Σταθμη λαδιου Fiat panda 4x4 1.3 mjd

1 Εβδομάδα 6 Ημέρες πριν #4940 από nickstath
Απαντήθηκε από nickstath στο θέμα Σταθμη λαδιου Fiat panda 4x4 1.3 mjd

gpissio έγραψε: Υπάρχει περίπτωση να έχει κατέβει καύσιμο στο κάρτερ, από την αναγέννηση.


Κατά 99% είναι αυτό. Σε κινητήρες diesel με φίλτρο παρακράτησης σωματιδίων (DPF) συχνά παρατηρείται αύξηση της στάθμης του λαδιού στο κάρτερ, λόγω εισχώρησης σε αυτό, ποσοτήτων καυσίμου.

Κατά τη διάρκεια της διαδικασίας αναγέννησης του DPF σε έναν πετρελαιοκινητήρα, με εντολή του εγκεφάλου, ψεκάζονται στον κινητήρα, ποσότητες καυσίμου μεγαλύτερες του κανονικού. Η ποσότητα αυτή ψεκάζεται όταν οι βαλβίδες εξαγωγής είναι ανοικτές (μετά-ψεκασμός), με σκοπό την καύση του στο DPF, για να επιτευχθεί αύξηση της θερμοκρασίας και να καεί η στάχτη που είναι συγκεντρωμένη μέσα σε αυτό. Κάθε φορά που διενεργείται η διαδικασία αναγέννησης, μέρος του επιπλέον καυσίμου που ψεκάζεται, διαρρέει από τα ελατήρια του εμβόλου προς το κάρτερ. Για να ξεκινήσει αυτή η διαδικασία, απαραίτητες προϋποθέσεις είναι να κινείται το αυτοκίνητο με ζεστό κινητήρα και με πάνω από 2.000 σ.α.λ., ενώ για να ολοκληρωθεί πρέπει αυτές να πληρούνται για τουλάχιστον 20 συνεχόμενα λεπτά.

Σε κανονικές συνθήκες, η ανάγκη αναγέννησης του DPF δεν προκύπτει πολύ συχνά, οι ποσότητες καυσίμου που καταλήγουν στο κάρτερ δεν δημιουργούν πρόβλημα, αφού είναι μηδαμινές. Το φαινόμενο είναι ακόμα πιο έντονο σε οχήματα που κινούνται στην πόλη, με μικρές ταχύτητες και για μικρές αποστάσεις. Σε αυτή την περίπτωση, το σύστημα ξεκινά την αναγέννηση του DPF όταν πληρούνται οι προϋποθέσεις, αλλά δεν την ολοκληρώνει, διότι δεν αρκεί ο χρόνος (σε λιγότερο από 20 λεπτά το όχημα σταματά ή ο κινητήρας δουλεύει στο ρελαντί) ή γιατί το σβήνουμε πριν σβήσει το λαμπάκι του DPF.

Όσο το DPF, χρειάζεται αναγέννηση ο εγκέφαλος με κάθε ευκαιρία θα επιχειρεί να την καλύψει με επαναλαμβανόμενες αποτυχημένες προσπάθειες, επαναλαμβανόμενους μετά-ψεκασμούς. Έτσι, όλο και περισσότερο καύσιμο διαρρέει από τα ελατήρια και καταλήγει στο κάρτερ. Αυτό, εκτός από το αυτονόητο, δηλαδή κακή λίπανση του κινητήρα με ό,τι αυτό συνεπάγεται, μπορεί να οδηγήσει επιπροσθέτως στη βίαιη καταστροφή του.

Πως μπορεί να συμβεί αυτό;
Αν η ποσότητα του καυσίμου στο κάρτερ ανέβει πολύ, και κάτω από συγκεκριμένες συνθήκες, π.χ. κίνηση στην Eθνική Oδό με γρήγορο ρυθμό, οι αναθυμιάσεις από το κάρτερ μπορεί να περάσουν στην τουρμπίνα. Από εκεί περνούν στη συνέχεια στην εισαγωγή με αποτέλεσμα ο κινητήρας να μαρσάρει ανεξέλεγκτα, ακόμα και αν αφήσουμε το πεντάλ του γκαζιού. Αυτό συμβαίνει γιατί οι ντιζελοκινητήρες δεν έχουν πεταλούδα. Ακόμα όμως και αν κλείσουμε τον διακόπτη του κινητήρα και τα μπεκ σταματήσουν να ψεκάζουν, έρχεται καύσιμο από την εισαγωγή αρκετό για να κάνει τον κινητήρα να περάσει τα όρια των στροφών και να βαρέσει μπιέλα, λόγω υδραυλικής.

Το μοτέρ ανεβάζει στροφές, αρχίζει να σηκώνει πετρελαιόλαδα μέσα στην είσοδο του turbo από τα αναθυμιαστικά του κάρτερ. Μετά περνάνε στο turbo και το intercooler και τα λάδια βρίσκουν τον δρόμο τους στην πολλαπλή εισαγωγής. Το μοτερ μπορεί να φτάσει και τις 6.000 σ.α.λ. και να συνεχίσει να επιταχύνει μέχρι να κάψει όλο το λάδι του κάρτερ και να κολλήσει, ή να κάνει υδραυλική ( και να καρφωθούν μπιελες και πίστονια στο μπλοκ…)

Το πρόβλημα είναι πως ακόμα κι αν σβήσεις τον διακόπτη ο κινητήρας συνεχίζει να ανεβάζει στροφές. Αυτό συμβαίνει γιατί οι ντιζελοκινητήρες δεν έχουν πεταλούδα εισαγωγής. Ακόμα όμως και αν κλείσουμε τον διακόπτη του κινητήρα και τα μπεκ σταματήσουν να ψεκάζουν, έρχεται καύσιμο-λάδι από την εισαγωγή αρκετό για να κάνει τον κινητήρα να στροφάρει στο Θεό.

Τα παραπάνω ισχύουν για όλους τους πετρελαιοκινητήρες με φίλτρο παρακράτησης μικροσωματιδίων, όπου οι ψεκασμοί για την αναγέννησή τους γίνονται από τα μπεκ του μοτέρ. Αντιθέτως, το πρόβλημα δεν υφίσταται σε κινητήρες όπου ένα ξεχωριστό μπεκ τοποθετημένο στην εξαγωγή, πραγματοποιεί τον έξτρα ψεκασμό.

Προσοχή στη στάθμη του λαδιού! Ιδίως στα diesel!

  • Administrator
  • Administrator

  • Δημοσιεύσεις: 2212
  • Κάρμα: 22
  • Ληφθείσες Ευχαριστίες: 64

  • Φύλο: Άρρεν
  • Γενέθλια: Άγνωστο
  • Παρακαλούμε Σύνδεση ή Δημιουργία λογαριασμού για να συμμετάσχετε στη συζήτηση.

    1 Εβδομάδα 5 Ημέρες πριν #4944 από gpissio
    Απαντήθηκε από gpissio στο θέμα Σταθμη λαδιου Fiat panda 4x4 1.3 mjd
    Σε αυτά που έχουν DPF εννοείται, δηλ. τα Euro 5 και μετά.

  • Fresh Boarder
  • Fresh Boarder

  • Δημοσιεύσεις: 2
  • Ληφθείσες Ευχαριστίες:

  • Φύλο: Αγνωστη
  • Γενέθλια: Άγνωστο
  • Παρακαλούμε Σύνδεση ή Δημιουργία λογαριασμού για να συμμετάσχετε στη συζήτηση.

    • Δεν Επιτρέπεται: για δημιουργία νέου θέματος.
    • Δεν Επιτρέπεται: για απάντηση.
    • Δεν Επιτρέπεται: να επεξεργαστείτε το μήνυμά σας.
    Συντονιστές: foxfire
    Χρόνος δημιουργίας σελίδας: 0.495 δευτερόλεπτα
    Powered by Kunena Φόρουμ