file το σκάνδαλο της VW φυσικά δεν το ξέραμε...

Περισσότερα
5 Μήνες 3 Εβδομάδες πριν - 5 Μήνες 3 Εβδομάδες πριν #3130 από nickstath
nickstath απάντησε στο θέμα: το σκάνδαλο της VW φυσικά δεν το ξέραμε...
H VW δεν θα αποζημιώσει τους Ευρωπαίους που επηρεάζονται από το Dieselgate

Το είχαμε γράψει πριν ενάμιση χρόνο, όμως τώρα είναι οριστικό.
Οι 8,5 εκατομμύρια ιδιοκτήτες diesel αυτοκινήτων της VW στην Ευρώπη που διαθέτουν ένα αυτοκίνητο που επηρεάζεται από το σκάνδαλο χειραγώγησης εκπομπών της αυτοκινητοβιομηχανίας, δεν θα πάρουν καμία αποζημίωση.




Η Volkswagen θα προσφέρει μια πρόσθετη εγγύηση δύο ετών, αλλά δεν θα αποζημιώσει τους ευρωπαίους ιδιοκτήτες οχημάτων της που επηρεάζονται από την εξαπάτηση της Γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας στις δοκιμές εκπομπών, δήλωσε εκπρόσωπος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής την Τετάρτη 14 Ιουνίου 2017.

Νωρίτερα μέσα στο έτος και συγκεκριμένα στις 31 Μαρτίου 2017, η αμερικανική Δικαιοσύνη επέβαλε νέα «καμπάνα» 157,45 εκατ. δολαρίων στη Volkswagen, έπειτα από συμφωνία των δύο πλευρών, ανεβάζοντας έτσι ακόμα περισσότερο τον λογαριασμό της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας για το σκάνδαλο παραποίησης των μετρήσεων εκπομπών ρύπων («dieselgate»).
Το ποσό θα μοιρασθεί σε 10 Πολιτείες των Η.Π.Α., ενώ ο κολοσσός είναι υποχρεωμένος να λανσάρει στην αγορά των εν λόγω περιοχών και τρία ηλεκτρικά οχήματα μέχρι το 2020.
Υπενθυμίζεται ότι άλλα 603 εκατ. δολάρια διατέθηκαν από την Volkswagen σε 44 Πολιτείες, το 2016.
Ως αποτέλεσμα, το συνολικό ποσό που έχει και θα διαθέσει η εταιρεία στη χώρα για το dieselgate, συμπεριλαμβανομένων αποζημιώσεων σε ιδιώτες, κυρώσεων από τη Δικαιοσύνη και ανάπτυξη νέων οχημάτων, αγγίζει το ιλιγγιώδες νούμερο των 25 δισ. δολαρίων.

Στην περίπτωση αποζημιώσεων στην Ευρώπη αντίστοιχων με αυτών στις ΗΠΑ, θα ετίθετο σε κίνδυνο η ύπαρξη της εταιρείας, σύμφωνα με τον ίδιο τον CEO της VW, καθώς στις ΗΠΑ ήταν 500.000 τα αυτοκίνητα που επηρεάστηκαν από το σκάνδαλο σε σχέση με τα 8,5 εκατομμύρια στην Ευρώπη.

Σημειώνεται ότι ο συνολικός αριθμός των προβληματικών οχημάτων σε παγκόσμιο επίπεδο ανέρχεται στα 11 εκατομμύρια, μερικά εκ των οποίων έχουν ήδη επαναγοραστεί ή αντικατασταθεί.
Τελευταία διόρθωση: 5 Μήνες 3 Εβδομάδες πριν από nickstath. Αιτία: Προσθήκη συνδέσμου

Παρακαλούμε Σύνδεση ή Δημιουργία λογαριασμού για να συμμετάσχετε στη συζήτηση.

Περισσότερα
5 Μήνες 2 Εβδομάδες πριν #3141 από nickstath
nickstath απάντησε στο θέμα: το σκάνδαλο της VW φυσικά δεν το ξέραμε...
Οι αρχές των ΗΠΑ εξέδωσαν διεθνές ένταλμα σύλληψης για 5 μεγάλα στελέχη της VW

Μία νέα τροπή φαίνεται να παίρνει το σκάνδαλο εκπομπών ρύπων της Volkswagen, αφού σύμφωνα με δημοσιεύματα, οι Αμερικάνοι ζήτησαν τη βοήθεια της Ιντερπόλ προκειμένου να συλλάβει τα πέντε στελέχη που έχουν κατηγορήσει σχετικά με το Dieselgate.

Οι Αμερικάνικες αρχές ζητούν από την Interpol να παρέμβει, συλλαμβάνοντας 5 στελέχη, με τις κατηγορίες της συνωμοσίας, της απάτης και της παραβίασης των περιβαλλοντικών νόμων των ΗΠΑ. Η είδηση αυτή δημοσιεύτηκε στην έγκριτη Γερμανική εφημερίδα Sueddeutsche Zeitung, χωρίς ωστόσο να υπάρξει κάποια τοποθέτηση από την πλευρά της εταιρίας.



Εδώ αξίζει να σημειωθεί πως τον Φεβρουάριο ένα ακόμα στέλεχος, πρώην διευθυντής της VW, ο Oliver Schmidt, συνελήφθη στο Μαϊάμι, λίγο πριν πετάξει για Γερμανία. Ο 48χρονος Schmidt αντιμετωπίζει 11 κατηγορίες κακουργηματικού χαρακτήρα, που ισοδυναμούν με έως και 169 χρόνια φυλάκισης σε ομοσπονδιακή φυλακή. Σύμφωνα με τον ομοσπονδιακό δικαστή του Ντιτρόιτ, ο Schmidt θα παραμείνει υπό κράτηση στη φυλακή τουλάχιστον έως και τον Ιανουάριο του 2018, τότε που θα διεξαχθεί η δίκη του. Ο δικηγόρος του Schmidt είχε ζητήσει από το δικαστήριο ο πελάτης του να βγει από τη φυλακή και να μείνει στο σπίτι του στο Rochester του Μίσιγκαν, μαζί με τη σύζυγό του, αλλά οι δικαστικές αρχές των ΗΠΑ φοβούνται μήπως ο Schmidt διαφύγει στη Γερμανία, η οποία θα αρνηθεί να τον εκδώσει στις ΗΠΑ. Έτσι ο δικαστής δεν έκανε δεκτό το αίτημα για τον κατ’οίκον περιορισμό του Schmidt.

Η VW έχει συμβουλεύσει τα κορυφαία στελέχη της να αποφύγουν ταξίδια προς τις ΗΠΑ λόγω ανησυχιών ότι μπορεί να συλληφθούν από τις αρχές επειδή ακόμη βρίσκονται εν εξελίξει οι έρευνες, με την Γερμανία να αποκλείεται να εκδώσει τα άλλα πέντε στελέχη της VW στις ΗΠΑ, μιας και σύμφωνα με το σύνταγμα, οι Γερμανοί πολίτες μπορούν να εκδοθούν μόνο σε άλλες χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης ή μόνο αν τους καλέσει κάποιο διεθνές δικαστήριο.
πηγή
Συνημμένα:

Παρακαλούμε Σύνδεση ή Δημιουργία λογαριασμού για να συμμετάσχετε στη συζήτηση.

Περισσότερα
5 Μήνες 2 Ημέρες πριν - 5 Μήνες 1 Ημέρα πριν #3163 από nickstath
nickstath απάντησε στο θέμα: το σκάνδαλο της VW φυσικά δεν το ξέραμε...
Σύλληψη στη Γερμανία για το dieselgate

Στην σύλληψη ενός υπαλλήλου της Audi, την πρώτη στην Γερμανία για το το dieselgate της Volkswagen προχώρησαν οι αρχές με την κατηγορία της εξαπάτησης και της ψευδούς διαφήμισης σε σχέση με το σκάνδαλο με τις εκπομπές ρύπων της αυτοκινητοβιομηχανίας, σύμφωνα με το Spiegel.

Ο εργαζόμενος συνελήφθη την Δευτέρα, κατ’ εντολή των εισαγγελέων του Μονάχου, ενώ η εκπρόσωπος της εισαγγελίας διέψευσε ότι η σύλληψη έγινε μετά από αίτημα των αμερικανικών Αρχών.

Την Πέμπτη, το αμερικανικό υπουργείο Δικαιοσύνης δήλωσε ότι απήγγειλε κατηγορίες σε βάρος του πρώην διευθυντή Τζιοβάνι Πάμιο, υποστηρίζοντας ότι έδωσε οδηγίες σε εργαζομένους της Audi να σχεδιάσουν λογισμικό για να χειραγωγούν τις δοκιμές για εκπομπές ρύπων σε χιλιάδες οχήματα ντίζελ της Audi.



Οι εισαγγελείς του Μονάχου αρνήθηκαν να σχολιάσουν εάν ο συλληφθείς είναι εν ενεργεία ή πρώην υπάλληλος της Audi, ενώ ο εργαζόμενος οδηγήθηκε την Τρίτη ενώπιον δικαστή και είναι υπό κράτηση.

Τον Μάρτιο, οι εισαγγελείς του Μονάχου πραγματοποίησαν έρευνες στα γραφεία της Jones Day, της νομικής εταιρίας που η Volkswagen είχε προσλάβει για να ηγηθεί μιας εσωτερικής έρευνας στο σκάνδαλο με τις εκπομπές ρύπων, καθώς και στα κεντρικά γραφεία της Audi.

Η Volkswagen είχε καταδικάσει τότε τις έρευνες και ποτέ δεν δημοσιοποίησε τα πλήρη ευρήματα της εσωτερικής έρευνας που διενεργήθηκε από την Jones Day.

Οι έφοδοι από τους εισαγγελείς του Μονάχου τον Μάρτιο είχαν στόχο να ρίξουν φως στο ποιος εμπλεκόταν στον σχεδιασμό και την τοποθέτηση του παράνομου λογισμικού σε 80.000 οχήματα VW, Audi και Porsche με τρίλιτρους κινητήρες.

Στην μηνυτήρια αναφορά που εξέδωσαν οι αμερικανικές Αρχές, οι εισαγγελείς κατηγόρησαν τον Πάμιο ότι αγνόησε ή απέκρυψε προειδοποιήσεις από συγκεκριμένους μηχανικούς της Audi ότι τα συστήματα ελέγχου ρύπανσης που χρησιμοποιούνται στους κινητήρες ντίζελ της εταιρίας παραβιάζουν την αμερικανική νομοθεσία για την προστασία του περιβάλλοντος.

Οι Αμερικανοί εισαγγελείς δήλωσαν ότι ο Πάμιο είχε δώσει εντολή σε υφιστάμενούς του να αποστείλουν ψευδείς πληροφορίες στις αμερικανικές ρυθμιστικές αρχές, σύμφωνα με τις οποίες τα λεγόμενα οχήματα ‘καθαρού ντίζελ’ της Audi δεν χρησιμοποιούσαν τεχνολογία που επιτρέπει την χειραγώγηση των δοκιμών για τις εκπομπές ρύπων.

Τόσο η Audi και η μητρική της Volkswagen αρνήθηκαν να κάνουν κάποιο σχόλιο για την υπόθεση, ενώ ούτε ο ίδιος ο Πάμιο ούτε οι εκπρόσωποί του ήταν διαθέσιμοι για κάποιο σχόλιο.
πηγή
Τελευταία διόρθωση: 5 Μήνες 1 Ημέρα πριν από nickstath.

Παρακαλούμε Σύνδεση ή Δημιουργία λογαριασμού για να συμμετάσχετε στη συζήτηση.

Περισσότερα
2 Μήνες 2 Ημέρες πριν - 2 Μήνες 2 Ημέρες πριν #3264 από nickstath
nickstath απάντησε στο θέμα: το σκάνδαλο της VW φυσικά δεν το ξέραμε...
Dieselgate: Αποζημίωση 11.000 ευρώ σε Έλληνα ιδιοκτήτη VW Polo



Αποζημίωση πολλών χιλιάδων ευρώ μπορούν να διεκδικήσουν πλέον πάνω από 30.000 ιδιοκτήτες αυτοκινήτων του VW Group καθώς υπάρχει πλέον προηγούμενο για τους Έλληνες καταναλωτές μετά τις αποφάσεις που εκδόθηκαν από Ειρηνοδικείο της χώρας.

Συγκεκριμένα, οι ιδιοκτήτες των αυτοκινήτων VW, Audi, Seat, Skoda και Porsche στα οποία υπήρχε το παράνομο λογισμικό παραποίησης των εκπομπών ρύπων μπορούν να στραφούν είτε εναντίον των ελληνικών εισαγωγικών εταιρειών είτε των μητρικών εταιρειών του ομίλου της VW και να απαιτήσουν αποζημίωση καθώς τα αυτοκίνητα που αγόρασαν δεν ανταποκρίνονται στις προδιαγραφές που όριζε το εργοστάσιο.

Όπως επισήμανε στο enikonomia.gr o κ. Μπέτζιος, συνεργάτης στο δικηγορικό γραφείο Βενιέρης – Αλεξανδροπούλου και Συνεργάτες από την στιγμή που υπάρχει προηγούμενο οι ιδιοκτήτες οχημάτων του ομίλου VW μπορούν να απαιτήσουν αποζημιώσεις τόσο από τις ελληνικές εισαγωγικές όσο και από τα εργοστάσια. Μάλιστα για πρώτη φορά Ελληνικό δικαστήριο επιβάλει πρόστιμο σε μητρική της VW καθώς θεωρεί ότι εξαπάτησε τους Έλληνες καταναλωτές.

Όσον αφορά στην απόφαση αποζημίωσης από ελληνική εισαγωγική αλλά και από επίσημο εξουσιοδοτημένο έμπορο ο κ. Μπέτζιος τόνισε ότι στην απόφαση της αποζημίωσης υπάρχουν και τόκοι!


Οι πρώτες αποζημιώσεις

Αποζημίωση 11.000 ευρώ και 5.500 ευρώ επιδίκασε το Ειρηνοδικείο Αθηνών σε δύο ιδιοκτήτες αυτοκινήτων VW εξαιτίας της παραποίησης των εκπομπών ρύπων μέσω της χρήσης παράνομου λογισμικού.

Ειδικότερα σύμφωνα με την απόφαση 5285/2017 το δικαίωμα υπαναχώρησης από τη σύμβαση αγοράς του αυτοκινήτου VW Polo 1.6 TDi και επιστροφής από τον αντιπρόσωπο του ποσού των 11.005 ευρώ πλέον των δικαστικών δαπανών.

Στην δεύτερη περίπτωση, απόφαση 5286/2017, η κάτοχος ενός VW Polo 1.2 σύμφωνα με το δικαστήριο εξαπατήθηκε από την VW και την υποχρεώνει να καταβάλει πάνω από 5.500 ευρώ ως αποζημίωσης πλέον των δικαστικών δαπανών.

Μάλιστα το δικαστήριο έκρινε ότι τα συγκεκριμένα αυτοκίνητα VW Polo δεν πληρούσαν τις προϋποθέσεις που θέτει το πρότυπο Euro5 σχετικά με τις εκπομπές ρύπων. Ως εκ τούτου τα αυτοκίνητα δεν ανταποκρίνονταν στις περιγραφές των πωλητών.

Επίσης το δικαστήριο αποδέχθηκε ότι η πωλήτρια εταιρεία αλλά και η επίσημη εισαγωγική εταιρεία δεν γνώριζαν κατά τον χρόνο πώλησης του οχήματος δεν πληρούσαν την οδηγία ρύπων Euro5 αναφορικά με τις εκπομπές οξειδίου του αζώτου.

Άρα τα συγκεκριμένα αυτοκίνητα δεν πληρούσαν τις ευρωπαϊκές προδιαγραφές και δεν έπρεπε να είχαν ταξινομηθεί στην Ελλάδα ως καινούρια.

Να υπενθυμίσουμε πως στην Ελλάδα κυκλοφορούν πάνω από 30.000 αυτοκίνητα VW, Audi, Skoda, Seat και Porsche που φέρουν το παράνομο λογισμικό παραποίησης των εκπομπών ρύπων εκ των οποίων τα 20.000 έχουν εισαχθεί από επίσημη εισαγωγική και τα υπόλοιπα είτε από ανεξάρτητες εμπορίες είτε από ιδιώτες.
πηγή
Συνημμένα:
Τελευταία διόρθωση: 2 Μήνες 2 Ημέρες πριν από nickstath.

Παρακαλούμε Σύνδεση ή Δημιουργία λογαριασμού για να συμμετάσχετε στη συζήτηση.

Περισσότερα
2 Μήνες 2 Ημέρες πριν - 2 Μήνες 2 Ημέρες πριν #3266 από Filippos
Filippos απάντησε στο θέμα: το σκάνδαλο της VW φυσικά δεν το ξέραμε...
Ιστορικές στιγμές!
Κανένα βέβαια σχόλιο ακόμα δεν μπορεί να γίνει, δεδομένου ότι, όπως είδα, δεν έχουν ανέβει οι αποφάσεις στο διαδίκτυο.
Μια μικρή παρατήρηση μόνο.
Είναι λίγο ανακριβής ο όρος "Αποζημίωση πολλών χιλιάδων ευρώ μπορούν να διεκδικήσουν πλέον …" και σκοπό έχει να ανοίξει την όρεξη ή/και να αποτελέσει διαφήμιση για το δικηγορικό γραφείο που είχε αναλάβει τις υποθέσεις.
Γιατί;
Γιατί και πριν από αυτές τις αποφάσεις οι ιδιοκτήτες μπορούσαν να διεκδικήσουν αποζημίωση, όπως άλλωστε έκαναν και οι ενάγοντες ιδιοκτήτες σε αυτές τις υποθέσεις και όπως έκαναν και πολλοί άλλοι που έχουν ήδη καταθέσει αγωγές πριν τη δημοσίευση των συγκεκριμένων αποφάσεων. Όλοι αυτοί διεκδικούν. Απλά έτυχε οι συγκεκριμένοι να είναι οι πρώτοι που εκδικάστηκαν οι υποθέσεις τους και γράφτηκε η απόφαση τους! Το πλεον θα μπορούσε να ειπωθεί αν είχε αλλάξει πχ το νομοθετικό καθεστώς και ενώ δεν είχαν τη δυνατότητα πριν να διεκδικήσουν, πλέον την έχουν.
Επίσης, το 5.500 ευρώ που δόθηκε στη μία υπόθεση εκ των οποίων (σύμφωνα με άλλο δημοσίευμα αν αληθεύει) 1.200 ευρώ μόνο η ηθική βλάβη, δεν είναι αυτό που αφήνει να εννοηθεί η φράση "πολλές χιλιάδες ευρώ" και ανοίγει η όρεξη σε κάποιους.
Εξηγώ: 1.200 ευρώ για ηθική βλάβη (π.χ. η στενοχώρια που βίωσε ο φτωχός ιδιοκτήτης VW όταν έμαθε για τη κοροϊδία κλπ) σημαίνει ότι το υπόλοιπο ποσό των 4.300 ευρώ που επιδικάστηκε αποδείχτηκε ότι πρόκειται για θετική ζημία που ήδη υπέστησαν (και άρα αυτά τα λεφτά έχουν ήδη φύγει από τη τσέπη τους) ή που θα υποστούν (θα φύγει από τη τσέπη τους με βεβαιότητα) και πιθανόν διαφυγόν κέρδος (είναι το κέρδος εκείνο που προσδοκά κανείς με πιθανότητα σύμφωνα με την συνηθισμένη πορεία των πραγμάτων, ή τις ειδικές περιστάσεις και ιδίως τα προπαρασκευαστικά μέτρα που έχουν ληφθεί). Για το δε ποσό των 11.000 πρέπει επίσης να δούμε αναλυτικά περί τίνος πρόκειται γιατί το πιο πιθανόν ο ιδιοκτήτης να έδωσε ήδη κάποιο μεγάλο ποσό. Πολλές φορές όμως είναι αδύνατον να αποδείξει κάποιος τη ζημία του (πχ γιατί δεν πήρε απόδειξη για εργασίες βελτίωσης που έκανε).
Αυτά για να προσγειώσω κάποιους που θα νομίσουν ότι πήραν VW, έγινε κάτι που -εντάξει- δεν τους έκαψε και "θα βγάλουν κιόλας κανά πενταροδεκαχιλιαράκι έξτρα"...

Και το "δεδικασμένο" θα πει κάποιος που δημιουργείται; Μήπως αυτό εννοεί το δημοσίευμα λέγοντας "πλέον";
Το δεδικασμένο ως όρος έχει συγκεκριμένη έννοια και ορίζεται στον Κώδικα Πολιτικής Δικονομίας. Δεδικασμένο λοιπόν, με πολύ απλά λόγια, παράγεται από τελεσίδικες αποφάσεις (εδώ δεν πρόκειται για τελεσίδικη απόφαση αφού μάλλον μόλις δημοσιεύτηκε και λογικά μπορεί να ασκηθεί έφεση) για το ζήτημα που κρίθηκε και υπάρχει μεταξύ των ίδιων προσώπων (δεν θα είναι τα ίδια πρόσωπα ούτε τα ίδια περιστατικά σε μια μελλοντική δίκη που θα ανοιχθεί από άλλον ιδιοκτήτη VW) κλπ. Άρα, στη συγκεκριμένη περίπτωση, δεν μιλάμε για δεδικασμένο, που πράγματι δεσμεύει τον επόμενο δικαστή, αλλά για ένα νομολογιακό προηγούμενο το οποίο στην ελληνική έννομη τάξη δεν δεσμεύει τον μελλοντικό δικαστή που θα επιληφθεί παρόμοιας υπόθεσης.
Βέβαια είναι αλήθεια ότι πολλές φορές για ασφάλεια δικαίου (να ξέρει λίγο πολύ ο διάδικος τί θα του ξημερώσει...) τα δικαστήρια ακολουθούν κάποιο νομολογιακό προηγούμενο αλλά δεν είναι καθόλου λίγες οι περιπτώσεις που παράγονται εκ διαμέτρου αντίθετες αποφάσεις σε ουσιωδώς ίδια θέματα.
Εκτός αυτών, θεωρώ δεδομένο ότι θα γίνουν εφέσεις και θα ήταν ενδιαφέρον να δούμε πού θα καταλήξει. Δεν αποκλείεται επίσης να προτείνουν κάποιου είδους συμβιβασμό οι εισαγωγείς και η μητρική με τους ιδιοκτητες, αν αρχίσουν να βγαίνουν σωρηδόν τέτοιες αποφάσεις.
Φυσικά, το γεγονός παραμένει μια θετική εξέλιξη για τους ιδιοκτήτες των αυτοκινήτων αυτών που θα επικαλούνται αυτές τις αποφάσεις ως επιχειρήματα σε επόμενες παρόμοιες υποθέσεις.
Τέλος, ενδιαφέρον είναι να δούμε αν θα κινηθούν οι εισαγωγείς κατά της μητρικής VW ζητώντας να τους αποδώσει αυτά που θα αναγκαστούν να δώσουν στους ιδιοκτήτες, δεδομένου ότι, αν αρχίσουν να βγαίνουν πολλές αποφάσεις τέτοιες, θα έρθουν σε αδυναμία πληρωμής πολλές, ήδη παραπαίουσες, επιχειρήσεις…
Τελευταία διόρθωση: 2 Μήνες 2 Ημέρες πριν από Filippos.
Οι ακόλουθοι χρήστες είπαν "Σε Ευχαριστώ": nickstath, Alkiviadis.72

Παρακαλούμε Σύνδεση ή Δημιουργία λογαριασμού για να συμμετάσχετε στη συζήτηση.

Περισσότερα
1 Μήνας 1 Εβδομάδα πριν - 1 Μήνας 6 Ημέρες πριν #3340 από Alkiviadis.72
Alkiviadis.72 απάντησε στο θέμα: το σκάνδαλο της VW φυσικά δεν το ξέραμε...
«Καμπάνα» έως 2,8 δισ. ευρώ στη VW από το ελληνικό υπουργείο Μεταφορών!



Πρόστιμο «μαμούθ» αναμένεται να επιβληθεί στο VW Group στην Ελλάδα καθώς στο νομοσχέδιο του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών προβλέπονται πολύ υψηλά πρόστιμα στους κατασκευαστές που έχουν υποβάλλει ψευδείς εγκρίσεις Τύπου «φωτογραφίζοντας» το σκάνδαλο παραποίησης των εκπομπών ρύπων μέσω χρήσης παράνομου λογισμικού.

Ειδικότερα στο άρθρο 50 του νομοσχεδίου επισημαίνεται πως όποιος κατασκευαστής υπέβαλε ψευδείς δηλώσεις στο πλαίσιο των διαδικασιών έγκρισης Τύπου επιβάλλεται πρόστιμο ίσο τουλάχιστον με το 400πλάσιο και έως το 700πλάσιο του παραβόλου για την έκδοση της έγκρισης αν από την παράβαση μπορεί να προκληθεί ζημία του περιβάλλοντος!

Το κόστος του παραβόλου για την έκδοση της έγκρισης ανέρχεται σε 200 ευρώ ανάλογα με τον τύπο του αυτοκινήτου.

Αν υπολογίσει κανείς πως το παράβολο έγκρισης Τύπου των οχημάτων ανέρχεται σε 200 ευρώ ανά όχημα τότε αν το πρόστιμο είναι ίσο τουλάχιστον με το 400πλάσιο κόστος για 20.000 οχήματα το κράτος θα πρέπει να εισπράξει 1,6 δις. ευρώ!

Σε περίπτωση που το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών επιβάλει πρόστιμο ίσο με το 700πλάσιο κόστος του παραβόλου τότε θα πρέπει να εισπράξει 2,8 δις. ευρώ!

Ωστόσο στα παραπάνω ποσά έχει προβλεφθεί και έκπτωση που ξεκινά από 5% και μπορεί να φτάσει έως και 60%.

Αν λοιπόν υποθέσουμε πως το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών μειώσει στο μέγιστο το πρόστιμο στο VW Group τότε θα πρέπει να πληρώσουν τα γερμανικά εργοστάσια 640 εκατ. ευρώ αν το συνολικό πρόστιμο ανέρχεται σε 1,6 δις. ευρώ.

Αν πάλι το πρόστιμο ανέρχεται σε 2,8 δις. ευρώ τότε το συνολικό πρόστιμο που θα πρέπει να καταβάλει ο γερμανικό όμιλος ανέρχεται σε 1,12 δις. ευρώ!

Ειδικότερα στο νομοσχέδιο αναγράφεται χαρακτηριστικά ότι:

«Άρθρο 50

Κυρώσεις για εγκρίσεις τύπου

1. Σε κατασκευαστή, ο οποίος

α) υπέβαλε ψευδείς δηλώσεις στο πλαίσιο των διαδικασιών έγκρισης ή των διαδικασιών που οδηγούν σε ανάκληση,

β) παραποίησε τα αποτελέσματα των δοκιμών για την έγκριση τύπου ή τη συμμόρφωση εν χρήσει,

γ) απέκρυψε στοιχεία ή τεχνικές προδιαγραφές που θα μπορούσαν να οδηγήσουν στην ανάκληση ή την απόσυρση της έγκρισης τύπου,

δ) χρησιμοποίησε ελαττωματικές συσκευές, ώστε να επιτύχει την έκδοση έγκρισης ή την διατήρηση σε ισχύ αυτής και

ε) αρνείται την παροχή πρόσβασης σε πληροφορίες που απαιτούνται για τη διαπίστωση των παραβάσεων των προηγούμενων περιπτώσεων α) έως δ), επιβάλλεται πρόστιμο, σύμφωνα με τις παραγράφους 4, 5 του παρόντος.

Σε περίπτωση κατασκευαστή που υποπέσει εκ νέου στις πράξεις ή παραλείψεις των περιπτώσεων α) έως ε) εντός πενταετίας από τη τέλεση αυτών, επιβάλλεται νέο πρόστιμο πενταπλάσιο του ήδη επιβληθέντος.

2. Σε κατασκευαστή, αντιπρόσωπο του κατασκευαστή, εισαγωγέα ή διανομέα, που διαθέτει στην αγορά οχήματα, συστήματα, μηχανικά μέρη ή χωριστές τεχνικές μονάδες που υπόκεινται σε έγκριση, σύμφωνα με οποιαδήποτε εθνική ή κοινοτική κανονιστική πράξη, χωρίς να έχει χορηγηθεί τέτοια έγκριση ή παραποιεί τα σχετικά έγγραφα ή σήματα ή αρνείται την παροχή πρόσβασης σε πληροφορίες που απαιτούνται για τη διαπίστωση των ανωτέρω παραβάσεων επιβάλλεται πρόστιμο σύμφωνα με τις παραγράφους 4 και 5 του παρόντος.

Σε περίπτωση που κατασκευαστής, αντιπρόσωπος του κατασκευαστή, εισαγωγέας ή διανομέας υποπέσει εκ νέου στις ίδιες πράξεις ή παραλείψεις του προηγούμενου εδαφίου, επιβάλλεται νέο πρόστιμο πενταπλάσιο του ήδη επιβληθέντος.

3. Σε κατασκευαστή που εκδίδει πιστοποιητικά συμμόρφωσης επί έγκρισης τύπου οχήματος, που εκδόθηκε κατά παράβαση των ευρωπαϊκών και εθνικών διατάξεων ή με τη μη νόμιμη χρήση συστημάτων αναστολής, επιβάλλεται πρόστιμο ανά όχημα, που τέθηκε σε κυκλοφορία βάση των παραπάνω πιστοποιητικών συμμόρφωσης, ποσού ίσου με την τιμή κτήσης του οχήματος, εφόσον έχει τεθεί σε κυκλοφορία κατά τα προηγούμενα τρία (3) έτη.

Για οχήματα που έχουν τεθεί σε κυκλοφορία προ των τριών (3) προηγούμενων ετών το ποσό του προστίμου ανά όχημα μειώνεται κατά 5% για κάθε έτος πέραν των τριών (3) από την θέση σε κυκλοφορία του οχήματος και με ανώτατο ποσοστό μείωσης το 60 %.

4. α) Τα πρόστιμα και οι κατηγοριοποιήσεις των παραγράφων 1 και 2 επιβάλλονται διακριτά ανά παράβαση ως εξής:

αα) πρόστιμο ίσο τουλάχιστον με το 700πλάσιο και έως το 1000πλάσιο του παραβόλου για την έκδοση της έγκρισης αν από την παράβαση μπορεί να δημιουργηθεί κίνδυνος θανάτου ή τραυματισμού, βλάβης στην περιουσία του χρήστη ή τρίτου,

ββ) πρόστιμο ίσο τουλάχιστον με το 400πλάσιο και έως το 700πλάσιο του παραβόλου για την έκδοση της έγκρισης αν από την παράβαση μπορεί να προκληθεί ζημία του περιβάλλοντος

γγ) πρόστιμο ίσο τουλάχιστον με το 100πλάσιο και έως το 400πλάσιο του παραβόλου για την έκδοση της έγκρισης αν από την παράβαση μπορεί να προκληθεί ζημία του οδικού δικτύου.

Για την επιβολή του προστίμου σε κάθε συγκεκριμένη περίπτωση λαμβάνεται υπόψη και ο αριθμός των οχημάτων, συστημάτων χωριστών τεχνικών μονάδων, μηχανικών μερών ή χωριστών τεχνικών μονάδων που πωλήθηκαν ή διατέθηκαν προς πώληση.

5. Για την διαπίστωση των παραβάσεων του παρόντος συντάσσεται έκθεση της αρμόδιας υπηρεσίας του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών η οποία κοινοποιείται στον καθ’ ου με κλήση σε ακρόαση εντός δέκα (10) ημερών.

Ο καθ’ ου η έκθεση διαπίστωσης της παράβαση επιτρέπεται να ζητήσει και να λάβει προθεσμία έως είκοσι (20) ημέρες προκειμένου να εκθέσει τις απόψεις του επί της έκθεσης διαπίστωσης της παράβασης.

Μετά την υποβολή των απόψεων του καθ’ ου ή την πάροδο άπρακτων των παραπάνω προθεσμιών εκδίδεται από την αρμόδια υπηρεσία του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών η απόφαση επιβολής (ή μη) του προστίμου.

6. Τα ανωτέρω πρόστιμα πιστώνονται σε ειδικό λογαριασμό του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, τα έσοδα του οποίου χρησιμοποιούνται για την λειτουργία, τον εξοπλισμό και τη συντήρηση του εργαστηρίου ανάλυσης καυσαερίων του Υπουργείου, για τις ανάγκες λειτουργίας της εθνικής «εγκριτικής αρχής», που αναφέρεται τις οδηγίες 2007/46/ΕΚ, 2002/24/ΕΚ και τον κανονισμό 168/2013/ΕΕ, και την ενίσχυση των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς.

7. Οι αποφάσεις επιβολής των προστίμων προσβάλλονται με προσφυγή στο αρμόδιο Τριμελές Διοικητικό Πρωτοδικείο.

8. Το παρόν εφαρμόζεται και για παραβάσεις, που αφορούν πράξεις ή παραλείψεις του παρόντος, που συντελέστηκαν πριν την έναρξη ισχύος του.

9. Με απόφαση των Υπουργών Οικονομικών και Υποδομών και Μεταφορών επιτρέπεται να αναπροσαρμόζονται τα ποσά των προστίμων και να ρυθμίζονται λοιπές λεπτομέρειες για την εφαρμογή του παρόντος.».
πηγή
Συνημμένα:
Τελευταία διόρθωση: 1 Μήνας 6 Ημέρες πριν από nickstath. Αιτία: Προσθήκη φωτογραφίας

Παρακαλούμε Σύνδεση ή Δημιουργία λογαριασμού για να συμμετάσχετε στη συζήτηση.

Χρόνος δημιουργίας σελίδας: 0.472 δευτερόλεπτα
Powered by Kunena Φόρουμ