεις καθώς οποιοδήποτε σφάλμα εγκατάστασης ή κακής ρύθμισης μπορεί να δημιουργήσει σημαντικά προβλήματα δυσλειτουργίας του πετρελαιοκινητήρα

5) Η ανάμειξη φυσικού αερίου-πετρελαίου, διαφοροποιείται από τις καταστάσεις λειτουργίας του κινητήρα και εξαρτάται από τον αριθμό στροφών και το φορτίο του κινητήρα

6) Οι τεχνολογίες εγκατάστασης που θα εφαρμοστούν στην μετατροπή εξαρτώνται από την κατηγορία καυσαερίων του οχήματος


Πηγή: http://www.autotriti.gr/autoaccessories/news/data/lpg-cng/Metatroph-diesel-se-CNG_144020.asphttp://www.autotriti.gr/autoaccessories/news/data/lpg-cng/Metatroph-diesel-se-CNG_144020.asp
Last edit: 1 Χρόνος 7 Μήνες πριν by foxfire.

Παρακαλούμε Σύνδεση ή Δημιουργία λογαριασμού για να συμμετάσχετε στη συζήτηση.

Περισσότερα
1 Χρόνος 7 Μήνες πριν - 1 Χρόνος 3 Εβδομάδες πριν #3012 από nickstath
Πολύ ενδιαφέρων! Η Μετατροπή όμως αξίζει; Εννοώ μακροπρόθεσμα στο θέμα ζημιών. Επίσης θα "φάει" πολύ χώρο για την αποθήκευση του CNG. Ίσως γι'αυτό είναι ιδανικό για εμπορικούς στόλους (φορτηγά κλπ) μεγάλων εταιρειών και αλυσίδων.

Το θέμα είναι μην πέσεις στον μάστορα το φοβερό και πάθεις καμιά λαχτάρα σαν κι αυτή


Τα εργοστασιακά πάντως είναι με κινητήρες βενζίνης (otto).

Συνημμένα:
Last edit: 1 Χρόνος 3 Εβδομάδες πριν by nickstath. Αιτία: Αποκατάσταση βίντεο

Παρακαλούμε Σύνδεση ή Δημιουργία λογαριασμού για να συμμετάσχετε στη συζήτηση.

Περισσότερα
1 Χρόνος 7 Μήνες πριν #3013 από foxfire
΄Όπως και το υγραέριο στην βενζίνη ξεκίνησε πιλοτικά και έχει φτάσει πλέον σε υγραεριοκίνηση 6ης γενιάς, έτσι και το φυσικό αέριο έχει πολλές προοπτικές βελτίωσης και εξέλιξης ειδικά με την σύγχρονη τεχνολογία. Πιστεύω σε λίγα χρόνια θα δούμε τρομερές αλλαγες στην αυτοκινητοβιομηχανία (στο όνομα της οικολογίας πάντα, και της μόλυνσης του περιβάλλοντος) όπως ακριβώς συμβαίνει και σε άλλους τομείς της ζωής μας.
Για παράδειγμα και η ηλεκτρονική τεχνολογία (υπολογιστες.. κινητα..τηλεοράσεις) εξελίσσεται με γοργούς ρυθμούς!

Παρακαλούμε Σύνδεση ή Δημιουργία λογαριασμού για να συμμετάσχετε στη συζήτηση.

  • Δεν Επιτρέπεται: για δημιουργία νέου θέματος.
  • Δεν Επιτρέπεται: για απάντηση.
  • Δεν Επιτρέπεται: για προσθήκη συνημμένων.
  • Δεν Επιτρέπεται: να επεξεργαστείτε το μήνυμά σας.
Συντονιστές: foxfire
Χρόνος δημιουργίας σελίδας: 0.501 δευτερόλεπτα
Powered by Kunena Φόρουμ