file Τα ελαστικά δεν είναι προϊόν με ημερομηνία λήξης

Περισσότερα
7 Μήνες 2 Εβδομάδες πριν - 2 Εβδομάδες 16 Ώρες πριν #2997 από foxfire
foxfire δημιούργησε το θέμα: Τα ελαστικά δεν είναι προϊόν με ημερομηνία λήξης
Το βρήκα τυχαία! Ποιά η γνώμη σας?

Το ελαστικό είναι ένα πολύ σημαντικό κομμάτι του αυτοκινήτου, ακόμα κι αν πολλές φορές δεν το παίρνουμε οι ίδιοι στα σοβαρά. Πρώτα από όλα για τη δική μας ασφάλεια και συνάμα για την καλή λειτουργία του οχήματός μας.
Ένα θέμα που μας απασχολεί όταν έρχεται η ώρα να αλλάξουμε τα ελαστικά μας, είναι αυτό που ονομάζεται «ημερομηνία παραγωγής» και είναι κάτι το οποίο όλοι λίγο – πολύ το σκεφτόμαστε.

Αναλύοντας το θέμα αυτό, αρχικά θα πρέπει να σημειώσουμε πως ο μέσος όρος χρήσης των ελαστικών κατά την πλειονότητα των κατασκευαστών, είναι τα 3 χρόνια ή τα 50 με 55 χιλιάδες χιλιόμετρα. Πέρα από το μέσο όρο αυτό, το ελαστικό υπολειτουργεί και δεν παρέχει τις υπηρεσίες που επιθυμεί κάθε οδηγός.

Σχετικά με την ημερομηνία όμως, υπάρχει μια θεωρία από τους περισσότερους υποψήφιους αγοραστές, που λένε ότι τα λάστιχα επιθυμούν να είναι «φρέσκα». Σε αυτό το σημείο λοιπόν, θα σας πούμε ότι τα ελαστικά δεν είναι ένα προϊόν με ημερομηνία λήξης, αλλά είναι ένα προϊόν μόνο με ημερομηνία παραγωγής. Οι ίδιοι οι κατασκευαστές το γράφουν, το λένε και το υποστηρίζουν πως η ποιότητα ενός ελαστικού δεν επηρεάζεται από την ημερομηνία παραγωγής του, αρκεί να αποθηκεύεται σε σκοτεινό και δροσερό μέρος.

Αξίζει να σημειωθεί πως υπάρχει ένα απόσπασμα του κανονισμού ETRTO (European Tire and Rim Technical Organisation), που ορίζει σε Ευρωπαϊκό επίπεδο το σύνολο των τεχνικών προδιαγραφών και των κανόνων χρήσης του ελαστικού.

«Τα ελαστικά είναι προϊόντα με πολύ μεγάλη διάρκεια ζωής και έχουν σχεδιαστεί για να αντέχουν στις επιδράσεις που ασκεί η φυσική γήρανση του καουτσούκ». Με αυτά τα λόγια, οι κατασκευαστές θέλουν να δείξουν ότι τα ελαστικά δεν έχουν ημερομηνία λήξης, εκτός αν υπάρχουν τεχνικές υποδείξεις από τους ίδιους.

Κλείνοντας, να πούμε πως η σωστή συντήρηση επιβάλλει να τηρούνται οι συστάσεις των κατασκευαστών του αυτοκινήτου και των ελαστικών που αφορούν την πίεση, το δείκτη φορτίου και τον έλεγχο κατά τη χρήση. Και κάπως έτσι, σύμφωνα με όλα τα παραπάνω, ο «μύθος» καταρρίπτεται!

* Οι συμβουλές του άρθρου έχουν δοθεί από τον κ. Νικόλαο Στρατούρη
πηγή
Τελευταία διόρθωση: 2 Εβδομάδες 16 Ώρες πριν από nickstath. Αιτία: Αποκατάσταση συνδέσμου
Οι ακόλουθοι χρήστες είπαν "Σε Ευχαριστώ": nickstath

Παρακαλούμε Σύνδεση ή Δημιουργία λογαριασμού για να συμμετάσχετε στη συζήτηση.

Περισσότερα
7 Μήνες 2 Εβδομάδες πριν - 7 Μήνες 2 Εβδομάδες πριν #2998 από nickstath
nickstath απάντησε στο θέμα: Τα ελαστικά δεν είναι προϊόν με ημερομηνία λήξης
Συμφωνώ, μέχρι δέκα χρονών με σωστή αποθήκευση είναι εντάξει.
Τελευταία διόρθωση: 7 Μήνες 2 Εβδομάδες πριν από nickstath.

Παρακαλούμε Σύνδεση ή Δημιουργία λογαριασμού για να συμμετάσχετε στη συζήτηση.

Περισσότερα
6 Μήνες 4 Εβδομάδες πριν - 2 Εβδομάδες 16 Ώρες πριν #3055 από nickstath
nickstath απάντησε στο θέμα: Τα ελαστικά δεν είναι προϊόν με ημερομηνία λήξης
Μην αλλάζεις τα ελαστικά πριν την ώρα τους λέει η michelin...

Η νομοθεσία ορίζει ότι τα ελαστικά πρέπει να αλλάζονται, όταν το βάθος των αυλακώσεων τους είναι μέχρι 1,6 χλστ. Όμως, πολύ ειδικοί συμβουλεύουν η αλλαγή να γίνεται όταν το βάθος είναι μικρότερο από 3 χλστ. γιατί πιστεύουν ότι τα ελαστικά έχουν καλύτερη πρόσφυση με όσο το δυνατόν μεγαλύτερο βάθος πέλματος.

Έρχεται τώρα η Michelin και μας λέει ότι το τελευταίο είναι λάθος, με την αλλαγή ελαστικών πριν την ώρα να είναι άσκοπη. Επίσης, ο κορυφαίος κατασκευαστής ελαστικών στον κόσμο, σε μια ασυνήθιστη κίνηση έρχεται αντιμέτωπη με όσους πιστεύουν ότι τα ελαστικά γίνονται λιγότερο αποδοτικά όσο φθείρονται, εξηγώντας ότι η εξαιρετική ποιότητα των ελαστικών της συμπεριφέρονται καλύτερα με βάθος αυλακώσεων 1,6 χλστ., απ’ότι τα καινούρια ελαστικά low-budget εταιριών.

Η Michelin αναφέρει, ακόμα, ότι τα ελαστικά της γίνονται πιο αποδοτικά ως προς την οικονομία καυσίμου, όσο αυτά φθείρονται από καινούρια, καθώς μειώνεται η αντίσταση κύλισης, πράγμα που σημαίνει ότι θα έχεις μεγαλύτερη κατανάλωση αν αλλάζεις νωρίς τα ελαστικά.

Χαρακτηριστικά δίνοντας κάποια νούμερα στην δημοσιότητα, αναφέρει ότι αν όλοι στην Ευρωπαϊκή Ένωση άλλαζαν τα ελαστικά τους στα 3 χλστ., και όχι στα 1,6 χλστ., θα ξόδευαν €6,9 δισ. ετησίως σε άσκοπη αγορά ελαστικών, και πρόσθετη κατανάλωση καυσίμων. Ενώ, προσθέτει ότι μια τέτοια κίνηση οδηγεί σε ετήσια χρήση στην Ευρώπη 128 εκατομμυρίων ελαστικών, η οποία προκαλεί 9 εκατομμύρια επιπλέον τόνους εκπομπών CO2 κάθε χρόνο.
πηγή
Τελευταία διόρθωση: 2 Εβδομάδες 16 Ώρες πριν από nickstath. Αιτία: Αποκατάσταση συνδέσμου

Παρακαλούμε Σύνδεση ή Δημιουργία λογαριασμού για να συμμετάσχετε στη συζήτηση.

Περισσότερα
6 Μήνες 3 Εβδομάδες πριν #3064 από ARIS
ARIS απάντησε στο θέμα: Τα ελαστικά δεν είναι προϊόν με ημερομηνία λήξης
Δηλαδη οι σελιδες που πουλαν ελαστικα με παλια ημερομηνια κατασκευης πολυ πιο φθηνα ειναι λαλακες?Δεν νομιζω.

ΑΡ,ΜΙΚ.

Παρακαλούμε Σύνδεση ή Δημιουργία λογαριασμού για να συμμετάσχετε στη συζήτηση.

Περισσότερα
6 Μήνες 3 Εβδομάδες πριν #3067 από nickstath
nickstath απάντησε στο θέμα: Τα ελαστικά δεν είναι προϊόν με ημερομηνία λήξης
Μιλάς με γρίφους γέροντα... Σπάστο μας σε τάλιρα να το πιάσουμε...

Παρακαλούμε Σύνδεση ή Δημιουργία λογαριασμού για να συμμετάσχετε στη συζήτηση.

Περισσότερα
6 Μήνες 3 Εβδομάδες πριν #3070 από foxfire
foxfire απάντησε στο θέμα: Τα ελαστικά δεν είναι προϊόν με ημερομηνία λήξης

ARIS έγραψε: Δηλαδη οι σελιδες που πουλαν ελαστικα με παλια ημερομηνια κατασκευης πολυ πιο φθηνα ειναι λαλακες?Δεν νομιζω.


Eννοείς τα μεταχειρισμένα??

Παρακαλούμε Σύνδεση ή Δημιουργία λογαριασμού για να συμμετάσχετε στη συζήτηση.

Χρόνος δημιουργίας σελίδας: 0.252 δευτερόλεπτα
Powered by Kunena Φόρουμ